Permalänk
Medlem

Mirrors Edge 2

Hej!
Någon som vet om/när den kommer?
Grymt bra spel, ser fram emot uppföljare!

Edit: För att vidga denna tråd lite, vad skulle ni vilja se i den eventuella 2an?
Här är några saker jag skulle vilja ha med.

- Lite mera intressanta omgivningar bl.a mera nattetid, snö, regn, åska, starka vindar som påverkar spelet m.m.

- Förbättrade multiplayer där man kan springa mot varandra på riktigt.

- Byta ut 2D "storys" mot 3D.

Nån fler ideer?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge är ju ett episod-spel, så ja, en uppföljare ska komma.

2D-story-grejset var ju bara asnice Skulle bli för mycket av samma sak annars om de hade samma grafikmotor från början till slut. Annars är det la inget jag tycker de ska fixa till. Allt är ju typ perfekt som det redan är.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Bah, vad sägs om att slänga in lite valfrihet?
Ettan var bra rent teoretiskt, men det gjorde magplask på den enkla detaljen att det verkligen bara finns ett sätt att ta sig fram på, endast en korrekt väg.

Det gjorde att jag klarade ut spelet och sålde det på direkten.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

om man endast spelar det en gång så är det väl klart att man inte upptäcker fler än en väg att ta sig fram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
om man endast spelar det en gång så är det väl klart att man inte upptäcker fler än en väg att ta sig fram

Min poäng är att det skulle vara ett så mycket bättre spel om det vore en mer öppen sandbox, inte en skriptad rollercoaster-ride.
Nästan lite i stil med Assassins Creed, fast med mindre fokus på mord och mer fokus parkour såklart

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge är mycket kul! Dock har jag problem när jag startar det, Bilden som visas bara hänger sig ... någon med liknande problem?

Permalänk

Bra story, nice grafik, kul spel! All in one Kan inte vänta tills uppföljaren!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel, och gillar verkligen anime serien när spelet laddar!
I tvåan och trean vill jag se miljöförändringar samt nya combos

Eller varför inte co-op?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Min poäng är att det skulle vara ett så mycket bättre spel om det vore en mer öppen sandbox, inte en skriptad rollercoaster-ride.
Nästan lite i stil med Assassins Creed, fast med mindre fokus på mord och mer fokus parkour såklart

Word!

Permalänk
Medlem

Håller med helt och hållet, lite valfrihet skulle inte skada.
Dels att det skulle finnas flera "vägar" att ta och sen kanske ett "freemode" där man kan röra sig fritt.
Någon som har hört nåt när tvåan kan tänkas komma?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Om jag köper tvåan och upptäcker speedrun-achievments på mitt xbox kommer jag dregla syra över utvecklarna... (Nope, gillar dem inte)

Utöver det så hoppas jag bara det är lika bra som ettan!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Min poäng är att det skulle vara ett så mycket bättre spel om det vore en mer öppen sandbox, inte en skriptad rollercoaster-ride.
Nästan lite i stil med Assassins Creed, fast med mindre fokus på mord och mer fokus parkour såklart

finns faktiskt flera vägar att ta sig över.. jag vet har spelat spelet massa gånger stäng av hjälpen så hittar man andra vägar :>

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk

Att hoppa över eller under ett rör ser jag inte som ett vägval.