Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan OCZ Reaper och Blade?

Hej,
Satt och tittade på DDR3:or inför kommande datorköp och vart lite smått förvirrad när jag gjorde en jämförelse mellan tre OCZ-minnen.. Kan någon förklara för mig vad som egentligen är skillnaden mellan Reaper och Blade minnena, förutom kylflänsen då?

Permalänk
Medlem

Re: Skillnaden mellan OCZ Reaper och Blade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Hej,
Satt och tittade på DDR3:or inför kommande datorköp och vart lite smått förvirrad när jag gjorde en jämförelse mellan tre OCZ-minnen.. Kan någon förklara för mig vad som egentligen är skillnaden mellan Reaper och Blade minnena, förutom kylflänsen då?

Inte bättre att köra med Corsair Dominator minnen ?

Iaf vad jag ser så har alla korten samma Åtkomsttidstiming och sen har nästan alla minnena samma Minneshastighetförutom 1 som är på 1866 mhz.

enda stora skillnanden är ju Kykflänsen

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Inte bättre att köra med Corsair Dominator minnen ?

Iaf vad jag ser så har alla korten samma Åtkomsttidstiming och sen har nästan alla minnena samma Minneshastighetförutom 1 som är på 1866 mhz.

enda stora skillnanden är ju Kykflänsen

Förutom att Corsairs minnen kostar det dubbla (enligt vad jag hittat då), så visst, det är väl en bra idé Men så var det just det, paketet ligger redan på 21k och kan man då skala ner lite utan att göra avkall på kvalitén (själv anser jag att OZC tom kanske ligger snäppet högre än Corsair, men det kanske bara är jag..) så är jag inte ledsen:)

Permalänk
Hedersmedlem

21k = 21 000:- Det var inte bra pris/prestanda

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)