Permalänk
Medlem

Nv4_disp... visst.

(arg och full ha tålamod fan)
Alright.. Såhär ligger det till. i onsdags så började allt skit med att bf2 krashade och jag fick bluescreen och där stog det att nv4_disp va boven till allt.. Alrighe efter mycket om och men med formatering av hårddisk osv så funkar dator jävel inte, så fort jag installerar drivrutiner till grafikkortet så kmmer jag inte in i windows överhuvudtaget.

Nu undrar jag om det är någon som vet vad felet kan vara? graffet har funkat helt prima tills i förrgår då allt började med en bf2 runda mitt på dagen och som sagt så funkar allting utan drivare. Och jag har installerat dom senaste drivrutinerna men efter det så kommer jag inte in i widnwows... Help?

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Antielefant

Typiska symptom på ett dött grafikkort tyvärr.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ja tanken har slagit mig också att det kunde vara så, för formaterar man en hårddisk så borde ju allt funka men icke.. ja svart på vitt, men mitt moderkort strular ju också så därför startade jag detta skit, Moderkortet eller nåt tillåter mig inte ens bränna en skiva till bilen utan att datorn dör (ja jag har formaterat datorn och testat olika cd-brännare osv). så tanken slog mig att moerkortet kune vara bven till´detta problem. Men allt unkar ju utan drivrutiner så vad är det för skillnad ingetligen?

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Antielefant

Utan drivrutiner försöker den inte använda något mer än de absoluta basic-funktionerna på grafikkortet. Visst skulle det kunna vara moderkortet också, men det borde grafikkortet faktiskt reagera på...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync