Permalänk
Medlem

Tre ? Lurar Folk ?

Hej allihopa... jag har nu haft tre i några år varit ganska nöjd med dem under denna tid. Jag har nu på senaste tiden börjat få problem med allt från a till ö. bland annat att simkortet slutar fungera, en massa tjänster p abbonnemanget som jag inte har beställt... och så vidare....

för ett tag sen så blev jag lite sugen på att testa msn in mobilen och precis vad jag gjorde.. men det skulle vara gratis i en månad, vilket lockade ännu mer. jag beställde och jag hade det i en månad ganska nöjd. precis innan månaden tog slut så avbokade jag och allt skulle varit som innnan, men det var allt förutom normalt.

detta har jag nu harft i cirka tre fyra månader utan att ens använda tjänsten och utan att ens veta vad som finns på flera av dem. det känns som att tre har kopplat alla deras tjänster till mitt abbonnemang helt plötsligt utan att jag ens bad om det utan att jag ens vet vad vissa grejer gör.. tex tre synk vad i helvete är det??

jag behöver nu lite hjälp av allmänheten hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra.. jag förlorar flera hunda kronor i månaden och det kostr migmer än både abbonnemangsavgiften och mobilen tillsammans.
varje gång jag ringer till kundtjänst säger dem att det är slut nu och det var den sista fakturan för förra mmånaden (efterfaktureing) som de kallar det

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

Ring och säg att dom ska ta bort det annars så anmäler du det, det sa jag och då försvann allt skit som jag inte skulle ha!

PS: 3 SUCKS so F*****G hard!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Gå in i en Tre butik, slå näven i bordet och säg att du ska ha pengarna tillbaka för fan!

Du ska inte betala för något som dom har gjort fel.

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Medlem

problemet e just att jag har testat dem båda saker som ni nämnde där men de skyller på varandra och det förvånar mig inte alls

vem kan jag anmäla detta till ?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
problemet e just att jag har testat dem båda saker som ni nämnde där men de skyller på varandra och det förvånar mig inte alls

vem kan jag anmäla detta till ?

Snacka med din lokala konsumentombudsman som kan hjälpa dig i frågan.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Inaktiv

Jag är mer än nöjd med 3, tokbilliga och braJag pratar ungefär 20 timmar i månaden med annat folk som har 3 och betalar endast 34 kr för abbonemanget och 12 kronor blev det för uppkopplingsavgifterna =P

Permalänk

Jag funderade på att skaffa 3 för ett tag sedan... men njae. Värdelös täckning utanför städerna... var ute med en kompis o åkte runt förra sommaren. Folk fick ringa till mig eftersom han då saknade täckning, men jag som använder Halebop/Telia hade bra täckning.

Supporten hos 3 är hopplös. Ringde för kompisens räkning för o försöka få igång videosamtalen (vilka fungerade finfint innan han gjorde en nummerflytt). Efter ett 20tal samtal, besök i 3butiker och ett antal simkortsbyten och mobilbyten så fungerar de fortfarande inte. >.< Men, ifall han testar med något 3kort som ej har genomgått nummerflytt så fungerar det.

Permalänk
Medlem

Jimmy X, värdelös täckning??
Jag har aldrig problem med täckning. Fick telia fanboys att byta till slut eftersom jag hade täckning hos dem men inte dem. Bor på landet därför är det som det är sa de.
De kunde inte prata i mobil inomhus, själv surfade jag på 100 %. Teliafans som de är köpte de telia mobilsurf iallafall. De lät hunden äta upp modemet och gick över till tre istället.
Under de 3 åren jag haft tre så har jag aldrig varit utan täckning och jag rö r mi mycket på landsbygden.
Hade inte tidningen Mobil en test förra året där tre hade bästa täckningen??

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

jag däremot har också haft problem med täckningen.. jag har för ett tag sedan gått över från comviq och då mest pga mobilen som jag fick.
jag bor i en stad som kan kallas "medelstad" och så fort jag gick ut med skolan och skulle springa 7.6an som det kallas så dog täckningen som om den aldrig har funnits och då är inte detta särskillt långt ifrån staden..

plus att när jag var på semester i år så kunde jag inte överhuvudtaget använda telefonen, inte ens sms. som tur var är mobilerna billiga där jag visstades så jag köpte en ny där som jag skulle ha tillfälligt.. skänkte bort den när jag skulle hem till sverige igen.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

TRE har lite lustiga fel på sina nät, just nu har jag fullt men ibland står det "Endast nödsamtal".. skit roligt om man är sjuk och MÅSTE ringa och sjukanmäla sig på jobbet, har en sista varning redan

EDIT: övrigt nöjd, finns bättre men jag är nöjd (eller lat för att byta)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Håller med om att TRE fungerat felfritt, lite nätfel då o då men överlags riktigt bra, men nu blir det ändå telia.

Supporten är verkligen sämsta skiten jag varit med om, otrevliga när man vill säga upp abb. ställer frågor som de i princip kräver svar på, sen lockar de med sämre erbjudanden för att få en telefon såld med. Toppen

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med mitt abonnemang. Visst, strular lite då och då med nätet, men inte så att jag egentligen lider och inte värre än vad mina tidigare vodafone/telenor och Telia har gjort.

Dock så håller jag med om att telefonsupporten och kundservicen är bland det sämsta jag vart med om, och då jag jobbar inom det själv så är det riktigt illa. Jag har dock alltid sett till att gå till en och samma kille på butiken här i Nkpg och då fungerar allting klockrent. Inget tjafs, inga protester. Han känner igenom mig när jag kommer, han vet vad jag vill ha och i gengäld så är det just honom och ingen annan jag vänder mig till. Funkar kalas. Har ringt deras support gällande en enda sak, och det gör jag inte om. Går hellre in i butik.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste ha haft tur när jag sa upp mitt abb. i förtid då jag skulle byta till telia (iPhone). Jag tog det över telefon och förutom att han frågade varför (något jag inte tycker är konstigt då de självklart vill få på pränt varför kunder avslutar sina abb.) så gick det på några minuter att avsluta abb.. Det var inget tjafs om bindningstiden utan han räknade snabbt fram vad det skulle kosta mig. Som alltid verkar det beror på vem man får tag i i kundtjänst.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Jimmy X, värdelös täckning??
Jag har aldrig problem med täckning. Fick telia fanboys att byta till slut eftersom jag hade täckning hos dem men inte dem. Bor på landet därför är det som det är sa de.
De kunde inte prata i mobil inomhus, själv surfade jag på 100 %. Teliafans som de är köpte de telia mobilsurf iallafall. De lät hunden äta upp modemet och gick över till tre istället.
Under de 3 åren jag haft tre så har jag aldrig varit utan täckning och jag rö r mi mycket på landsbygden.
Hade inte tidningen Mobil en test förra året där tre hade bästa täckningen??

Off topic.

3 är inget man direkt kan ta och hänga i julgranen för deras täckningen. Jag sj kör i skogen och är runt över land och rike. Har sj Telia och en anställd har 3. Han byter rätt omgående eftersom det finns helt enkelt ingen täckning om man använder sig utav 3.

Men förvisso året är 2009 och det finns väldigt många områden ingen utav operatörerna har täckt, och det är skrämmande.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
och det är skrämmande.

Nej, det är ekonomi.
Hur hade du tänkt att försvara för folket som skall redovisa förlusterna att du vill sätta upp en hel mast med utrustning för att täcka in de 4 familjer som bor i hejkomochhjälp-land?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Jimmy X, värdelös täckning??
Jag har aldrig problem med täckning. Fick telia fanboys att byta till slut eftersom jag hade täckning hos dem men inte dem. Bor på landet därför är det som det är sa de.
De kunde inte prata i mobil inomhus, själv surfade jag på 100 %. Teliafans som de är köpte de telia mobilsurf iallafall. De lät hunden äta upp modemet och gick över till tre istället.
Under de 3 åren jag haft tre så har jag aldrig varit utan täckning och jag rö r mi mycket på landsbygden.
Hade inte tidningen Mobil en test förra året där tre hade bästa täckningen??

Det är allmänt känt att 3 har helt värdelös täckning och i alla tester jag har läst har Telia alltid kommit ut som vinnare.

Permalänk

Ett fall för Sverker?