Terminator Salvation (PC/PS3/360)

Permalänk
Medlem

Terminator Salvation (PC/PS3/360)

En stor surprise var att Grin ligger bakom. Kanske kan det otroligt nog bli ett bra Terminator spel. Verkar påminna ganska mkt om Gears of War med det man ser i trailern.

http://www.gametrailers.com/player/43637.html

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Den dagen ett 100%igt filmlicensspel blir bra så kommer jag att äta upp mina skor

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Hehe. Själv önskar jag att Bethesda kunde göra Terminator spel igen. De gamla fps spelen i dos var ju så underbart läskiga.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

åh... så de har... nu ska vi se... bytt ut modellerna från gears of war till terminatormodeller? jaja... kan säkert bli ösigt

Permalänk
Avstängd

Hm, väldigt lik Gears of War...
Fast jag gillar GoW starkt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

måste hålla med er alla, väldigt likt gears of war.
Gillar också GoW spelen väldigt mkt, mina favorit spel till min krysslåda

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

vem behöver story?
vem behöver grafik?
vem behöver hyfsade kontroller?

När theme musiken finns <3

hoppas detta blir något fräsigt spel =D

Mins ju när man såg T1 och T2 musiken va fan imba!

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Hehe. Själv önskar jag att Bethesda kunde göra Terminator spel igen. De gamla fps spelen i dos var ju så underbart läskiga.

Jäklar i det ja! Det var Bethesda som gjorde Future Shock-spelen. Hade jag helt glömt att de var skyldiga. Var inte just Future Shock det första FPS som var i "riktig" 3D, alltså innan Quake. Har för mig jag läst det någonstans.

Annars är jag också tveksam till ett bra licensspel innan jag ser det. Terminator 2 till amiga någon? Tog det 25 eller 20 minuter att klara. Måste vara rekord.

Edit: Ja, T2 till amigan hade musiken, inte mycket mer av kvalitet.

Permalänk
Medlem

Jo de gammla terminator spelen till pc var underbara, önskar dom kunde göra nått liknande igen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

The Terminator: Future Shock, fint spel och mycket läskigt. :S Ensamm i natten, höra sina egna fotsteg och plötsligt hör man det metalliska ljudet av en terminator som kommer mot en. D:

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Yep, dom första Terminator spelen var underbara, grafiken var jävligt fint då (knappast idag)

Spelade Skynet eller vad den nu heter, tyvärr hade jag buggar så jag kom aldrig längre än till slutet av första banan.. men MP delen fungerade någorlunda okej, men inte många som spelade det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

HOppas man kan resa tbka i tide o döda john connoe o hans morsa i psykhemmet....min dröm

Permalänk
Avstängd

Fast, byta models i Fallout 3... banorna är ju idealistiska, allt är ju efter atombomber, ruiner bla bla.
Saknar bara ett par miljoner skelett på högar, men byta ut dom "futuristiska" 50-tals atomdrivna bilskeletten mot verkliga.

Och vilken skillnad mellan GoW korridors liknande banor och Fallout 3´s mycket mer öppna landskap, fast man kan ju alltid hoppas på Terminator modds till Fallout

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Fast, byta models i Fallout 3... banorna är ju idealistiska, allt är ju efter atombomber, ruiner bla bla.
Saknar bara ett par miljoner skelett på högar, men byta ut dom "futuristiska" 50-tals atomdrivna bilskeletten mot verkliga.

Och vilken skillnad mellan GoW korridors liknande banor och Fallout 3´s mycket mer öppna landskap, fast man kan ju alltid hoppas på Terminator modds till Fallout

Det vore jävligt soft!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha det börjar närma sig. Lyfter tråden om det här spelet.

Om ni säger att det liknar Gears of War (som jag inte kört), vad kan systemkraven tänkas bli? Alltså man får väl anta att det drar en bit mer men var GoW dåligt eller bra optimerat?

Tänkte mig inte för (har en riktig Terminator-släng nu, hänger på forum etc.) så jag förhandsbokade och betalade spelet (till PC om det inte framgick). Börjar ju fundera på om jag kanske borde ha bättre hårdvara än Q6600@3 GHz och 8800GTS 640 MiB (första modellen).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Spelet ska visst vara en slags uppvärming inför filmen.
Läste att de har samarbetat en del med filmteamet för att man ska få samma känsla i båda.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ser ju ut och kunna bli riktigt grymmt! Blir lätt ett inköp

Permalänk
Avstängd

vill man ju ha

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Spelet ska visst vara en slags uppvärming inför filmen.
Läste att de har samarbetat en del med filmteamet för att man ska få samma känsla i båda.

Jo läste intervjun på IDG. Spelet utspelar sig några (2?) år före filmen. Själv har jag värmt upp extra mycket genom att redan läst den officiella prequel-boken (som utspelar sig ännu tidigare tror jag).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jo läste intervjun på IDG. Spelet utspelar sig några (2?) år före filmen. Själv har jag värmt upp extra mycket genom att redan läst den officiella prequel-boken (som utspelar sig ännu tidigare tror jag).

Lite väl OT nu, men vad för böcker är det =)?
Själv håller jag på och värmer upp genom att se om T1-T3 och kollade igenom TSCC.
Hoppas verkligen att Salvation blir en riktigt bra film!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Hedersmedlem

Terminator Salvation: From the Ashes
http://www.amazon.com/Terminator-Salvation-Official-Prequel-N...
Finns på adlibris också för 85 kr. Är väl inget mästerverk men intressant att läsa hur de har det i post-JD vardagen. Bl.a. är det inte alls så många i "the resistance" utan många bara lever i ruinerna och försöker inte göra motstånd mot skynet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Terminator Salvation: From the Ashes
http://www.amazon.com/Terminator-Salvation-Official-Prequel-N...
Finns på adlibris också för 85 kr. Är väl inget mästerverk men intressant att läsa hur de har det i post-JD vardagen. Bl.a. är det inte alls så många i "the resistance" utan många bara lever i ruinerna och försöker inte göra motstånd mot skynet.

Tackar, hade helt missat den faktist

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Den dagen ett 100%igt filmlicensspel blir bra så kommer jag att äta upp mina skor

http://en.wikipedia.org/wiki/GoldenEye_007

Du får gärna filma. Bon appétit

Permalänk

Någon som vet om det kommer finnas ett multiplayer läge i spelet? Har letat lite men hittar inget om det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159
Någon som vet om det kommer finnas ett multiplayer läge i spelet? Har letat lite men hittar inget om det

Man ser att dom spelar i split screen co op i någon trailer om det är det du menar?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Körde spelet och det var inte så snyggt grafik man väntat sig, men annars bra tills man insåg att det gick på mindre än 4tim att klara av spelet.

Men jag tror inte CO-OP är något bättre.

Fast datorstyrda "vännerna" fungerade faktiskt bra, men tyvärr var man själv tvungen att "flanka" fienden och dra till sig fiende eld så "vännerna" kunde peppra dom fulla med bly bakifrån.

Pissigt simpelt spel, upprepa hela tiden med att flanka och dra till sig eld, knalla till nästa område, flanka, nästa, flanka.. Visst ibland när T-600 kom knallande med sina minigun fick man slänga någon granat eller pipebomb då NPC inte gjorde detta.

Ammo finns utspritt överallt, dock mot slutet var det lite mindre.. fast jag hade aldrig mindre än 4mag till det "lättaste" vapnet, finns Rocketlancher, SAW203, hagelsprakare och "M4" liknande vapen.. jag använde bara sistnämnda förutom när Hunter Killer kom flygandes ett par gånger och en raket skickades i arslet.

Misstänker jag blanda ihop lite av alla fiende namn, T-600 är väl dom med gummihud, dom utan hud kallades bara "Exo".. Exo var något svårare att få ner än vad gummi nissarna.

Nja, köp spelet om ni har överflöd av pengar.

Roligt men tok för kort spel tid, ingen mästerverk, lite blandning av Gears of War(spelstil) och Left 4 Dead(CO-OP och grafik)

Det var köpt genom Steam då polaren som köpte hade läst att DVD utgåvan har korrupt installations fil, plus att DVD utgåvan kommer först om ett par dagar.

För mig låter det som dom speeda på med utsläpp lagom till filmens premiär.. väldigt dåligt då spelet är full av buggar, ljud försvinner och mycket annat.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jo, de kämpade med att få ut den innan releasen av filmen.
Eftersom spelet laddar upp inför filmen.
Men suger spelet så mycket så känns det ju tråkigt och lite meningslöst.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Fast det är ju klart bästa terminator spel till PC sen Skynet.. men det lyfter inte upp spelet mycket.

Lite synd att dom inte fick mer tid på sig, får väl hoppas på många addon, fast man ska absolut inte förvänta sig mycket av spel som har med filmer å göra med.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Den dagen ett 100%igt filmlicensspel blir bra så kommer jag att äta upp mina skor

Goldeneye 007

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callisto
Goldeneye 007

Ehrm... Se citatet nedan... skrevs för en månad sen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
http://en.wikipedia.org/wiki/GoldenEye_007

Du får gärna filma. Bon appétit

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if