Permalänk
Medlem

Snabba svar uppskattas!!

Hej!

Jag är mycket stressad just nu! Min fråga är hur värt det är att byta mitt nuvarande grafikkort (XFX GTX 260 XT och 500kr <-- lite fabriks överklockad) mot ett 4870x2 från Powercolor. Mitt är bara 3 veckor gammalt och han har använt sitt sedan november. Enligt mig så låter det som en väldigt bra deal för min del. Han ville ha 1000 från början...

Om det är värt det skall jag ner till posten om typ 1h, han skickar då och vi har bestämt att skicka samtidigt!

Edit: Jag skickar imon istället...

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket system har du i övrigt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Låter bra

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Hedersmedlem

Varför vill han bli av med kortet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

I datan har jag en dual core socket 775 2.8ghz 4gb minne, 650watt nätagg. Han sa att han är i desperat behov av pengar! xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4ban
I datan har jag en dual core socket 775 2.8ghz 4gb minne, 650watt nätagg. Han sa att han är i desperat behov av pengar! xD

Du får nog ta och klocka proppen en bra bit över 3Ghz, samt att jag hoppas det är ett kvalitéts agg!
Annars en bra deal! Har ett powercolor själv, har dock moddat o flashat bios på det för att dom går så varmt orginal.

Visa signatur

i5 750@3,8Ghz 24/7,Corsair H50, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, Asus P7P55D PRO, ATI 4870X2 CFX med Sapphire 4870 1gb, Cooler Master M850W,, Raptor 300gb, Antec nine hundred....

Permalänk
Medlem

det var ju igår som alla har fått lön, bidrag mm. hur kan han vara desperat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Varför vill han bli av med kortet?

Det är väl egentligen skitsamma, bara kortet är helt, vilket det borde vara eftersom det är så pass nytt!

Visa signatur

i5 750@3,8Ghz 24/7,Corsair H50, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, Asus P7P55D PRO, ATI 4870X2 CFX med Sapphire 4870 1gb, Cooler Master M850W,, Raptor 300gb, Antec nine hundred....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillBrinkan
Det är väl egentligen skitsamma, bara kortet är helt, vilket det borde vara eftersom det är så pass nytt!

och att han inte lurar mig... Men han känns som en kille man kan lita på så jag tar den risken. För övrigt så är det ett Corsair 650w nätagg, det e väl tillräckligt med kvalité?

lillBrinkan: Klocka processorn... Jag har faktiskt provat det! Men med dåliga resultat... Som moderkort har jag Gigabyte EP45-DS3L, och mer exakt så är processorn en E7400. Jag började med att klocka den lite grann, jag startade datan och körde super pi. Det funkade då alltså, sen klockade jag den lite mer, tror jag klockade den till 3.33ghz, jag startade datan och började lira FarCry 2. Efter ca 5min i spelet hängde den sig. Jag klockade då ner processorn succesivt och provade å spela mellan varje steg. Samma sak, den hängde sig. Sen tappade jag tålamodet och ändra alla inställningar till orginal! Bara så ni vet så följde jag en guide så bra jag kunde, ca 10 pers i det forumet gjorde exakt samma sak och för dom funkade det, dom hade också samma hårdvara. Nu skulle jag bli enormt tacksam för hjälp! 2.8ghz känns ju som sagt lite klent för det grafikkortet... Borde även tillägga att mitt moderkort har en massa powersaving skit, jag tror jag redan har tagit bort alla! <-- inte säker :S