Permalänk

ati graffe

tjena, behöver ett nytt graffe då mitt gammla la av, ska vara ati då jag har styrkrets för crossfire på mitt mobo, får kosta runt 1000 kr, ett 4830 är vad jag funderat på, men är inte säker, då det superbilliga från xfx slutade säljas på inet

Permalänk
Medlem

På tisdag släpps 4700 korten. 4770 är både bättre och billigare än 4830 så kolla då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dicharek
På tisdag släpps 4700 korten. 4770 är både bättre och billigare än 4830 så kolla då.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dicharek
På tisdag släpps 4700 korten. 4770 är både bättre och billigare än 4830 så kolla då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse_379

Var finns länken till pris på 4770 där det klart och tydligt står att det lanseras under 900kr? Lite tröttsamt att folk redan "vet" vad det ska kosta när det egentligen bara är spekulationer...
Sannolikheten för att 4770 skulle lanseras till ett pris under 4830 borde vara ganska liten men visst, underligare saker har hänt.
Till TS: Vänta tills tisdag och se vad ett 4770 hamnar på, kostar det under 1200kr så köp det, annars gå på ett 4830 för 900kr.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

men det fanns, en nyhet om detta 109 USD ska 4770, kosta så runt tusenlappen eftersom pristet höjdes från 99 USD
sällan behöver man leta länge

http://www.sweclockers.com/nyhet/9263-nytt_pris_for_radeon_hd...

EDIT: köp definitivt 4770 framför 4830, ville bara få det sagt

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelsson93
men det fanns, en nyhet om detta 109 USD ska 4770, kosta så runt tusenlappen eftersom pristet höjdes från 99 USD
sällan behöver man leta länge

http://www.sweclockers.com/nyhet/9263-nytt_pris_for_radeon_hd...

EDIT: köp definitivt 4770 framför 4830, ville bara få det sagt

Ser ingenstans att det kommer att bli billigare än 4830..? Möjligen kommer det att bli mer prisvärt men det återstår att se

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Ja, blev lite hastigt här med citerandet ser jag... Det jag menar med mitt inlägg är att vänta och se åtminstonde. Visar det sig att det ligger jämnlikt eller under i pris så satsa på det nyare kortet.

Sorry, och hoppas det blev rätt nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Ser ingenstans att det kommer att bli billigare än 4830..? Möjligen kommer det att bli mer prisvärt men det återstår att se

Men med tanke på att HD4830 kostar 100$+ i staterna så kan man nog säga att HD4830 är dyrare. Eftersom e-tail priser brukar vara lägra än rekommenderad retail. Här i europa där HD4770 kostar 109$ så kan det bli mer jämnt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men med tanke på att HD4830 kostar 100$+ i staterna så kan man nog säga att HD4830 är dyrare. Eftersom e-tail priser brukar vara lägra än rekommenderad retail. Här i europa där HD4770 kostar 109$ så kan det bli mer jämnt.

Vi vet fortfarande inte, det är spekulationer därav att jag skriver att upp till 11-1200 borde vara rimligt att betala för 4770, annars gå på 4830.
Jag har aldrig skrivet att det inte kan bli billigare än 4830, bara att det är högst osannlikt att det kommer att kosta under 900kr som faktiskt ett 4830 kostar nu. Oavsett USD...
Jag rekommenderar också att vänta tills tidsag och kika på 4770 pris, därav att jag skrivit det tidigare i tråden.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Vi vet fortfarande inte, det är spekulationer därav att jag skriver att upp till 11-1200 borde vara rimligt att betala för 4770, annars gå på 4830.
Jag har aldrig skrivet att det inte kan bli billigare än 4830, bara att det är högst osannlikt att det kommer att kosta under 900kr som faktiskt ett 4830 kostar nu. Oavsett USD...
Jag rekommenderar också att vänta tills tidsag och kika på 4770 pris, därav att jag skrivit det tidigare i tråden.

Jo jag är med på noterna. Men betydligt galnare prognoser häromkring är inte ovanligt. Så jag tyckte det var lite udda att du angrep en relativt hyffsad prognos. Under 1000 tror jag ju inte heller att det kostar iofs.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jo jag är med på noterna. Men betydligt galnare prognoser häromkring är inte ovanligt. Så jag tyckte det var lite udda att du angrep en relativt hyffsad prognos. Under 1000 tror jag ju inte heller att det kostar iofs.

Tja, hyfsad vet jag inte...? Det vore ju totalt hål i huvudet av AMD att lansera 4770 för samma eller tom lägre pris än 4830. Observera att jag skriver lansera!
Det var just påståendet att 4770 är billigare än 4830 på tisdag som jag störde mig på.
Tror vi är rörande överrens men snackar om varandra

Ska man se det helt krasst är det ju vansinnigt att betala mer än 1100kr för ett 4770. Det skiljer ca 20% i prestanda enl de tidiga testerna om man inte har tur och får ett 4830 utan låsta shaders. Då är prestandaskillnaden mellan 4830 och 4770 obefintlig och de enda argumenten som talar för 4770 är nyare tillverkninsgmetod, lägre energiförbrukning samt en eventuell större potentional till överklockning.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.