Ansluta NES och SNES -kontroller till datorn.

Permalänk

Ansluta NES och SNES -kontroller till datorn.

Hej,

Tänkte bara tipsa om en grym hemsida för oss som älskar spela de gamla NES och SNES -spelen. Härlig adapter man beställer så man kan plugga in sina gamerkontroller i datorn. Har precis bygget en HTPC och kör emulatorer för både NES och SNES. Införskaffade dessa från USA, och är jävligt nöjd. Funkar hur bra som helst.

Vet inte om någon har nämt dessa förut, men måste nämnas igen. Helt underbara. Så jäkla skönt att spela med den gamla retro-känslan.

kostar ungefär 300 spänn med frakt, och leveranstiden är ca 10 dagar, men det är det värt.

Adressen:
http://www.retrousb.com/index.php?cPath=21&osCsid=62c33ab100b...

ha det så bra

Klas

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Avstängd

Har köpt en NES och en Snes usb hk ifrån retrousb. Tog ca 2 veckor för mig när jag beställde (typ över 1 år sen).

Fungerar fortfarande bra

Och ja dom är oslagbara till emulator.

En fråga till dig dock, du sa du köpte adaptern och inte direktanslutna med usb.

Jag läste att Europeiska handkontroller inte passade i den adaptern, då amerikanska nes handkontroller har lite annan passform än europeiska.

Passade dina europeiska nes och snes kontroller direkt i adaptern utan att fila ner och kladda?

Permalänk

japp, NES-kontrollen var lite trög att få i bara, men SNES-kontrollen passade som hand i handske.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."