Operation flashpoint 2 - Dragon rising

Permalänk

Operation flashpoint 2 - Dragon rising

Vad tror ni om detta spel? Kommer det bli lika mycket en hit som operation flashpoint 1? Vad tror ni det kommer krävas för dator? Såg att spelet nu gick att förhandsboka hos flera stora svenska leverantörer. 28Maj är datumet!! Härligt!!!

Såg också att ARMA2 är påväg, någon som har mer info om det?

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, frågan är hur väl och bra det funkar, ser fram imot det iallfall!

Permalänk

Inget releasedatum är fastställt. 28 Maj är senast dock har det sagts.
Jag tror mer på OFP:DR är ArmA2.
ArmA2 ser så, stelt ut....

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

ArmA 2 må se stelt ut, men jag tror det kommer vinna antalet spelare då det stödjer sjukt många spelare (100 online). Operation Flashpoint: Dragon Rising stödjer bara 32 spelare online, eller nått sånt. Jag ska i alla fall skaffa båda Hoppas Codemasters släpper OF: DR på Steam.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Inget releasedatum är fastställt. 28 Maj är senast dock har det sagts.
Jag tror mer på OFP:DR är ArmA2.
ArmA2 ser så, stelt ut....

Håller med dig! ARMA 2 ser bra ut men som du sa lite stelt och tråkigt. Men båda kommer nog att bli bra.

snart kommer pelle123 och klagar på OFP: DR och att ARMA är 100 ggr bättre men men

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke0247
snart kommer pelle123 och klagar på OFP: DR och att ARMA är 100 ggr bättre men men

Haha, säkerligen xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Okej att man ska stötta "the underdog", Men då får de faktiskt ta i lite. OFP:DR kommer ha en helt ny motor. EGO engine, medans Arma2 spinner vidare på den gamla.
CM går in helhjärtat i det här. Känns bara som att BIS gör det halvhjärtat och halvfärdigt. Precis som med OFP och Armed Assault.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Okej att man ska stötta "the underdog", Men då får de faktiskt ta i lite. OFP:DR kommer ha en helt ny motor. EGO engine, medans Arma2 spinner vidare på den gamla.
CM går in helhjärtat i det här. Känns bara som att BIS gör det halvhjärtat och halvfärdigt. Precis som med OFP och Armed Assault.

Exacly. Men jag gillar verkligen grafiken som Bohemia har snickat ihop, men det är som du säger - allt känns gammalt. Ingen ragdoll, träden faller skriptat ner mot marken när en pansarvagn åker på dem, osv. Allt förutom AI'n är skriptat känns det som. Visst, svinbra när det gäller online, men ändå!

Codemasters däremot, har petat in realistisk ragdoll-fysik, förstörbar omgivning ala Battlefield Bad Company, AI som kan verkligheten's militärhandbok, osv. Som jag alltid har sagt, så tänker Codemasters rätt, Bohemia (lite) fel.

En sak gillar jag dock med båda spelen; båda företagen har återskapat varenda litet fordon och vapen in i minsta lilla detalj.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Känner på mig att det kommer bli som vilket arkadiskt fps som helst, var min första tanke.

Sedan kollade jag in denna länk: http://www.youtube.com/watch?v=kFVKGH-q10A

Videon talar för sig själv helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Datorjeveln
Känner på mig att det kommer bli som vilket arkadiskt fps som helst, var min första tanke.

Sedan kollade jag in denna länk: http://www.youtube.com/watch?v=kFVKGH-q10A

Videon talar för sig själv helt enkelt.

Tror inte det där är själva spelet, utan några som har spelat o sen lagt in själva HUD'en. Kolla bara på hur vapnet rör sig i det här filmklipp. Har det samma videoklipp? Nä Plus, rysk översättning ovanpå engelsk? :S Seriöst! Fejk säger jag tills jag har fått bevis.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Tror inte det där är själva spelet, utan några som har spelat o sen lagt in själva HUD'en. Kolla bara på hur vapnet rör sig i det här filmklipp. Har det samma videoklipp? Nä Plus, rysk översättning ovanpå engelsk? :S Seriöst! Fejk säger jag tills jag har fått bevis.

Då är det väldigt bra gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Datorjeveln
Då är det väldigt bra gjort.

Håller med.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Jag tror att ofp2 kommer se väldigt bra ut över stora ytor, fast när man springer där i fps läge så kommer det se mer lågupplöst o sketet ut än arma2.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Varje gång jag ser det här spelet så tror jag mer och mer på att spelet inte kommer alls vara lika bra som Operation Flashpoint.

Permalänk
Medlem

Som jag alltid säger, upp till bevis när vi väl spelar det Jag tror att Codemasters lyckas.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Lär geforce 260 i SLI räcka!?

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Dessa två trådar duger inte?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Edit: dessutom så heter det OFP: DR inte OFP2: DR.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke0247
Håller med dig! ARMA 2 ser bra ut men som du sa lite stelt och tråkigt. Men båda kommer nog att bli bra.

snart kommer pelle123 och klagar på OFP: DR och att ARMA är 100 ggr bättre men men

Ja och jag kommer fortsätta klaga tills CM visar något bra. Animationerna i DR är faktiskt ännu mer stela än de i ArmA/ArmA2, kolla bara i den senaste DR videon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Tror inte det där är själva spelet, utan några som har spelat o sen lagt in själva HUD'en. Kolla bara på hur vapnet rör sig i det här filmklipp. Har det samma videoklipp? Nä Plus, rysk översättning ovanpå engelsk? :S Seriöst! Fejk säger jag tills jag har fått bevis.

Inget av det som finns i den förrenderade filmen är från själva spelet. Det är en video för att visa upp konceptet med DR, ungefär som de andra CGI filmerna, fast denna ser mycket sämre ut.

Permalänk

En sak som var lite störande i flashpoint 1 var att pansarvagnar och fordon överlag saknade rörelsetröghet - det var inte realistiskt att man studsar tillbaka med en 40ton tung pansarvagn när man ska köra över ett träd..

Ett stort minus på alla trailers är att både arma2 och flashpoint2 verkar köra med exakt samma ljudfiler som i flashpoint 1.

Nu håller vi tummarna så hårt det går att både arma2 och opf2 blir riktigt bra spel men lite arkadkänsla.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Exacly. Men jag gillar verkligen grafiken som Bohemia har snickat ihop, men det är som du säger - allt känns gammalt. Ingen ragdoll, träden faller skriptat ner mot marken när en pansarvagn åker på dem, osv. Allt förutom AI'n är skriptat känns det som. Visst, svinbra när det gäller online, men ändå!

Codemasters däremot, har petat in realistisk ragdoll-fysik, förstörbar omgivning ala Battlefield Bad Company, AI som kan verkligheten's militärhandbok, osv. Som jag alltid har sagt, så tänker Codemasters rätt, Bohemia (lite) fel.

En sak gillar jag dock med båda spelen; båda företagen har återskapat varenda litet fordon och vapen in i minsta lilla detalj.

Ragdoll fungerar inge bra i ett spel som ArmA, det är krävande och synkar inte i multiplayer.

ArmA2 har samma förstörelsesystem av byggnader som DR och BC, sen om något av dom ser bättre ut är en annan sak. Som sagt så har vi inte sett något alls av AIn i DR så det är bara vänta och se, det går inte bara att lita på vad Clive slänger ur sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
En sak som var lite störande i flashpoint 1 var att pansarvagnar och fordon överlag saknade rörelsetröghet - det var inte realistiskt att man studsar tillbaka med en 40ton tung pansarvagn när man ska köra över ett träd..

Det beror på att skogarna i OFP var ett ända objekt och gick således inte att köra över. Detta är fixat i ArmA.

Citat:

Ett stort minus på alla trailers är att både arma2 och flashpoint2 verkar köra med exakt samma ljudfiler som i flashpoint 1.

Jag har inte hört något ljud från OFP i någon av ArmA2 eller DR video. Något ljud från ArmA kanske har funnits som placeholder till ArmA2 men inget i DR. Däremot ser det ut som om CM har kopierat animationerna från OFP till DR, otroligt stela och konstiga ställningar.