Windows Vista Service Pack 2 färdigutvecklat

Permalänk
Melding Plague

Windows Vista Service Pack 2 färdigutvecklat

Microsofts andra uppdateringspaket till Windows Vista och Server 2008 har lämnat programmerarnas händer och är nu på väg ut till allmänheten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nu vill jag veta om det är prestanda skillnad eller inte.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Då kanske man skall vänta lite med Windows 7.
Fast verkar inte vara så roliga uppdateringar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns ju div. sidor med info om vad som är med i SP2, men vet inga riktiga tester tyvär.

Ska bli kul å se vad som händer:)

Permalänk
Medlem

tycker alla som inte använder datorn till livsviktiga saker ska använda windows 7 riktigt bra os.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Finns ju div. sidor med info om vad som är med i SP2.

Kan du länka till en av dem? Hade varit intressant. Så slipper alla som läser denna tråden leta själva...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
tycker alla som inte använder datorn till livsviktiga saker ska använda windows 7 riktigt bra os.

Instämmer! Jag är helt förälskad i det OS:et.. Dock är det ju väldigt skönt att de fortsätter underhålla Vista, för det behövs fortfarande.. Men det som främst behövs enligt min mening är inte nya funktioner utan snarare mer fart i mappstrukturen och rappare respons rent allmänt.. När man går tillbaka till XP eller frammåt till Win 7 så märker man tydligt att Vista har lärt oss konsten att vänta..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Instämmer! Jag är helt förälskad i det OS:et.. Dock är det ju väldigt skönt att de fortsätter underhålla Vista, för det behövs fortfarande.. Men det som främst behövs enligt min mening är inte nya funktioner utan snarare mer fart i mappstrukturen och rappare respons rent allmänt.. När man går tillbaka till XP eller frammåt till Win 7 så märker man tydligt att Vista har lärt oss konsten att vänta..

jag har inte provat W7, men av det jag läst så kmr det nog bli det första OSet jag köper "löst" så att säga:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nasso
Kan du länka till en av dem? Hade varit intressant. Så slipper alla som läser denna tråden leta själva...

Ska se om jag hittar några.

http://www.alltomxp.se/artiklar/92-windows-vista/1012756-dett...

http://techworld.idg.se/2.2524/1.197838/sex-saker-som-kan-var...

Hoppas ni orkar klicka på länkarna själv:P

Permalänk
Medlem

Nedladdningslänkar (även BitTorrent): http://www.mydigitallife.info/2009/04/28/download-windows-ser...

Wave 0 om du har engelskt OS, vilket jag har, och kan säga att det fungerar ypperligt och tog mindre än en timme att installera. Det jag däremot fick göra var att ominstallera Live Messenger, men det tog inte mer än någon minut och fungerar nu som tidigare. Andra problem har jag inte träffat på än.

Prestandautlåtanden låter jag erfarna sidor stå för.

Länk till bild: http://data.fuskbugg.se/skalman01/vistasp2enus.png (6.0.6006.18005 är fel)

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Är väl inte lagligt o dra sp2 från torrent?
Vill inte få böter

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

RTW (Release to Web, när den finns på Microsofts sida för allmänheten att ladda ner) sägs vara i slutet av maj, så vill du inte riskera något om du är orolig får du gott vänta till dess.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk

att dra ner någon olaglig produkt skulle jag inte bry mig om så länge man kör med en laglignyckel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Är väl inte lagligt o dra sp2 från torrent?
Vill inte få böter

Hur kan det vara olagligt att ladda ner något som ändå ges ut helt gratis, och dessutom spara lite på Microsofts servrar?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
tycker alla som inte använder datorn till livsviktiga saker ska använda windows 7 riktigt bra os.

Ja, man ska använda ett ofärdigt operativsystem till livsviktiga saker, det låter ju logiskt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ja, man ska använda ett ofärdigt operativsystem till livsviktiga saker, det låter ju logiskt

Läs vad han skrev en gång till.

Permalänk

hmm.. hoppas dem fixar till trögheter nu.. orkar inte med tiden det tar att starta upp vista, så jag låter alltid datorn gå i "sleep" läget..

Permalänk
Medlem

Någon som orkat testa?

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Hjälpsam

Ni andra får buggtesta, jag väntar en några veckor till dess att den kommmer via WU.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Hur kan det vara olagligt att ladda ner något som ändå ges ut helt gratis, och dessutom spara lite på Microsofts servrar?

Microsoft har rättigheterna till programvaran och väljer vad de vill ha betalt för den och hur de vill att den distribueras. Just nu är det bara en grupp utvalda (MSDN prenumeranter) som har tillgång till det. All annan distribuering är ju inte saktionerad av Microsoft än så länge. Dock bryr de sig nog inte så mycket om det och än mindre när det blivit fullt tillgängligt från dem.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Ingen som har testat?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jag har inte provat W7, men av det jag läst så kmr det nog bli det första OSet jag köper "löst" så att säga:)

Jag kan inte annat än grattulera dig till ett vist beslut, själv har jag redan fattat samma sedan ett par minuter efter att jag avslutat installationen av RC1. Och jag har ännu inte behövt ångra det

Permalänk
Medlem

installerade den nyss och måste säga vid första rebooten så känns datorn som den är ny formaterat öppnar mappar mkt snabbare än förut bootar 4 sek snabbare;) fy fan va nöjd jag är med sp2 bästa microsoft gjort, 2 andra polare till mig installerade sp2 nyss och är väldigt nöjda också:)

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
installerade den nyss och måste säga vid första rebooten så känns datorn som den är ny formaterat öppnar mappar mkt snabbare än förut bootar 4 sek snabbare;) fy fan va nöjd jag är med sp2 bästa microsoft gjort, 2 andra polare till mig installerade sp2 nyss och är väldigt nöjda också:)

låter grymt bra!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Hedersmedlem

Jobbigt.. måste avinstallera SP2 betan.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Tog dom bort portbegränsningen? Event id 4226 problemet. Läste nåt om det nånstans.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
installerade den nyss och måste säga vid första rebooten så känns datorn som den är ny formaterat öppnar mappar mkt snabbare än förut bootar 4 sek snabbare;) fy fan va nöjd jag är med sp2 bästa microsoft gjort, 2 andra polare till mig installerade sp2 nyss och är väldigt nöjda också:)

Det låter ju klart lovande Inte för att 4 sekunders kortare boottid är något man dör utan, men snabbare navigering i mappstrukturen är fanimej på tiden..

Permalänk

Är det nån mer prestanda boost?

kan nån bekräfta att nerladdningslänkarna längre upp är är riktiga sp2?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

satans så mkt snabbare det gick att kopiera filer till min externa nu då kom upp i 85 MB/S. . men som vanligt när det gäller vista så droppade den ner till kring 30 MB/S efter ett tag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Läs vad han skrev en gång till.

Haha...doh