Vad är det för fel när bildskärmen ser ut så här?

Permalänk

Vad är det för fel när bildskärmen ser ut så här?

Hej!

Jag anar att mitt grafikkort har gått sönder. Såhär ser problemet ut:

Det är inte bildskärmens fel. Jag har provat med olika. Både VGA och DVI. När man flyttar runt ett fönster på skärmen så blir det bara värre. Ännu mer flimmer och prickar. Går detta ett mjukvarufel, eller är det bara att hiva kortet?

Mvh Anton

Permalänk
Avstängd

Testat att updatera drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

Jag skulle också rekommendera att du ser över hur du lagrar dina filer, samt se över hur en eventuell backup kunde se ut.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Överhettat grafikkort kanske? Kontrollera att fläkten snurrar på grafikkortskylaren.

Permalänk

ungefär så ser det ut i min laptop med bränt grafikkortsminne.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

hört talas om bokmärken?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

hoppsan

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Tack för svaren!

Jappm jag har provat att uppdatera drivrutinerna, utan resultat. Även kollat att fläkten snurrar, och det gör den!

Vad göra? Blir väl att slänga skiten. Det är ett gammalt Radeon 9700 Pro, så en likvärdig ersättare borde väl inte kosta särskilt mycket idag.

Mvh Anton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sobriquet
Tack för svaren!

Jappm jag har provat att uppdatera drivrutinerna, utan resultat. Även kollat att fläkten snurrar, och det gör den!

Vad göra? Blir väl att slänga skiten. Det är ett gammalt Radeon 9700 Pro, så en likvärdig ersättare borde väl inte kosta särskilt mycket idag.

Mvh Anton

9700 pro ajdå betyder att kortet är ett AGP
Men sant behöver du inget prestanda kort är det ju inga problem att hitta ett ersättningskort, men alla är väldigt oprisvärda och betydligt dyrare än motsvarande PCIe kort

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Permalänk

Klassiskt grafikminnesfel.
Kan bero på överhettade minnen, överhettad GPU eller trasiga minnen.

Testa först att blåsa ren fläkten och se till så att den snurrar.
Hjälper inte det så är det troligast ett nytt grafikkort som gäller.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if