Permalänk
Medlem

Darkfall

Är det nån lirar detta och kan berätta lite, kanske vart med i betan?

* Är det bra spelkänsla i strid
* Hur är prestandan
* Grafiken bra/dålig
* Levling genom quests/PVP
* Server/klient funkis/stabil
* Annat av intresse

Det ska ju ha bra PVP å så, vore skoj o få lite info om nån sitter på det.

(Ps. farmpostningar typ "darkfall suger *fnitter* *fnitter*" undanbedes)

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Hej, jag var med i betan

* Är det bra spelkänsla i strid
Nej, du spammar mouse1

* Hur är prestandan
Bra, men det är självklart då spelet ser ut som typ morrowind

* Grafiken bra/dålig
Den är inte "dålig" men det är inte snyggt heller

* Levling genom quests/PVP
Går inte att levla

* Server/klient funkis/stabil
Ja den är väldigt stabil

* Annat av intresse
Spelet saknar djup

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, med "levling" menade jag väl karaktärsutveckling i stort eg.
Jaja, det lutar åt att detta håller på i segtempo värre som det redan gjort, men man vet ju aldrig.

Fick detta länkat om nån är intresserad:
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=182843

"Shop schedule for this week:

Tuesday April 28th : 3PM GMT
Wednesday April 29th: 2PM GMT
Thursday April 30th: 6PM GMT

It will be open each day for a limited amount of copies. "

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Vet inte hurdant det är nu men vid release så var stabiliteten en katastrof och många ansåg att det var den sämsta release någonsin i ett mmo. Varför? För att det fanns bara en server som hade stöd för x antal spelare, problemet var att x+många tusen fler hade köpt spelet. Klienten kraschade efter 30 minuters spel och sen fick man köa i några timmar för att komma in igen. Spelet har/hade en hel del problem med hacks och annat fusk.

Permalänk
Medlem

Jag spelar själv Darkfall nu och jag har iaf bra ping hela tiden, enda gången det kan lagga lite är när det är någon jätte stor strid mellan massa claner.

Det är ju absolut det bästa PvP spelet som finns just nu måste jag också säga, det kräver skills i PvPn.
Det är inte som WoW target tryck 1 och träffa utan allt måste aimas själv.
Healing, Pilbågen, Spellsen, Melee vapnen, allt måste man sikta själv med vilket är bra tycker jag för då är det skills som gäller för att vara bra.

Ingen lvling i lvls som WoW utan man lvlar skills på gubben i alla möjliga saker som springa, skjuta, slå, mm vilket är bra tycker jag eftersom lvling är bara segt.
Det är knappast gear baserat utan typ till 100% skill på spelaren baserat skulle jag vilja säga. Varken gear är eller hur mycket man har lvlat sina skills spelar någon större roll i PvPn. Visst blir man bättre med bättre gear/bra lvlade skills men det mesta beror på spelaren.

Finns INGET MMO som slår Darkfall i PvP idag och det är PvPa jag vill göra, inte massa instancer för att få gear.
Absolut bästa MMO:et just nu och jag rekomenderar starkt att man ska prova spelet.

Ett tips också är att skaffa clan för detta spel är INTE ett solo spel, går man själv blir man dödad av antingen mobs eller andra spelare. Visst är man bra så kan man väll ta fler än en person men det kan då inte jag iaf =D
Som sagt skaffa clan så fort som möjligt så blir Darkfall mycket roligare att spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz

Det är inte som WoW target tryck 1 och träffa utan allt måste aimas själv.

Nej men återigen, hur stor skill behövs det för att zerga och klicka mouse1 x antal gånger, vilket är vad melee combat till 100% består av?

Sedan, angående WoW, så finns det turneringerar där folk spelar om riktiga pengar i arenan. Om wow nu var så dåligt och inte krävde någon skill varför skulle då ens folk tänka på att ordna turneringar kring det? Just saying

Även, http://www.vurtne.net/stream66.html

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Kommer säkert komma turneringar till Darkfall också men det är inte turneringar jag är ute efter utan ett roligt spel som kräver något av spelaren.
WoW är aldeles för mycket gear baserat och man behöver faktiskt inte sikta någonting själv när det gäller att skjuta spells/pilbåge som i Darkfall.

Det är just detta jag letar efter i PvP, att man måste sikta själv. Den detaljen gör att spelet verkligen slår alla andra MMO i PvP. Dessutom som sagt är inte Darkfall nå gear baserat alls.
Visst i WoW turneringar får alla samma gear men tyvär så är inte fallet på alla vanliga WoW servers. Jag med min 80 warrior som knappt har epics nu för jag sluta spela för länge sedan kan INTE gå in i BGs eller arena för jag skulle inte ha en chans även om jag PvPar bättre än andra bara för att dem har mycket bättre gear.
Spel ska inte vara bara gear baserat utan skill baserat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Kommer säkert komma turneringar till Darkfall också men det är inte turneringar jag är ute efter utan ett roligt spel som kräver något av spelaren.
WoW är aldeles för mycket gear baserat och man behöver faktiskt inte sikta någonting själv när det gäller att skjuta spells/pilbåge som i Darkfall.

Det är just detta jag letar efter i PvP, att man måste sikta själv. Den detaljen gör att spelet verkligen slår alla andra MMO i PvP. Dessutom som sagt är inte Darkfall nå gear baserat alls.
Visst i WoW turneringar får alla samma gear men tyvär så är inte fallet på alla vanliga WoW servers. Jag med min 80 warrior som knappt har epics nu för jag sluta spela för länge sedan kan INTE gå in i BGs eller arena för jag skulle inte ha en chans även om jag PvPar bättre än andra bara för att dem har mycket bättre gear.
Spel ska inte vara bara gear baserat utan skill baserat.

Jag dödade nästan alla + ett par 80s med min 74 arcane mage i skitgear

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tydligen är det väldigt svårt att hålla sig till ämnet men jag vill också tillägga att Darkfall har troligtvis de sämsta animationer jag någonsin sett i ett modernt spel. Däremot så är nog PvP aspekten i spelet som gör spelet spelvärdigt, inte för att en del menar att det tar "leet skillz", men för att man kan loota fallna fiender på deras gear och på så sätt begränsas PvE nödvändigheten. Om jag inte har helt fel så är ännu en liten kul grej det att PvE fiender kan loota klantiga äventyrare... Nästa person som dödar monstret kan sen plocka upp looten från monstret som lootade äventyraren som loota någon annan som loota loo looot loota looooot loot meltdown..!

Att säga att det är den bästa PvP'n nånsin i ett MMO är ju kanske en smaksak som om man ska va petig, är helt fel. Den bästa PvP'n i ett MMORPG i tredjepersons-perspektiv kanske, men jag tror MMO's som Planetscape vilket helt baseras på lagbaserad PvP skulle ta illa upp.

Permalänk
Medlem

Ok gubbs, tack for DF-kommentarerna!!!

WoW epeen och hur tråkigt/icke-"skill"-baserat melee är där kan jag inte relatera till eg. då jag knappt spelat det och det var ett bra tag sen.
Mest lirat DAoC och där är det inte fullt lika många stödhjul kanske. (i teorin)

Det ser ut som om jag passar på detta och ser om DF är livskraftigt och har överlevt till hösten.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

omg.. det krävs lika mycket skill I WoW Som DF I pvp. Kanske ni som dåliga och inte kan spela det?

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
omg.. det krävs lika mycket skill I WoW Som DF I pvp. Kanske ni som dåliga och inte kan spela det?

När folk pratar skills så tror jag inte dom menar i vilken ordning man ska trycka på sin maccron. Inte heller kunskapen som krävs för hålla koll på vad som är bra mot vad och vad dom olika klasserna kan göra mot dig och vise versa.

I wow handlar det om "Line of sight", "Out of range" som du kan påverka och därmed kalla skills. Resiliance, dodge, parry, resist etc är inget som har med skills att göra.

Att dra av sitt Pom-pyro macro består av två saker, trycka på rätt knapp i rätt tillfälle och sen hoppas på det bästa, att den får hög base damage, att den crittar. Samt hoppas på att ditt target har låg resistance, låg resiliance.

Vad som är är mycket skill i det får du gära ta och förklara.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Tja många är ganska blinda när det gäller just "skills" i MMO's generelt sett, VIST Level och gear är en AVGÖRANDE faktor, men inte den ENDA faktorn, sitter man med samma level och gear, vad avgör då? Tja inte är det tur

Darkfall vist 1 buttn click för skills utöver det så handlar det mycket om att sikta och röra på sig.

WOW, Handlar mycket om att ha kunskap av vad andra klasser har för styrka och svagheter och arbeta och lära sig mer om det, Detta är t.ex. skills i majoriteten av MMO's ute där. Vist till viss del gäller DF detta också men inte lika mycket som t.ex. WOW.

Att påstå att t.ex Darkfall kräver mer eller mindre skills än enbart DUMT. Skills handlar inte enbart om att röra en mus och sikta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hmm, Darkfall är alltså inte samma spel som Dark fall som jag trodde först...

Jag hoppas att Dark fall 3 kommer snart. Dark fall spelen är verkligen inte något som alla kan gilla, men de har ett berättande och atmosfär som är det bästa jag sett i spelvärlden.
Dock var det ju som sagt inte det spelet som avsågs..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.