Problem med X antal spel

Permalänk

Problem med X antal spel

Hej!

Är hemma hos min lillebror just nu och han har problem med att få igång en hel del spel på sin dator.

Spelen som är påverkade är: Far Cry 2, The Godfather 2 och Fallout 3.
Vad som händer är att när jag sätter igång spelet via ikonen eller cd-skivan så kommer det upp ett felmeddelande på skärmen innan det har hunnit hända något (skärmen hinner inte bli svart eller något liknande). Datorn laddar bara i ca 5-10 sekunder innan felmeddelandet poppar upp.

Har försökt få hjälp utav supporten med directX-scan lr något liknande men dom kunde inte sätta fingret på problemet heller.

Det konstiga är att brorsan säger att han kunde spela Far Cry 2 _en_ gång, innan samma sak hände med detta spel. Dock har han aldrig kunnat spela Fallout 3 och The Godfather 2.

Jag har inte en blekaste om vad som kan vara fel.. aldrig varit med om något sådant förut. På hans förra dator funkade spelen utan problem. Nu i hans nya burk har han bättre saker men det funkar inte.
Kan det ha blivit något fel i os-installationen?

Tacksam för all hjälp jag kan få, känns trist att inte kunna hjälpa grabben.

Mvh

Permalänk

Skriv av felkoden - kan vara bra att ha. Sök sedan felkoden på Google, det brukar oftast vara fler än en person som har samma problem.
Somsagt, utan felkoden kan jag inte hjälpa dig . Släng upp den så ska jag se vad jag kan luska fram.
/Calle

Permalänk
Medlem

kopiera vad som står i felmeddelandet sen söker du på det i google så löser du säkert problemet.

Permalänk
Avstängd

Kör Vista?

I så fall testa med en fräsch användarprofil med admin rättigheter.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

arr, synd att jag har åkt därifrån nu

Nope, kör på XP där borta så vista är inte problemet..

aja får väl återkomma om några dagar!

Permalänk
Avstängd

hm, tråkigt att höra.
Har samma problem med vista att spel fungerar endast en gång, men byter jag användarkonto så fungerar spelen igen.

Misstänker att drivrutinerna inte installeras rätt i den profilen jag använder, men det görs korrekt till dom andra.
Fullständigt ologiskt.

Förstår inte varför jag kör med Vista överhuvudtaget, kanske bara önsketänkande att det är bättre än XP..

Men XP står (kanske) för Experience och vista står nog för :

Virus
Intruders
Spam
Trojan
Addware

Fem goda ting med andra ord

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.