Permalänk
Medlem

Ipredkoll.se och liknande.

Jag har en fråga om Ipredkoll och liknande sidor om det finns några.

Säg att jag är anmäld på en sådan sida, och glatt laddar ner. Sen får jag ett mail om att min ip adress har blivit utkrävd. Och så slutar jag ladda ner. Då borde jag ju vara säker right?

MEN för att ens få ut min IP adress måste de ju bevisa att jag har laddat ner. Så även om jag slutar så fort någon kräver ut min ip adress, så har de ju fortfarande bevisen om att jag laddade ner innan, de bevisen de använde för att få ut min IP från första början.

Är det så här eller har jag missförstått något?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk

Re: Ipredkoll.se och liknande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Jag har en fråga om Ipredkoll och liknande sidor om det finns några.

Säg att jag är anmäld på en sådan sida, och glatt laddar ner. Sen får jag ett mail om att min ip adress har blivit utkrävd. Och så slutar jag ladda ner. Då borde jag ju vara säker right?

MEN för att ens få ut min IP adress måste de ju bevisa att jag har laddat ner. Så även om jag slutar så fort någon kräver ut min ip adress, så har de ju fortfarande bevisen om att jag laddade ner innan, de bevisen de använde för att få ut min IP från första början.

Är det så här eller har jag missförstått något?

Fördelen är som jag uppfattat det att du har tid att undanröja eventuella bevis och bygga ett plausibelt försvar, skaffa alibin osv.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Hedersmedlem

Dom kanske kan få ut abonnenten bakom IP-addressen med lite loggar och screenshots men för att fälla måste de ju ändå bevisa att någon har filerna på datorn och vilken person som laddat ner i ett hushåll. Inte sant? Så om man nu har krypterat och till och med fixat alibi så kanske man inte fälls men måste ändå gå igenom rättegången och få sitt liv upprivet.

Permalänk
Medlem

säg så här, e du med där o laddar ner till en extern hårddisk, så när du får ett mail att du blivit kollad är det bara att ta med hårddisken till en kompis och invänta APB:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP