Permalänk
Medlem

HD4870 problem

Köpte mitt grafikkort för några månader sedan och har haft några problem med det.

1. Fram till förra veckan hade jag en massa röda prickar över hela skärmen.
2. Nu har det dykt upp ett fel när jag kör SecondLife (printscreen nedan)

Känner någon igen felet? Finns det något jag kan göra eller är det helt kört?

Permalänk

Jag har inte haft några problem med mitt kort än men kolla temperaturer på kortet och installera om drivrutiner.

Om du kör OC så ta ner det till normala nivåer och se om det hjälper. Du kan även efter det ta ur kortet och sedan koppla in det igen.

Permalänk
Medlem

Det finns olika 4870 kort, har du de
senaste drivrutiner?

Permalänk

Min kusin har fått gröna prickar över hela skärmen förr, visade sig vara glapp i kontakten mellan skärmen och grafikkortet. Testa.

Artifakterna på Second Life ser ju lite mysko ut, dock...

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Prickarna har försvunnit, de är inte det stora problemet för tillfället.

Ja jag har installerat om drivrutinerna och har aldrig Överklockat det.

Fortfarande samma problem...

Permalänk

Har du gjort något med datorn nyligen, rent fysiskt. Satt in mer ram-minne. Har du installerat några program? När upptäckte du problemet först, vad gjorde du precis innan. Blir det bara så där konstigt när du kör SL eller blir det likadant i spel?

Permalänk
Medlem

Jag har inte ändrat något fysiskt med datorn. Vete sjuttsingen om jag har installerat nåt program som påverkar... Installerar grejer hela tiden...

EDIT: De röda prickarna dök upp igen, men försvann när jag bytte till det andra DVI uttaget på grafikkortet.

Permalänk

Vad har du för nätaggregat?

Permalänk

Jag hade samma problem en gång, kallar det polygonproblemet eftersom det ser ut som om polygonerna fått fnatt och flimrar. Vad som var felet på min dator var att PSU:et hade gått sönder, vill ju inte garantera att det är samma fel på din datorn, men du kan ju prova med ett annat ?