Permalänk
Medlem

Ubuntu cola!

URSÄKTA MIG IFALL DETTA ÄR FEL FORUMSDEL FÖR DETTA!

Ett måste för alla ubuntu fans! var bara tvungen att berätta, den har antagligen funnits ett tag men jag har i alla fall inte vetat om det förrän nu Den smakar helt ok faktiskt

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Avstängd

har sett den i affären jag med. de har samma namn, rätt kul.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Namnet kommer från Zuluspråkets "ubuntu", som löst översatt blir "medmänsklighet" eller "En person är en person bara genom andra människor"

är ju från fairtrade så det är väl inte så konsigt ändå

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

aaah hehe lite kul var det ändå?

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

gammalt men ändå kul! funderade på att göra en tråd om det ett tags sen men lät bli. kul att någon annan gjorde det!

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

hur smakar den?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Är det OpenSource cola som massa användare har varit med och spottat i och tagit fram?

Nä men skämt och sido, hur smakar den? Jag verkligen ÄLSKAR Pepsi, är den ens i närheten?

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Helt ok Cola men ärligt talat så slår ju ingenting barndomens Cuba Cola. Undrar om det ens finns något bryggeri i sverige som framställer den längre...

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk

Den smakar ganska bra, Liten smak av russin men cola smaken är väldigt bra.

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk

Hehe, japp skitgott faktiskt fast rätt dyrt. Smakar som jolt cola tycker jag fast inte lika mycket koffein. Lite som en blandning mellan pepsi och jolt??
Godare än pepsi och jolt förövrigt!:D

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem

Köpte en sån för att testa smaken förra sommaren. Smakar som vanlig "piratcola", typ cuba cola och freeways (vad nu deras heter).

Permalänk
Medlem

Här finns recention; www.fulcola.se

Permalänk
Medlem

jag tycker som sagt att den smakar ok, kanske lite för söt men den e fortfarande riktigt goood

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Köpte min första förra veckan och tyckte att den var riktigt god. Dock är den lite väl dyr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

helt ok cola

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk

Den är gammal och det finns dessutom en tråd om den. Känns som vanlig cola utspätt med sockerdricka

Permalänk
Medlem

FFFFFFF! Den har inget med ubuntu disten att göra, och ubuntu är inte nördigt så det är ingen nörddryck heller!

Ända riktiga cola är OpenCola!
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCola

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Skulle säga att den påminer mycket om glassen calippo som fans på 90 talet, kanske finns kvar fortfarnade vet inte äter inte glass längre... är iaf en sån cola isglass i en tub som man trycker upp och slikar på fast nu har dom smält den och kör den i en sodastreamer.

Med andra ord den är mycket godare än jolt ännu godare än peppsi och sjukligt mycket godare än dr. pepper

Permalänk
Medlem

Hm, va ett bra tag sedan jag drack den, men jag blev inte imponerad av smaken...
Calippo finns kvar, och ja, den smakar ganska likt.

Permalänk
Medlem

Tycker den smakar som vanlig b-cola. Alltså inget speciellt.

-
Dyr
Ingen speciell smak

+
Skitfin (stilren) burk
Fairtrade (är säkert skitbra)

Och som sagt, den har inget som helst att göra med linuxdisten Ubuntu (hur mycket ni än ville tro det), alltså helt fel forumsdel.

Kolan nr 1 för mig är fortfarande Dr Pepper.
Jolt smakar inte heller något speciellt, tror den är överhypad för sitt koffeininnehåll (som inte heller det är märkvärdigt alls).

Permalänk
Hedersmedlem

Jupp, och där låser vi. starta en tråd i öä om ni fortfarande anser colan diskussionsvärdig

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion