Permalänk
Medlem

Blir en efterträdare nån gång när min Trust Predator lägger av.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Hedersmedlem

Sjäv äger jag denna

http://i22.ebayimg.com/01/i/000/f6/a8/17c6_3.JPG

signerad Team Mousesports inet så vitigt för mig iofs men lite roligt

mer bilde osv

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2502559831...

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Avstängd

Prövade en ikari på infernoonline. Tycker att den ligger så j*vla rätt i handen!
Tog inte lång tid innan jag hade vant mig och vi skulle kammat hem priset i cs kuppen om det inte vore för 16bit.

Fast vilken ska man köpa, vanliga optiska eller lasern (vilken finns på IO?)? Aldrig haft en lasermus, litar inte på dem, känns som dom forftarande är i beta stadiet. Hjälp mig välja mellan optisk ikari (snällare mot plånboken) eller laser ikari!!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Prövade en ikari på infernoonline. Tycker att den ligger så j*vla rätt i handen!
Tog inte lång tid innan jag hade vant mig och vi skulle kammat hem priset i cs kuppen om det inte vore för 16bit.

Fast vilken ska man köpa, vanliga optiska eller lasern (vilken finns på IO?)? Aldrig haft en lasermus, litar inte på dem, känns som dom forftarande är i beta stadiet. Hjälp mig välja mellan optisk ikari (snällare mot plånboken) eller laser ikari!!

Laser alla gånger dom funkar utmärkt på glasmatta som min icemat pro,det var nått bogus om att lasermöss hade problem med glasmattor men det är rena fantasier:))
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Hm, funderar på att köpa en Ikari, är sköna enligt mig. (Har testat hålla i en xD) men vilken ska man ha?

Ska man köpa lasern som är ca 200kr dyrare?

Kör på en QCK-matta.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Optisk då laser var ett misslyckande enligt mig och du kommer inte känna/använda den "snabbheten" i lasern. Samtidigt har jag bytt efter ett par lasermöss alla med olika problem från yta till spel till en optisk mus.

Återvände till min gamla trogna MX518 jag hade för 2 år sedan. Det var bättre förr ;)<3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjevress
Optisk då laser var ett misslyckande enligt mig och du kommer inte känna/använda den "snabbheten" i lasern. Samtidigt har jag bytt efter ett par lasermöss alla med olika problem från yta till spel till en optisk mus.

Återvände till min gamla trogna MX518 jag hade för 2 år sedan. Det var bättre förr ;)<3

Sluta löjla dig laser är den enda riktiga vägen om du vill vara framtidssäker så enkelt är det och ikari laser mouse funkar utmärkt på glasmattor också,åtminstone på min icemat pro:))
Och du kommer känna den"snabbheten om du har tillräckligt bra reaktionsförmåga som du uppenbarligen inte har"

P.S Om du nu har haft alla möjliga problem med lasermöss så kanske du har köpt för billig skit helt enkelt?
Ju mer du betalar desto bättre får du,ett ordspråk som börjar bli ganska gammalt nu:-)
=Är man snål så lider man:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Sluta löjla dig laser är den enda riktiga vägen om du vill vara framtidssäker så enkelt är det och ikari laser mouse funkar utmärkt på glasmattor också,åtminstone på min icemat pro:))
Och du kommer känna den"snabbheten om du har tillräckligt bra reaktionsförmåga som du uppenbarligen inte har"

P.S Om du nu har haft alla möjliga problem med lasermöss så kanske du har köpt för billig skit helt enkelt?
Ju mer du betalar desto bättre får du,ett ordspråk som börjar bli ganska gammalt nu:-)
=Är man snål så lider man:))

Haha, ett guld språk

Om man ska sammanfatta, vad är skillnaden mellan laser Ikari och optisk? För och nackdelar?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

+ laser är snyggare
- optisk är billigare.

har testat båda mössen och det är ingen skillnad alls. Laser hade svårt att läsa av musmattan i början men det släppte efter en stunds användning (hårstrå i lasern?)

sen lasern läser inte när man har musen i luften lika högt som optiska..

jag sitter ännu med min optiska då den är snabb och reagerar som den skall.

vid användning som spel och PS CS3 så märker jag ingen som helst skillnad på dessa möss.

Permalänk

Vad bra, då blir det en optisk då! Tack för rådet.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

hej, köp ikari. köpte laser idag. kostade 420kr, optical 280kr, men eftersom båda var biliga blev det laser:P det är rea på många dataprodukter hoss hobbex...... KÖP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk

Jag har en Ikari Laser och undrar hur jag ska ställa in vissa knappar till macros i specifika spel? Jag vill alltså att tex. "button 4" har en funktion i ett visst spel, medan en annan funktion i windows.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThatDuude
Jag har en Ikari Laser och undrar hur jag ska ställa in vissa knappar till macros i specifika spel? Jag vill alltså att tex. "button 4" har en funktion i ett visst spel, medan en annan funktion i windows.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Du kan väll gå in på "Controls" i spelet och välja t.ex skjuta och så trycker du på den knappen du vill skjuta med?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Du kan väll gå in på "Controls" i spelet och välja t.ex skjuta och så trycker du på den knappen du vill skjuta med?

jo fast den knappen jag vill använda mig utav funkar inte riktigt, jag vill använda Button 4 för att byta vapen, men det går inte.

Permalänk
Medlem

Har haft Ikarin optical nu i 1,5år nu men för ett tag sen har den börjat dubbelklicka lite då och då

Frågan är nu bara om man ska köpa en lika dan eller uppdatera till en Laser

På Inets sida står det 1års garanti och på SS sidan står det att det är 2år :S vad är det som gäller?

Edit: Är sugen på en Mionix Saiph 1800 med: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1734

Har den något att sätta emot Ikari?

Permalänk
Medlem

jag har den optiska versionen det enda felet är att skorollen är lite ''billig'' den kan klicka av sig själv när man skrollar upp fort. och lyft höjden är över 1cm är inte så bra i vissa spel. men jag rekommenderar den verkligen. men ska man ha en bättre mus så köp laser versionen betydligt bättre.

Permalänk
Inaktiv

älskar båda dessa möss.. passformen och glidet är one of a kind

däremot så måste jag säga, att dom jävla mössen går sönder på ett sätt eller ett annat vilket är tragiskt.. då jag aldrig hade dom problemen med Logitechs möss