Permalänk

Spelschema? o_o

Jag har alldeles för många spel på gång just nu, och detta har lett till att jag inte spelar något alls. Sitter mest och stirrar på skrivbordet och flyttar runt ikoner, medans jag försöker bestämma mig för vad jag ska spela ._.

Jag ligger på runt 50% på GTAIV, jag håller på att köra igenom HL2 + ep 1 och 2 igen, jag spelar wc3, diablo 2, försöker komma in i bioshock, quakelive, left4dead, har oblivion installerat på datorn och även crysis warhead installerat - inte börjat på något av dem, gears of war 2 och re5 på xbox som jag kanske lirat 3 timmar var på. Jag tycker i stort sett alla dessa spel är roliga, om än jag kanske föredrar dota och diablo något. Men nu blir det att jag istället för att spela kollar på en film typ. Jag är så jävla velig, startar upp ett spel, spelar 15 min, tänker "nja, palla detta - ska nog köra lite quake". Slutar med att jag glor på film..

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem

ta en fet paus (vecka typ) från datorn istället kanske? så blir det nog roligare igen å lira

Visa signatur

// Claw

Permalänk
Sötast

Typiskt misstag på folk som just börjat piratkopiera, har man 20 olika produkter att välja mellan som är helt gratis så blir det inte så skoj.

Installera ett spel i taget istället eller något.

Permalänk
Entusiast

Jag vill tipsa om http://backloggery.com/

Där lägger du in alla spel du har samlat på dig och kan sätta upp scheman osv.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Typiskt misstag på folk som just börjat piratkopiera, har man 20 olika produkter att välja mellan som är helt gratis så blir det inte så skoj.

Installera ett spel i taget istället eller något.

Räcker att man är ung och precis fått ett jobb som betalar bra samtidigt som man bor hemma.

Har själv en 4 spel till Xbox 360 som jag inte spelat klart. Har faktiskt bara börjat på 1 av dem. Har 6 ofärdiga spel till PC varav två inte ens är påbörjade och 3 är inte ens halvklara och jag piratkopierar inte ens.
Har dock en liten grabb på två år som behöver uppmärksamhet och jag har jobbat mycket och hårt så min fritid har varit minimal.

Det finns med andra ord minst 3 orsaker till att någon inte spelar alla spel de har.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

så blev det för mej när jag hade köpt min dator, installerade en massa spel sen så visste jag inte vad jag skulle köra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet hur du känner dig, ingen rolig situation. Man orkar inte spela ett enda spel. Det jag gjorde när jag hade typ 5 spel på datorn som jag hade spelat några minuter på var att avinstallera några spel och spela igenom första spelet, andra, tredje osv.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ett spel i taget är en bra idé faktiskt

Eller iaf ett väldigt fåtal, ta sen par raster också.

Permalänk

Dagens I-lands problem.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Införskaffa färre spel helt enkelt. Ju färre spel man har, desto mer tenderar man att uppskatta dem.

Permalänk

Mm jag är också såhär dum. Köpte t.ex. en Xbox 360 men har knappt inte spelat på den då jag också har dator så istället precis som du sitter jag o stirrar rakt in i skrivbordet. Irriterande.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Mm jag är också såhär dum. Köpte t.ex. en Xbox 360 men har knappt inte spelat på den då jag också har dator så istället precis som du sitter jag o stirrar rakt in i skrivbordet. Irriterande.

Samma här. Man orkar verkligen inte spela!..
Nu när man har jobb o tjänar massa pengar så kan man köpa jättemånga spel.
Man går inte på webhallen några gånger varje vecka, sen ser man ett spel som verkar roligt. Så man köper det, sen när man får hem det så spelar man en stund. "ja det är ju kul" tänker man. Men efter en timme eller nått så ska man äta, sen efter det är man helt plötsligt inte lika sugen att spela längre. Det bara inte blir av helt enkelt.
Jag har köpt 16 xbox 360 spel på 6 månader o jag har bara klarat ut ett spel(gow2). Men jag tänker varje kväll innan jag går o lägger mig" imorrn ska jag sitta o lira o klara ut ett spel". Men vad händer... Man öppnar "spellådan" försöker välja ett spel, men man inte inte bestämma sig. Så man lägger ner det o sätter sig o ser en film. eller som jag brukar göra lira lite cs med mina brittiska polare.

Men man är fan aldrig sugen på att köra spel längre, ända gången är väl om man är med polare o kör något coop spel.

Men men nu har jag lärt mig min läxa så jag har inte köpt något spel på 1 månad nu, då köpte jag guitar hero III plus guitarer. O dem står bara dammar nu förutom när man dricker lite öl med polarna.
nu är det mest poker

Permalänk
Avstängd

Jag har hamnat i samma cirkel, har Left 4 Dead, Crysis + Warhead, FC2, World in Conflict, Lotro, men jag spelar BARA Cs1.6

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Typiskt misstag på folk som just börjat piratkopiera, har man 20 olika produkter att välja mellan som är helt gratis så blir det inte så skoj.

Installera ett spel i taget istället eller något.

det är inte samma sak. dom spelen man köper spelar man oftare än spel man har piratkopierat.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem emellanåt, av någon anledning faller jag alltid tillbaka till Crysis, ganska så skönt singelplayer, hatar dock multiplayern.

Nu har jag precis börjat spela AoC (inte min spelstil igentligen men jag vart positivt överaskad), o jag gillar det skarpt! alldeles för många timmar/dag går till o levla upp min snubbe =D

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Känner igen det ni skriver. Sist jag upplevde detta handlade det inte om spel, handlade om Te och Kaffe. När jag upptäckte te så inskaffade jag två smaker, ett rött och ett grönt, som jag varvade mellan. Tydligen vart det poppis att köpa te till mig när jag fyllde år, hade namsdag, jul. Ja alla möjliga tillfällen så nu står jag här med en hylla smockfylld med olika teer, 20tal olika smaker flera dubbleter. Så nu vet jag inte vilket jag ska dricka så det blir snabbkaffe i miccron istället... Får man för mycket av det goda att välja mellan så blir det lätt svårt att bestämma sig

Samma sak var när jag köpte ett Segadremcast med 150 brännda spel. Jag gjorde inget annat än att starta ett spel komma till första hindret för att sen byta. Orkade aldrig försöka ens... Sluta med att jag sålde tillbaka konsolen+spelen

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Även jag känner igen mig i tråsskaparens problem, men nu har jag Warhammer Online som snor ALL tid för mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem

Har köpt på mig lite gammla spel eftersom dom vart ganska billiga, 2 för 99, 65kr för nått och 99 för ett annat, då köper man ju gärna ett par för många. Köpte: Dreamfall: the longest journey, Spellforce, Nox, Might and magic 9, Rainbow six: rogue spear -black thorn, Unreal anthology, Quake 2 och såhar jag AvP sen gammalt. Inte börjat på ett enda än, vet inte vilket jag ska ta först. Man vill ju inte ta ett tråkigt spel först liksom!

Har någon tips på vilket av mina spel som är bra/jag ska börja med?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Faktiskt aldrig hänt mig, brukar oftast känna vad för miljöer och typ av spel jag är sugen på och då blir det ju lättare att välja

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Har köpt på mig lite gammla spel eftersom dom vart ganska billiga, 2 för 99, 65kr för nått och 99 för ett annat, då köper man ju gärna ett par för många. Köpte: Dreamfall: the longest journey, Spellforce, Nox, Might and magic 9, Rainbow six: rogue spear -black thorn, Unreal anthology, Quake 2 och såhar jag AvP sen gammalt. Inte börjat på ett enda än, vet inte vilket jag ska ta först. Man vill ju inte ta ett tråkigt spel först liksom!

Har någon tips på vilket av mina spel som är bra/jag ska börja med?

R6 Rogue Spear kan inte bli fel

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Inaktiv

Känner igen problemet jag med.
Blivit att man köpt mycket spel senaste året och det har blivit så pass mycket att jag har mer att spela än vad som finns tid för. Hela bokhyllan full med spel och hjälper ju inte att jag har både PC, Xbox 360, Wii, PS2, PSP och PS3. xD

Har dock börjat ta tag i det och rensar ut spel som jag känner att jag klarar mig utan och liksom andra ovan nämnt försöka att ha få spel installerade samtidigt på datorn. Inte underlättat att Steam kännts så intressant i år, har 70 spel i min lista. xD

Instämmer med andra, ta paus från spelandet i ett par dagar iallafall, tillslut kommer suget tillbaks för något spel och då kan man faktiskt sätta sig ner och spela klart det.

Permalänk

Helt fantastiskt vad jag känner igen mig!!! Arbetar heltid, har familj med tre små barn, hus, två bilar + en fet dator + en XBOX360 och totalt kanske 60 spel av vilka jag klarat ut, säg 5... Egentligen helt sjukt - men tiden finns inte och jag håller med om att de få gånger man faktiskt får en stund över, då hattar man och velar mellan spelen, 30 minuter Stalker, 15 min Crysis, en stund L4D, lite World in conflict, the witcher, alt. GoW2 på boxen i 30 minuter tills man byter till RE5 i 30 minuter och sen är man svintrött och går och lägger sig och har egentligen inte uppnått något i spelvärlden - riktigt, riktigt sjukt irriterande och som någon annan sa - "ett ruskigt I-landsproblem" - men inte desto mindre irriterande...

Visa signatur

/ CoolerMaster Cosmos S / Asus P8Z77 - Deluxe / Core i7 2700k / Corsair Vengance 16 GB RAM / Palit Jetstream GTX 680 4 GB / SSD: Intel 320 / WD 750GB / Apple HD Cinema Display 30" / Genelec 6010A

Permalänk
Medlem

Asch, kör ett spel åt gången, tills du klarar ut det, eller lessnar på det så in i helvete.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

min tumregel köper jag fler spel än 1 på samma gång bryter jag inte plasten på båda spelen samtidigt spelar igenom mitt första val först sen när jag är färdigt packar jag ihop det och lägger på min backup hdd för att sedan gå vidare till nästa!
sen har jag ett lite dagligt schema:
wow gör dailys/raidar när jag inte har clearat kollar till bank t00n tar pengar lägger ut nya fynd alt lägger ut ickesålda på nytt.
----------------
här spelar jag mitt senaste projekt och enbart det tills jag får end credits...
----------------
sen en 30min-1h innan jag går och lägger mig brukar jag alltid köra ett par rundor Cs 1.6

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, om än inte lika gravt, i höstas. Det släpptes så många bra spel inom en kort tid så man vart helt paralyserad. Fallout 3, GTAIV, Red Alert 3 bland annat, där både Fallout och GTA tar sin tid. Det blev precis som ni skriver, man spelar en timme på varje, byter spel som en annan byter youtubeklipp. Man vart lite kluven, men vad skönt det vart när man spelat ut Fallout, då fanns det ju tid över! Men istället dog intresset helt för de andra spelen också. GTA spelade jag ut först någon månad senare, och RA har jag fortfarande inte klarat... Kanske i helgen??

Permalänk
Medlem

hehe jo fallout sabbade min dygns rytm totalt samt att jag sjukskrev mig en vecka
spelade cirka 16timmar per dag åt knappt sen sov ett par timmar blev ett riktigt helvete

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

Sitter lite i samma sits, har ett antal spel på datorn som jag ej spelat då jag inte vet vilket jag vill spela helst Bla Fallout 3, stalker clear sky, mirrors edge, Crysis + exp, Last remnant. Och nej, har inte tankat ner alla.

Så när jag får för mig att spela så sätter jag mig vid datorn, sneglar på alla spel-ikoner för att sedan få beslutsångest och gå in på internet istället, o tex läsa denna tråden... I-landsproblem xD

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Sitter lite i samma sits, har ett antal spel på datorn som jag ej spelat då jag inte vet vilket jag vill spela helst Bla Fallout 3, stalker clear sky, mirrors edge, Crysis + exp, Last remnant. Och nej, har inte tankat ner alla.

Så när jag får för mig att spela så sätter jag mig vid datorn, sneglar på alla spel-ikoner för att sedan få beslutsångest och gå in på internet istället, o tex läsa denna tråden... I-landsproblem xD

Börja med Fallout 3.

Permalänk

asså, ni borde skaffa lite polare, har personligen typ 100 spel jag inte ens instalerat, vissa tankade men inte alla. men ungefär när man startat datorn, kollat sin mail, och gått in på swec så ringer ett par polare på skype och säger att vi ska lira dota, man säger sure, sedan så spelar man bara på så tills man måste göra nåt vettigt, och när man är klar med det, då går man tillbaka till datorn, och så ringer nån annan eller samma och säger att man ska lira gmod, man säger sure, och så håller det på tills man går och lägger sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
asså, ni borde skaffa lite polare, har personligen typ 100 spel jag inte ens instalerat, vissa tankade men inte alla. men ungefär när man startat datorn, kollat sin mail, och gått in på swec så ringer ett par polare på skype och säger att vi ska lira dota, man säger sure, sedan så spelar man bara på så tills man måste göra nåt vettigt, och när man är klar med det, då går man tillbaka till datorn, och så ringer nån annan eller samma och säger att man ska lira gmod, man säger sure, och så håller det på tills man går och lägger sig.

Sådant dilemma jag har fastnat i vilket har lämnat mig med flera oklarade singleplayer spel

Spelar en massa online multiplayer framför datorn men "orkar" inte gå till vardagsrummet för att spela på konsolen

Visa signatur

breathe, smile and be happy