Köpa Accelero S1 till hd4890?

Permalänk
Medlem

Köpa Accelero S1 till hd4890?

Är det värt det att köpa S1 till ett hd4890?
Tänkte beställa ett 4890 och kan ju passa på och köpa en accelero s1 till om det värt det.
Är det det?

Permalänk
Medlem

Beror på vad man har för krav men den blir ju tystare iaf (duh...) Om du köper en fläkt med så kyler de riktigt trevligt.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Förresten... Är den längre än originalkylaren eller nått?
Ska ha den i ett Sonata III.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/album/?id=3916

Kolla en bit ner så ser du att den är några centimeter kortare.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Läste i lite olika forum och det är extremt många som har problem med att minnena (?) blir alldeles för varma på 4870...
Vill ju inte bränna upp mitt grafikkort när jag får det.. :S

Permalänk
Medlem

du får la placera fläkten/fläktarna så dom kyler minnet också

Permalänk
Medlem

köp twin turbon i stället. den låter i princip ingenting på 7V, och kyler RIKTIGT bra.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
köp twin turbon i stället. den låter i princip ingenting på 7V, och kyler RIKTIGT bra.

håller med på den punkten

//Skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Accelero S1 tillsammans med två Noctua 92mm fläktar är sanslöst tyst och bra kylning.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
köp twin turbon i stället. den låter i princip ingenting på 7V, och kyler RIKTIGT bra.

Den är dyrare... Sen tror jag den kyler lite sämre och är lite högljudare än S1 + dugliga fläktar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Den är dyrare... Sen tror jag den kyler lite sämre och är lite högljudare än S1 + dugliga fläktar.

Dyrare ja. Men kyla sämre? nee. och ljud nivån är tyst som attans

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco