Permalänk
Medlem

Vilket är spelet?

Hej!

Har tänkt på ett visst spel ett tag, jag kommer ihåg att jag spelade det när jag var yngre. Det man gjorde var att typ forska fram olika grejer och till slut skulle man bygga en färdig rymdraket som man sedan skulle uforska rymden med. Det fanns inte bara en rymdversion av spelet, utan det fanns ubåt tror jag också...? Någon som vet vilket spel jag menar? Varför jag letar efter spelet är för det skulle passa min lillebror väldigt bra.

Tack så mycket!

//antonmoritz

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

rent spontant tänker jag på xcom: enemy unkown och xcom: terror from the deep

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roughack
rent spontant tänker jag på xcom: enemy unkown och xcom: terror from the deep

Asså det är inget sånt spel, det är typ ett barnspel som inte innehåller något skjutande eller så...

Inga andra idéer?

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

gud... jag minns dom spelen....(rätta mig om jag har fel)
det var en serie svenska spel... typ 3styckna minns dock bara det där man skulle utforska rymden... ... (försöker minnas namn).. ... ..

edit1: hade inte spelet själv, spelade det hemma hos kompisar.

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zith360
gud... jag minns dom spelen....(rätta mig om jag har fel)
det var en serie svenska spel... typ 3styckna minns dock bara det där man skulle utforska rymden... ... (försöker minnas namn).. ... ..

ja exakt! det är dom jag letar efter

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk

det är inte utbildningsspelen matteraketen och dom du menar ? där skulle man typ "forska" sig fram och leta bränsle och sånt till sin raket genom att lösa matematik tal. Säkert inte det men en chansning

Permalänk
Medlem

efter rådfrågan via msn... så gick tydligen ett av de andra spelen ut på att jaga någon slags tjuv genom sverige(tror han, hans minne är ungefär lika bra som mitt..^^')

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

hmm, när du säger jaga nån tjuv genom sverige klicka det till. det känner jag igen, ska kollla om jag hittar det och rymdspelet. going to google!

edit. det är inte så att det är "uptäck rymden med mulle meck"? det tjuvspelet jag tänkte på var "Sverigejakten"

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keitaro_swe
det är inte utbildningsspelen matteraketen och dom du menar ? där skulle man typ "forska" sig fram och leta bränsle och sånt till sin raket genom att lösa matematik tal. Säkert inte det men en chansning

neej det var inget med matte... sökte också nyss på Google Bilder efter screenshots eller bild på fodralet, och det var inte det... Men det stämmer med forskning efter bränslet och så...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zith360
efter rådfrågan via msn... så gick tydligen ett av de andra spelen ut på att jaga någon slags tjuv genom sverige(tror han, hans minne är ungefär lika bra som mitt..^^')

Ehm, ingen aning... Kanske stämmer, kanske inte.... Känner inte igen det... Men jag har bara spelat två av de tre spelen, så det är kanske i det tredje som det var så...

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

efter ytterligare förfrågningar via msn...: "var det inte samma folk/företag som gjorde svearike-serien"??

själv har jag ingen aning...

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Rymdjakten heter det och är rätt omöjligt att få tag på på internet... Jag har letat överallt förjäves! :

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
Rymdjakten heter det och är rätt omöjligt att få tag på på internet... Jag har letat överallt förjäves! :

Jo, det var ju...omöjligt

http://www.blocket.se/vi/20490291.htm?ca=21_s&last=1

http://kopochsalj.eniro.se/query/category_id/7040000/district...