EXTREMT problem med WC3 TFT

Permalänk
Musikälskare

EXTREMT problem med WC3 TFT

Hej!

Har en polare som alltid får "coulden't read memory error" eller discar ur gamet.

Har fått honom att köra memtest86 nu men det verkar inte vara några problem med det, vad blir nästa steg?

Han kör Vista x64 och ska installera XP och prova det, men hans förra dator hade det med samma problem.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Testa och kör en helt ny installation?
Logga in på battlenet, skriv in keyn där o tanka ner installationen.

Lirar själv TFT som fasen och jag har noll probs, kör iof Win7

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag brukar få samma problem lite titt som tätt, har dock aldrig orkat ge mig på att felsöka, men sedan det startade så har jag iaf hunnit med minst en ominstallation av Windows.

I mitt fall så skulle jag faktiskt inte bli överaskad om det är minnena som failar, för ett tag sedan fick jag en massa bluescreens som löstes med att jag bytte plats på minnes stickorna, sedan att jag bara har 1,2Gb RAM gör nog inte saken bättre.
För övrigt sitter jag på winXP.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Musikälskare

Oneone: Han har installerat om de ca 10 ggr senaste 2 veckorna

ph33r: Tror med det är minnena hmm hmm

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?