Hur kommer jag klara Empire total war?

Permalänk
Medlem

Hur kommer jag klara Empire total war?

Tjenixen sweC! Nu är det så som så att jag ska uppgradera datorn och undrar hur den kommer klara Empire total war? delarna jag kommer ha är

3gb RAM
Gainward 8800GT
Intel core 2 duo E6750

och till det en 19 tums skärm

Vilka inställngar kommer jag kunna spela med och kommer det flyta på bra i dom högre inställningarna?

Tack- kw

Permalänk

jag själv kör på samma system dock så har jag 9800gtx+. Jag kör det mesta på high i 1600*1200 och det flöt bra tills alla buggar kom

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Det finns en demo, ladda hem och testa. Det är visserligen bara "battles", 2 scenarion. Men det är battles som är mest krävande.

http://store.steampowered.com/app/10620/
Du måste ha Steam för demot

Permalänk
Medlem

vilket är bäst att ha en skärm som du har eller en 19 tum som jag har om man vill få ut mest fps av det?

eller är det ens nån skillnad ???

Permalänk
Medlem

Det ska fungera utmärkt även på högre inställningar. I teorin i alla fall. Sen att spelet är trasigt i största allmänhet är ju ett annat problem.

Permalänk
Medlem

Det går inte att klara Empire total war.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det roligaste är när man når vinstmålet en lång kampanj efter 25 år och måste klicka sig igenom 150 turns för att vinna på riktigt hehe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det går inte att klara Empire total war.

Varför inte?

Jag spelade igenom kampanjen för FEMTE gången igårkväll. Den gången spelade jag Franskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Varför inte?

Jag spelade igenom kampanjen för FEMTE gången igårkväll. Den gången spelade jag Franskt.

Han tänker nog på buggarna som förstör spelet.

Jag tänker ex inte spela campaign något förrän dom fixat så fienderna flyttar trupper via båt. Blir ju lätt för engelsmännen att invadera frankrike som det är nu :S

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Han tänker nog på buggarna som förstör spelet.

Jag tänker ex inte spela campaign något förrän dom fixat så fienderna flyttar trupper via båt. Blir ju lätt för engelsmännen att invadera frankrike som det är nu :S

Mitt spel är inte drabbat av några allvarliga buggar alls. Därav min formulering.

Permalänk

Kan inte ens starta ett game längre ^^ blir nog avinstallation.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Mitt spel är inte drabbat av några allvarliga buggar alls. Därav min formulering.

Du har allvarliga buggar också. Däremot kan du säga att du inte lider av några crashbuggar som hindrar dig från att spela.

Permalänk
Medlem

men för fan om ni ska diskutera buggar o annat skit gör de i en annan tråd, här kan nu ju ist svara på min fråga?!

Permalänk
Medlem

Du fick ju ditt svar. Din fråga var om det kommer "flyta på bra" med din hårdvara. Ja, i teorin, om nu inte buggarna får ditt spel att krasha, frysa sig och/eller hacka. Personligen skulle jag säga sådant är ganska relevant, men visst, bara du inte förväntar dig att spelet ska fungera så kommer det flyta på utmärkt.

Permalänk
Medlem

Jag länka t.om. till demot som du själv kan prova om det flyter på din dator utan att köpa spelet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Demot är lite mer krävande dessutom om jag inte mins fel.

(idag ska den stora patshen komma)

Och till MomoSWE så du inte ska få något anfall eller liknande mot mig.
Jag kan spela spelet på min dator med medium grafik@ca 40fps Min dator är ju även en bit sämre så du kan spela det fint antar jag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
http://www.youtube.com/watch?v=HCunixAzHOA

haha dagens

Permalänk
Medlem

jonätän kan du skriva din hårdvara då jag också tänkt mig köpa empire total war

Permalänk
Medlem

Testade demot idag, riktigt bra grafik och det laggade inte ett skit på high. Kanske blir ett köp.
Kolla min sign för speccs. Då kan du spela på high utan lagg. Ialafall på demot men det är väl samma antar jag.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Det som är mest CPU-krävande är "Unit Size", om man har en äldre CPU kanske man inte kan spela med den på högsta. Den ändrar hur många man varje enhet har, den går från 40/80/120/160 för vanlig infanteri. Även partikeleffekter påverkar CPU. Resten av inställningarna är sånt som mest är beroende av grafikkortets prestanda (fast allt påverkar är förstås, men i olika mindre grad).