(Musik) Trance/techno samling på nätet ?

Permalänk
Medlem

(Musik) Trance/techno samling på nätet ?

hej grabbar, jag vet inte omdetta hamnar i rätt forumdel nu men rätta mig om jag har fel.

jag undrar om ngn av er vet ngn sida som har en bra samling med technomusik som e gratis.. jag vill helst att det ska vara lagligt.. och att det är gratis självklart. ifall det inte finns så har jag tänkt göra en egen youtubelike sida som samlar alla de bästa radiostationer, alla de bästa videos och de bästa länkarna när det gäller techno trance hardstyleo så vidare.. ja... ni fattar nog...

alltså det jag ber om är antingen att ni ger mig ngn länk eller att ni ger mig era åsikter hur ni tycker att den sidan ska vara och vad den ska innehålla...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

www.shoutcast.com är väl störst(?) på mp3radiolänkar vad jag vet. Dom har t ex http://www.shoutcast.com/genre/Techno

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

testat sidorna www.shoutcast.com sök på techno/trance osv det är gratis o det är lagligt (Internet radio altså)

Edit: Teknocide Din gris du han före mig hehe ,dock posta vi den samma minut

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

hihi, ägd

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

okej, jag tänkte en mer personlig sida som man kan bläddra igenom typ olika flikar... tabbar, videos, downloads, radio osv

inte bara radio.. shoutcast e det ju klart att dem har eftersom de flesta n'tstationer sänds genom shoutcast servrar

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

last.fm kanske?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

tack så mkt.. där har vi det

vad tycker ni då om att jag gör en egen sida med bara techno?
sen samlar jag de bästa videos från youtube och lite annat också på sidan... typ att bygga ett techno-community ?
jag behöver era åsikter.. vad ska finnas, hur ska det se ut, vilket tema osv

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Go for it.

För min egen nyfikenhets skull.

Har du stor erfarenhet av att webdesigna och skapa webgrafik samt layout av en hemsida ?

Vad tänker du använda för tekniker ? så som:

Server-side: PHP, ASP, ASP.NET, Cold fusion, Ruby on rails, jsp,

Databas: MySQL, SQL server, Postgree SQL, SQLite.

Markup: HTML, XHTML ?

Clientside: JavaScript

Extras: Flash ? Ajax ?

Video format: FLV, AVI, Mpeg, WMV, ? samt ett eller annat populärt container format.
Ljudformat: Ogg vorbis, Mp3, Wave, FLAC, WMA ?

Lite saker att fundera på.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Go for it.

För min egen nyfikenhets skull.

Har du stor erfarenhet av att webdesigna och skapa webgrafik samt layout av en hemsida ?

Vad tänker du använda för tekniker ? så som:

Server-side: PHP, ASP, ASP.NET, Cold fusion, Ruby on rails, jsp,

Databas: MySQL, SQL server, Postgree SQL, SQLite.

Markup: HTML, XHTML ?

Clientside: JavaScript

Extras: Flash ? Ajax ?

Video format: FLV, AVI, Mpeg, WMV, ? samt ett eller annat populärt container format.
Ljudformat: Ogg vorbis, Mp3, Wave, FLAC, WMA ?

Lite saker att fundera på.

jag har cirka i fem år byggt hemsidor.. nu för några veckor sedan hade jag ett utländskt projekt, en bosnisk community site rättare sagt som jag sålde för 13tusen. Jag använder mig för det mesta av php och mysql men även annat dyker in vid behov. På senaste tiden har jag långsamt men säkert börjat gå över från egenkodning till CMS , för det mesta joomla och fusion.
när det gäller format så har jag tänkt använda nästan allt möjligt.. men föredrar att bädda in videos från youtube och googlevideo

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Enklare är väll bara att tuna in på någon av följande för riktig(t bra) trance:

www.ah.fm - Enstaka lösa låtar, 99% DJ Sets
www.trance.fm - Lösa låtar
www.di.fm - DJ Sets och lösa låtar
www.etn.fm - DJ Sets
www.neradio.fm - vissa spelar trance, har själv kört ett pass i veckan några år men har tagit "ledigt" pga högskolestudier.

Permalänk

finns en exact sån sida som du letar efter ! Gratis och laglig nedladdning av techno.

www.hofo.se är adressen till sidan.