Permalänk
Medlem

Patchning av WoW

Har precis köpt det vanliga WoW, alltså utan expansion, kommer uppdatera senare.

Undrar om jag verkligen behöver ladda ner alla patcher för att kunna spela, och isåfall hur "många" jag måste ladda ner. Har ganska begränsat bredband på låg hastighet.

Så vilka patcher behöver jag?

Permalänk
Medlem

http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors

Tänka där ifrån ist, i vilken ordning kommer jag tyvärr inte ihåg.

Men det är väl sådär 8GB patchar? Iaf, ses jag intallera var någon månad sedan tröttna och har nu slutat spel dock.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Men behöver jag verkligen alla för att kunna spela?

Har nerladdningslimit på 5gb på mobilt bredband...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelesten
Men behöver jag verkligen alla för att kunna spela?

Jepp! Om man fixar en bugg i spelet kan ju inte du komma med en tre veckor gammal version där buggen fortfarande existerar. Alla måste ju spela samma spel.

Ladda ner trialklienten istället, den laddar ner lite allt eftersom. Men den kan du inte ha speciellt länge.

Permalänk
Medlem

Har ett account, men ska installera spelet på datorn.

Antar att jag behöver 3.0.9-3.1.0 också isåfall? Det lär kunna bli problem med nerladdningslimit med den.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ladda ner allting på en gång, men här ser vi en av anledningarna till att mobilt "bredband" inte är någon bra idé.

Du kan inte ställa datorn hos någon kompis som har internetuppkoppling utan begränsning? Låta den stå och patcha över natten eller så?

Om du startar launchern ska den väl automatiskt patcha upp till den aktuella versionen?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

annars om du har en kamrat och en portabel hdd så e det ju bara att hällsa på din kamrat och slänga över wow

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Hade ingen extern hårddisk, men han ha min dator i såpass många timmar att jag han iaf installera det klart. Som tur var räckte min nedladdningslimit till patcherna.

Någon moderator kan låsa nu, då jag inte själv lyckades hitta någon "lås tråd" knapp direkt.

Permalänk
Medlem

Har du mobilt bredband så har du alldeles för långa svarstider för att få ett "flytande" spel, kom ihåg det!

Så ska du spela mot nåt annat än privata/lokala servrar kan du nästan glömma det.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Jag satt ute i skärgården i helgen och lirade via 3g, fungerade klockrent, gick ner på GPRS någon vända där och då fick man 2-3 sekunders lagg

inget PVP med andra ord
men med OK 3g så ska det inte vara några problem (telia)

Visa signatur

Where is my 3080?!