woot? [Vilseledande reklam]

Permalänk

woot? [Vilseledande reklam]

Vilseledande ?

Dustinhome reklam på sweclockers 795^^

Det är väll mer än vad den någonsin har kostat! xD de kostade väll runt 700 när de var nya o nu runt 500, fick min för 300 beg.
Specialpris yeah right XD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: woOt`?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KitCloudkicker
Vilseledande ?

Dustinhome reklam på sweclockers 795^^
http://www.dustinhome.se/externa_annonser/bilder/503.jpg

Det är väll mer än vad den någonsin har kostat! xD de kostade väll runt 700 när de var nya o nu runt 500, fick min för 300 beg.
Specialpris yeah right XD

specialdyrt ser du väl xD

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

kostar 600kr hos billigaste skummaste butiken, vilken bara snåla dumma idioter använder (som sedan startar trådar när företaget bråkar ) så 800kr är väl inte så skumt?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Det är väl inte vilseledande, står klart och tydligt att det är specialpris..
Inte att det är billigt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Men är den verkligen den bästa som finns?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Dustin Home +100:- 2008-10-28 795 :-
Dustin Home +75:- 2008-09-18 695 :-
Dustin Home +25:- 2008-09-09 620 :-
Dustin Home +10:- 2007-10-29 595 :-
Dustin Home +10:- 2007-08-31 585 :-
Dustin Home +30:- 2007-08-02 575 :-
enligt prisjakt:P
Jag har för mej läst att de senare versionerna av wrt54gl också är mycket billigare i tillverkningen... men jag hittar inte den artikeln just nu.

Just snyggt specialpris när man låg 100:- billigare för halvåret sen. osv
Att försöka lura oss sweclockare, usch usch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
kostar 600kr hos billigaste skummaste butiken, vilken bara snåla dumma idioter använder (som sedan startar trådar när företaget bråkar ) så 800kr är väl inte så skumt?

webbhallen säljer den för 695kr. men när man handlar från dustin får man ett dustinkvitto jag menar det är ju lätt värt 100kr

specialpris WTF

Permalänk

felet kanske inte är just de skyhöga priset igentligen Men att de står Special pris och på sweclockers också :P:P:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KitCloudkicker
felet kanske inte är just de skyhöga priset igentligen Men att de står Special pris och på sweclockers också :P:P:P

+1

Permalänk
Medlem

Dustin är riktigt dyrt, synd att dem inte inser det själv.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KitCloudkicker
Dustin Home +100:- 2008-10-28 795 :-
Dustin Home +75:- 2008-09-18 695 :-
Dustin Home +25:- 2008-09-09 620 :-
Dustin Home +10:- 2007-10-29 595 :-
Dustin Home +10:- 2007-08-31 585 :-
Dustin Home +30:- 2007-08-02 575 :-
enligt prisjakt:P
Jag har för mej läst att de senare versionerna av wrt54gl också är mycket billigare i tillverkningen... men jag hittar inte den artikeln just nu.

Just snyggt specialpris när man låg 100:- billigare för halvåret sen. osv
Att försöka lura oss sweclockare, usch usch

du vet, inköpspriser förändras, då även försäljningspriser.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Japp, jag pröjsade 590 sek för min och wrt54gl är ju en utgående (Om jag inte misstar mig) router som funkar skitbra och som många butiker har kvar i lager men folk köper annan hårdvara istället.

Efterfrågan vet ni..

Edit. F.ö jävligt kass topic ?

Permalänk

Jo visst, Dustin tillhör inte de billigaste.
Men man får vad man betalar för, inte bara produkten utan allting runt om kring.
Då menar jag kundtjänst samt bra hjälp om något går fel.
Så mig gör det inget att de tar ut några extra kronor, när man vet att man får god hjälp om ett fel skulle inträffa.

Permalänk

okey >_> men vi snackar ju om en produkt som de har specialpris på. Vad är deras specialpris från om de bara höjt den sedan 2007 =?

Permalänk
Inaktiv

Hmm.. dustinhome säljer den för 601kr nu iaf.. antar att de såg och tog åt sig kritiken?

Specialdyrt är annars ett ganska komiskt fenomen.

Permalänk

Det står fortfarande 695:- när jag kollar ?

Permalänk
Medlem

Varför vill man köpa den när man kan köpa en N-router för typ 500?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Varför vill man köpa den när man kan köpa en N-router för typ 500?

Det sägs väl att den ska vara stabil.. Men visst vill man ha gigabit-portar och n-wlan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EwlSpirit
Det sägs väl att den ska vara stabil.. Men visst vill man ha gigabit-portar och n-wlan?

I synnerhet när man får de sakerna samt ett snyggare utseende till ett billigare pris

Permalänk
Inaktiv

Men det är samma sak med dir655 som jag köpte för ett tag sen.. priset är höjt med ett par hundra sen dess.

http://www.dustinhome.se/pd_5010107104.aspx

Inte speciellt billigt kan man tycka.. fyfy Dustin. ;D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KitCloudkicker
Det står fortfarande 695:- när jag kollar ?

Sorry.. jag blev tydligen inte ordentligt utloggad när jag skulle pris utan studentrabatt. 601;- är studentpriset alltså.

Permalänk

hur kommer detta sig, det är väll inte kronan som är så dålig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Varför vill man köpa den när man kan köpa en N-router för typ 500?

För att man lätt kan pilla in open source firmware på den. Naturligtvis finns det N-draft routrar från Linksys man kan göra det på också, men WRT54-serien är stabil och välälskad hos hemmaentusiaster.

Sen har ju inte världsekononim och kronans värde precis förbättrats det senaste halvåret...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KitCloudkicker
hur kommer detta sig, det är väll inte kronan som är så dålig?

kronan är värdelös.. tyvärr

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KitCloudkicker
Dustin Home +100:- 2008-10-28 795 :-
Dustin Home +75:- 2008-09-18 695 :-
Dustin Home +25:- 2008-09-09 620 :-
Dustin Home +10:- 2007-10-29 595 :-
Dustin Home +10:- 2007-08-31 585 :-
Dustin Home +30:- 2007-08-02 575 :-
enligt prisjakt:P
Jag har för mej läst att de senare versionerna av wrt54gl också är mycket billigare i tillverkningen... men jag hittar inte den artikeln just nu.

Just snyggt specialpris när man låg 100:- billigare för halvåret sen. osv
Att försöka lura oss sweclockare, usch usch

Hej!

Vårt mål är aldrig att "lura" någon och det är trist och olyckligt om saken uppfattas så.

Det är bra att observera prisutvecklingen - men glöm inte alla faktorer, de valutarelaterade omständigheterna ($ & SEK) såg annorlunda ut för en tid sedan också. Nästan alla produkter som inte härstammar från Sverige direktpåverkas av denna balans, och tyvärr inte så ofta positivt i dessa tider.

Om man tittar på det rådande genomsnittspriset på produkten idag så landar man på andra siffror än för 6-12 månader sedan.

Jag finns på jm@dustin.se & i Dustin-tråden här på SweC ifall det uppstår några frågetecken kring det hela.

Trevlig helg till alla!

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nait
kronan är värdelös.. tyvärr

Yep, snart är det billigare att hämta toapapper direkt från bankomaten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Är något pris uppåt väggaran kan man alltid skicka ett meddelande till butiken så korrigerads det - om möjligt. Har gjort det fler gånger när något jag velat köpa finns i lager men där priset inte är i paritet med verkligheten (ålder, efterfrågan, kronans värde bla, bla...).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Att wrt54gl skulle anses vara "marknadens bästa g-router" än i dag tycker jag är mer överraskande än priset.

Det som är bra med den är väl just att man kan lägga in valfri community-firmware (Tomato, DD-WRT, OpenWRT, osv), i övrigt har det väl kommit en massa bättre modeller? (Varav en del har precis samma fördel.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nu är det 695 Se^^.

En hundring till så är den lika billig som när jag köpte på webhallen.

Räkna sen med frakten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Vårt mål är aldrig att "lura" någon och det är trist och olyckligt om saken uppfattas så.

($ & SEK) såg annorlunda ut för en tid sedan också.

Om man tittar på det rådande genomsnittspriset på produkten idag så landar man på andra siffror än för 6-12 månader sedan.

Kronans dropp mot dollar hände runt oktober 2008 då höjde ni priset med 200kr.
kurs
0,17 5,88 sek/dollar 05/2008 12mån
0,15 6,67 sek/dollar 09/2008 6mån
0,12 8,33sek/dollar nu typ

8,33/5,88 = 1,41 40%
8,33/6,67 = 1,25 25% dyrare import?

gamla pris 595, nya 795 33% dyrare?

Det kanske ser sämre ut än vad det är.
Det är ju inte direkt så att ni sänkt priset 1krona:P hur kommer det sig att det är specialpris då?:P