Permalänk

Hd 4770

Köpte nyss ett XFX HD 4770 och jag hittar inga drivisar? någon som vet var dom finns?

Tacksam för svar!

Permalänk

sry hittade dom. ta bort tråden tack

Permalänk

http://xfxforce.com/en-gb/home.aspx

Där kan du skapa ett konto och ladda hem drivisarna.

Det ska vara rätt. Dom verkar ju inte finnas hos ATI/AMD.

Tyvärr så får jag inte skiten att funka (sitter med Vista X64)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
http://xfxforce.com/en-gb/home.aspx

Där kan du skapa ett konto och ladda hem drivisarna.

Det ska vara rätt. Dom verkar ju inte finnas hos ATI/AMD.

Tyvärr så får jag inte skiten att funka (sitter med Vista X64)

Vilka drivisar har du testat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Funkar inte för mig heller. Är det bara 64bit som inte funkar eller funkar ingen?

Permalänk
Medlem

ta dom som finns på skivan? ni hittar nog inga bättre drivisar till det kortet än dom som finns på skivan.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Hedersmedlem

Drivisar till detta kort har inte släppts än, så gör som Tommie_l skrev

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Men de värsta är att dom heller inte funkar! Det kommer bara upp en skylt som hänvisar till xfx sidan.....

Nu installerar jag för fan XP och hoppas att dom funkar

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AeroxPojken
Men de värsta är att dom heller inte funkar! Det kommer bara upp en skylt som hänvisar till xfx sidan.....

Nu installerar jag för fan XP och hoppas att dom funkar

Jaha, så du tror det funkar med ett operativsystem som har mycket sämre drivrutinstöd? Smart du

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jaha, så du tror det funkar med ett operativsystem som har mycket sämre drivrutinstöd? Smart du

Vad menar du med sämre drivrutinsstöd? Har jag aldrig märkt

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har också tänkt köpa ett 4770..
Är du nöjd med kortet?
Presterar det bra?

Visa signatur

| Q8400 2.66 @ 3.6ghz | P5K |
4Gb Kingstone 800MHZ DDR2 | ASUS ENGTX275 | Corsair HX750 | Noctua NH-U12P | P182 | Samsung 2253BW |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Radat
Har också tänkt köpa ett 4770..
Är du nöjd med kortet?
Presterar det bra?

Jag är mycket nöjd med prestandan och ljudnivån:)
Skulle vilja att det klockar högre men det är väl inget som alla bryr sig om.

Drivisar(9.4) finns på skivan som föjer med i xfx kartong finns även 9.5 att ladda hem på xfxforce.com om du gör ett account.
/A.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite nu när vi ändå nämnt överklockningen :). Jag har testat lite smått nu och jag kan dra fullt i reglagen i Overdrive så jag tog ner rivatuner, ändrade i configen och testade. Problemet är att när jag trycker på apply så blir det oftast helt blått på skärmen. Inte klassisk blåskärm utan en ljusblå färg. Någon som vet vad detta beror på?
Tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Lånar tråden lite nu när vi ändå nämnt överklockningen :). Jag har testat lite smått nu och jag kan dra fullt i reglagen i Overdrive så jag tog ner rivatuner, ändrade i configen och testade. Problemet är att när jag trycker på apply så blir det oftast helt blått på skärmen. Inte klassisk blåskärm utan en ljusblå färg. Någon som vet vad detta beror på?
Tack

samma för mig fast grönt

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
samma för mig fast grönt

Skönt att veta att man inte är ensam iallafall. Om du hittar en lösning så får du väldigt gärna posta här :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Radat
Har också tänkt köpa ett 4770..
Är du nöjd med kortet?
Presterar det bra?

Har själv ett. Och som Sennebring säger är jag också mycket nöjd med ljud nivån! Prestandaden är det inte nått fel på heller

EDIT: Som sagt, använd drivrutinerna på skivan och följ bara det som står.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Nu hände något oroväckande. Fick samma skärm när jag ändrade tillbaka till original-klock i Overdrive. Hoppas det rör sig om ett drivrutinsfel bara och inte ett defekt kort. Någon som har en aning om när AMDs drivrutiner kommer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Nu hände något oroväckande. Fick samma skärm när jag ändrade tillbaka till original-klock i Overdrive. Hoppas det rör sig om ett drivrutinsfel bara och inte ett defekt kort. Någon som har en aning om när AMDs drivrutiner kommer?

mitt försvann när jag sänkte klocken:) hoppas att det går att klocka när 9.5 kommer, ryktas om 12 tror jag att jag läst någonstans.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Funderar på ett HD 4770, finns drvivare till Windows 7 finns det och fungerar det?

Visa signatur

Lian Li PC-V350B | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | AMD Phenom2 X3 720 @ 3.2GHz | Corsair H50 | Corsair XMS2 4GB 1066MHz | XFX HD4770 | SSD 80GB Intel X25-M | Corsair HX520W | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Nu hände något oroväckande. Fick samma skärm när jag ändrade tillbaka till original-klock i Overdrive. Hoppas det rör sig om ett drivrutinsfel bara och inte ett defekt kort. Någon som har en aning om när AMDs drivrutiner kommer?

Jag tror att det har något med själva uppdateringen att göra snarare än klockan. Kommunikation över PCI-E? _Någonting_ som inte är klocka på minne eller GPU ger upphov till den grönrandiga skärmen. Uppträder inte när jag flashar om kortet till nya klockor, men det är å andra sidan ett ganska obehagligt sätt att överklocka eftersom minnet bör vara det samma i 2D som 3D, dvs funkar det inte efter flashningen ligger man risigt till.....

För närvarande kör jag mitt kort på GPU=870 och MEM=870. Jag har anledning att tro att minnet klarar mycket högre, men vågar inte gå högre via flashning. Högre minnesklocka verkar göra kortet känsligare när man byter settings också. Kan naturligtvis ha med kombinationen med moderkortet att göra också.

PS. Är för övrigt mycket nöjd - tyst, snabbt, billigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isrogoth
Funderar på ett HD 4770, finns drvivare till Windows 7 finns det och fungerar det?

http://www.sweclockers.com/nyhet/9316-certifierade_catalyst_f...

Fungerar bra för mig.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isrogoth
Funderar på ett HD 4770, finns drvivare till Windows 7 finns det och fungerar det?

Jag kör W7 med Vista drivisar och det funkar kalas.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=2qPQi3vkA-8&fmt=22

Amd 3500+ 2,2ghz, k9n-sli platinum, 2gb pc5300 och hd4770.