flimmer i filmer och när man flyttar fönster i ubuntu 9.04

Permalänk
Avstängd

flimmer i filmer och när man flyttar fönster i ubuntu 9.04

Tja
Har precis gått från windows till Ubuntu 9.04 64bits versionen och gillar det skarpt.
Har dock lite problem med uppspelning av filmer och när jag drar i fönster fram o tillbax.
Det flimrar vid snabba rörelser och är otroligt störande att kolla på.
jag uppdaterade till 180 drvrutinen genom Hårdvarudrivrutiner-programmet.
tänkte testa ladda ner och installera en nyare drivrutin men det stod att x server var igång och det gick inte pga det. vet inte hur man stänger den heller
jag har testat olika spelare trots att problemen yttrar sig även utanför filmer som sagt men det e mest i filmer som jag stör mig på det så jag tänkte att det var värt ett försök.
testat
medföljande filmuppspelaren
mplayer
smplayer med inställningar för stöd för flera kärnor.
samma flimmer på alla
så det måste va nåt annat?
jag tror att problemen förvärras av att jag kör med twinview påslaget eftersom jag vill kunna se filmer på min tv. finns det andra sätt att smidigt kunna se film på tvn i ubuntu ?
gillade twinview eftersom man kan dra filmen till tvn och ändå pilla med annat på skärmen samtidigt.
nån som har några förslag?

jag e supernoob på detta så förklara gärna utförligt. speciellt ifall man ska pilla i terminalen hehe

har q6600, nvidia 8800gt och 2 gig ram.

edit.
glömde skriva att jag stängt av visuella effekter utan framgång

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd

hmm märkte just att ifall man stänger av visuella effekter så blir det bättre. men bara på main-skärmen och inte på tv:n. jag kör 1280* 720p genom en hdmi kabel. har fungerat bra i windows förr.
man ska väl ändå inte behöva stänga av visuella effkter för att se på film ?
och varför blir det ändå inte bättre på tvn ?

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Inaktiv

Jag har också problem med detta...dock inte när man flyttar fönster.

Permalänk
Medlem

Pröva skriva i terminal:

gstreamer-properties

Gå till videofliken, välj plugins och ta alternativet som innehåller "No Xv", funkar inte det så pröva nåt annat alternativ där.

Visa signatur

moops

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Pröva skriva i terminal:

gstreamer-properties

Gå till videofliken, välj plugins och ta alternativet som innehåller "No Xv", funkar inte det så pröva nåt annat alternativ där.

tack, gjorde dessvärre ingen skillnad

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv