Vilket grafikkort är detta? (bild)

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort är detta? (bild)

vad är detta för grafikkort? är det nått att ha?

det är sjukt långt!

ser ut att vara en lång ide kontakt nån form av sli? och bredvid och nån floppy ström av nått slag.

jag har 2st av dessa

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen ingen aning men min reaktion är logik-kort till en Mac.

Permalänk
Medlem

Logikkort låter troligt... Sli gör det inte.

I vilket fall hoppas jag verkligen att kortet inte låg på bilbatteriets båda poler samtidigt.

Permalänk
Medlem

efter vad jag kunde hitta på internet så har chipset 1 eller 2MB ram och är gjort kring 93

Permalänk
Medlem

Tehlily ser ut som att båda poler rör vid kortet :S eller kanske vi som ser fel

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk

har du rotat i sopcontainrar eller.. ser ut som nått du kan stoppa tillbaka isf.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl vara någon form av Sli i och med att du har två och de använde IDE (fast lite annan pinlayout?) till att linka ihop kort om jag minns rätt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Kan mycket väl vara någon form av Sli i och med att du har två och de använde IDE (fast lite annan pinlayout?) till att linka ihop kort om jag minns rätt.

Jo det tror jag också att det skulle kunna vara. om jag inte minns fel så hade de gammla 3d-fx voodo korten en sådan anslutning för att köra med dubbla kort. fast för dom hette det inte sli då..

Permalänk

CL-GD543x/4x series ('Alpine')

64-bit internal acceleration. 64-bit DRAM interface on
5434/6 but only with 2Mb memory. More or less compatible
with 5426/8.

CL-GD5440 5430 with video support (compressed YUV, zoom,
motion video, "software MPEG").

The 543x had OK performance, pretty decent with 64-bit DRAM
access (2MB), although DOS performance was poor in the 5430/40.
The 5446 is an efficient chip with excellent DOS performance
and motion video.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Smart att lägga det på poolerna över ett bilbatteri.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

tror det e skitsamma med tanke på kortet.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Tror denna platsar under "udda hårdvara"

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Åh... ett gammal cirrus logic, fan detta får en att tänka tillbaka, kommer ihåg att man satt med cirrus logic och så var det nån lirare som köpte ett matrox millenium....

//H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

den där långa ide kontakten ser ut som att det är en scassi kotrollerkort , dock är det väldigt konstigt isåfall att det har vga ut :S

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

mm lite nostalgi, ungefär som nu idag när jag loggade in här för första gången på kanske 7 år

cirrus var ju det som gällde ett tag, sen ati mach 64, sen skaffade jag ett ati graphics pro turbo 2MB, sen ett matrox millenium för 4795:- på mycom, det var ca 10% snabbare än ati't "världens snabbaste grafikkort". Sjukt så mycket pengar man la på datorprylar då, i synnerhet grafikkort

Visa signatur

P6T, i7, gtx295, 12gb ram, en massa disk, x10 projektor, lite kameror (5dmk2, 85/1.2, m.m). Mb pro i7 & lite annat crap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beetle
mm lite nostalgi, ungefär som nu idag när jag loggade in här för första gången på kanske 7 år

cirrus var ju det som gällde ett tag, sen ati mach 64, sen skaffade jag ett ati graphics pro turbo 2MB, sen ett matrox millenium för 4795:- på mycom, det var ca 10% snabbare än ati't "världens snabbaste grafikkort". Sjukt så mycket pengar man la på datorprylar då, i synnerhet grafikkort

Och det gör du inte nu då?
Tänker på i7 och GTX295.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D