Hjälp! Counter strike 1.6!

Permalänk
Medlem

Hjälp! Counter strike 1.6!

Jag skulle gå in på CS och spela lite och då såg jag att grafiken var ovanligt dålig. Så jag gick in på Options och ändrade ( Dum som jag är ) till högsta grafik.
Då stängdes allting ner. Så jag provade att gå in igen och då blev allting svart och så stod det "Video Mode Not Supported" sen stängdes det ner.

Så min fråga är: Hur kan jag ändra grafiken utan att gå in på spelet?

Det är på dator jag har det. (Steam)
Jag har provat att avinstallera allt och sen instalera det igen, men det funkade inte. Jag har letat runt på Steam och kollat men jag hittade inget.

Så snälla HJÄLP!

Permalänk

Prova ta bort din config fil. Annars är systemåterställning en snabb och smidig lösning.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

högerklicka på Counter Strike i steam, välj properties, sen launch options.

skriv t.ex -w 800 -h 600 om du vill köra 800x600 som upplösning.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Om inget av alternativen där funkar kan du ju instellara om spelet, bara in på steam och avinstallera och sedan låta det ladda ner igen.

Men en sak är säker: Ditt grafikkort verkar vara på väg att ... dö...
Men om du har tur (som jag aldrig haft med cs o grafikkort), så kanske det bara är att du kollat på film innan du börjat spela och din dator anpassat grafiken för film, finns ju sånna lägen på skärmar typ, videomode, gamingmode osv...

Permalänk
Medlem

Känns som du lyckades välja en upplösning eller en viss hz som din skärm inte stödjer. Ta bort cfg brukar alltid funka om man råkar skita sönder inställningarna i cs1.6.

Finns lite inställningar i regedit också. HKEY_CURRENT_USER/Software/Valve/Half-life/Settings.

Ändra inget här som du inte har en aning om vad det är.

kontrollera värdena "screen hight" "screen width". Om dem är en upplösning som din skärm inte stödjer så är det bara högerklicka -> Ändra -> Välja Decimal under bas och sedan skriva din önskade upplösning.

Permalänk
Medlem

Ta bort configen som dom sa tidigare!

De kommer funka !

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriPraX
Ta bort configen som dom sa tidigare!

De kommer funka !

Det funkade inte

Permalänk
Medlem

det sQuille sa borde fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillRikk
Det funkade inte

Tog du bort rätt config fil?
Valve/steam/steamapps/ditt kontonamn/Counter-Strike/Cstrike/ ? Ta bort både userconfig och config filen i denna mappen. Steam kommer lägga in standardinställningarna när du startar steam.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp! Counter strike 1.6!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillRikk
Jag skulle gå in på CS och spela lite och då såg jag att grafiken var ovanligt dålig. Så jag gick in på Options och ändrade ( Dum som jag är ) till högsta grafik.
Då stängdes allting ner. Så jag provade att gå in igen och då blev allting svart och så stod det "Video Mode Not Supported" sen stängdes det ner.

Så min fråga är: Hur kan jag ändra grafiken utan att gå in på spelet?

Det är på dator jag har det. (Steam)
Jag har provat att avinstallera allt och sen instalera det igen, men det funkade inte. Jag har letat runt på Steam och kollat men jag hittade inget.

Så snälla HJÄLP!

Har det aldrig slått dig att spelet gjordes 1999

Visa signatur

[B]Stationär: XFX nForce 780i | Intel C2Q Q8200 2,33@3.0Ghz | 2x2048Mb Kingston HyperX 1066 | Gainward GTX295 1792MB | ::: Galleri :::