Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk

Kom igen, de försöker efterlikna Firefly...

Det går ju omöjligen såvida in Weadon hjälper dem, (gör han det så kommer jag köpa allt dirr)

Visa signatur

Muf:are

Permalänk

Tycker att båda är väldigt spännande att kolla på!

Synd att det är slut på Stargate Atlantis

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem

Men nej! Varför känns det så dåligt?

Permalänk
Medlem

Dåligt? Jag känner ett extremt sug efter Stargate just nu! och de två "trailers'arna" ser sjukt najsiga ut =P

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Hedersmedlem

tror tyvärr det floppar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Dåligt? Jag känner ett extremt sug efter Stargate just nu! och de två "trailers'arna" ser sjukt najsiga ut =P

Nej det gör de inte :S Stargate-OC Edition!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • ZOTAC RTX 3080 OC • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

Ny trailer för SG:U:

Permalänk
Hedersmedlem

hmmm ser rätt B ut :/

Permalänk
Medlem

Jag är inte alls imponerad av denna trailer

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Nja kändes inte som något vidare.. hade det varit lite mer aktion i trailen så hade man kanske haft en annanuppfattning

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

förlåt alla nördar nu, men det där såg riktigt jävla skit dåligt ut FLOPP. Men dom andra stargate är kung

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg spännande ut.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker inte heller trailern var för spännande.

Men jag väntar på pilotavsnittet innan jag bestämmer mig, det kommer andra oktober förresten.

Fler bilder på det nya "gateroom'et":
http://www.gateworld.net/gallery/thumbnails.php?album=719
BSG någon?

Permalänk
Medlem

Känns som att detta kommer att floppa stenhårt, men vem vet, deras taktik kanske är att få det att se B och allmänt dåligt ut så att man ska bli positivt överaskad sen när det hela sänds? Eller inte...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk

Tycker stargate har gått ner sig mycket efter SG1. Atlantis har sina stunder men de är inta många

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Känns som att detta kommer att floppa stenhårt, men vem vet, deras taktik kanske är att få det att se B och allmänt dåligt ut så att man ska bli positivt överaskad sen när det hela sänds? Eller inte...

Jag tror de har fått spader...Kommer fortfarande ihåg den 100e episoden av SG1 när den där gate snubben (hur kan jag ha glömt hans namn ) springer runt och frågar alla om han ska vara med i den 100e episoden BÄST!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • ZOTAC RTX 3080 OC • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag tror de har fått spader...Kommer fortfarande ihåg den 100e episoden av SG1 när den där gate snubben (hur kan jag ha glömt hans namn ) springer runt och frågar alla om han ska vara med i den 100e episoden BÄST!

Walter heter han väll?

Permalänk
Hedersmedlem

Ny trailer igen!

Nu måste jag säga att jag blev taggad, ser ganska episkt ut ändå! *hoppas*

Permalänk

Verkar ju rätt bra fast tycker de flyger ut ur potalerna för mycket

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Verkar ju rätt bra fast tycker de flyger ut ur potalerna för mycket

Hehe, mjo

Ska försöka mig på en summering:

1. SG-bossarna bestämmer sig för att samla ihop ett gäng randoms som de sedan skickar till "Alpha-site" (Tyckte det såg ut så iaf).

2. Stället blir sen attackerat av någon version av deathgliders (?) och de blir tvungna att helt enkelt fly genom stargate'en till en okänd plats.

3. De hamnar på skeppet Destiny, vilket är ett skepp som Ancient's skickade iväg för att sprida stargate's.

4. Skeppet befinner sig i en annan galax och allt går ut på att de ska ta sig tillbaka till jorden?

Något sådant?

Påminner ju "lite" om BSG men det kan säkert bli lyckat, roligt att se lite action åtminstone.

Vad tror ni andra?

Permalänk
Medlem

Nu så, en bra trailer Detta kan trots allt bli något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Hehe, mjo

Ska försöka mig på en summering:

1. SG-bossarna bestämmer sig för att samla ihop ett gäng randoms som de sedan skickar till "Alpha-site" (Tyckte det såg ut så iaf).

2. Stället blir sen attackerat av någon version av deathgliders (?) och de blir tvungna att helt enkelt fly genom stargate'en till en okänd plats.

3. De hamnar på skeppet Destiny, vilket är ett skepp som Ancient's skickade iväg för att sprida stargate's.

4. Skeppet befinner sig i en annan galax och allt går ut på att de ska ta sig tillbaka till jorden?

Något sådant?

Påminner ju "lite" om BSG men det kan säkert bli lyckat, roligt att se lite action åtminstone.

Vad tror ni andra?

Hur hann du med att upptäcka allt det där?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

verkar inge vidare hade hoppats på att dom skulle knyta ihop SG-1 och Atlantis på ett fint sätt och fortsätta därifrån.

Hade gärna velat se mer av asgard, då vi faktiskt inte vet vad som hänt med dom, förutom de som tog självmord i våran egen galax, och de 2 i pegasus galaxen.

Jag hade också gärna sett mer av The ancients, bla oma.
Replicators, om ni kommer ihåg slutet på säsong 4, så lyckas dom med en ha'tak och en exploderande stjärna/sol/något åka några miljoner ljusår och träffa på replicators, som dom sedan tar med sig tillbaka till jorden, denna galaxen är alltså inte pegasus, utan någon annan där det tydligen fanns replicators, detta hade jag gärna sett att dom utforskade.

den nya serien verkar vara för mycket inspirerad av moderniteter, det är lite av en "firefly meets Transformers" över det hela, känslan ifrån firefly med "random människor utför stordåd" ifrån transformers.
Inget vinnande koncept enligt mig, hade då hellre sett att dom byggde vidare på nuvarande stargate, ex de unga teamen, (smartass tjejen ifrån säsong 4-5 etc) eller eventuellt några ifrån Atlantis, kanske en blandning utav dessa?

ja, något åt det hållet tycker jag:P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Hur hann du med att upptäcka allt det där?

Glodde igenom den några gånger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
verkar inge vidare hade hoppats på att dom skulle knyta ihop SG-1 och Atlantis på ett fint sätt och fortsätta därifrån.

Hade gärna velat se mer av asgard, då vi faktiskt inte vet vad som hänt med dom, förutom de som tog självmord i våran egen galax, och de 2 i pegasus galaxen.

Jag hade också gärna sett mer av The ancients, bla oma.
Replicators, om ni kommer ihåg slutet på säsong 4, så lyckas dom med en ha'tak och en exploderande stjärna/sol/något åka några miljoner ljusår och träffa på replicators, som dom sedan tar med sig tillbaka till jorden, denna galaxen är alltså inte pegasus, utan någon annan där det tydligen fanns replicators, detta hade jag gärna sett att dom utforskade.

den nya serien verkar vara för mycket inspirerad av moderniteter, det är lite av en "firefly meets Transformers" över det hela, känslan ifrån firefly med "random människor utför stordåd" ifrån transformers.
Inget vinnande koncept enligt mig, hade då hellre sett att dom byggde vidare på nuvarande stargate, ex de unga teamen, (smartass tjejen ifrån säsong 4-5 etc) eller eventuellt några ifrån Atlantis, kanske en blandning utav dessa?

ja, något åt det hållet tycker jag:P

Ja, det hade ju helt klart varit roligare om dem på något sätt fortsatt originalhistorien, ungefär som SG-1 till SG:A. Problemet är väll att den storyn är rätt urvattnad nu, 15 säsonger lixom.

Tyvärr har sånna här "remakes" tendens att misslyckas , men man kan alltid hoppas.

Förväntningarna steg ju rätt mycket med denna trailer tycker jag åtminstone.

EDIT:

Är inte det ett ha'tak skepp?

Permalänk
Musikälskare

Wow!!! SG:U verkar ju grymt, känns mer moget på nått sätt.

Min uppfattning från trailers iaf

Visa signatur

▩ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ▩ CPU: Ryzen 7700X ▩ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ▩ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ▩ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ▩ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ▩ M.2: Samsung 980 Pro ▩ PSU: Corsair HX1200 ▩ Chassi: Corsair 7000X ▩ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Är detta en film eller seriefilm? Tycker bara att 4e trailern ser bra ut, resten är skit.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Är detta en film eller seriefilm? Tycker bara att 4e trailern ser bra ut, resten är skit.

Det är en ny serie som ska börja nu i oktober.

Permalänk
Hedersmedlem

Såg ju bättre ut nu i sista trailern!

Ser fram emot det nu!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Letrix
Det är en ny serie som ska börja nu i oktober.

Ok, får se om det duger eller ej. Tycker att Atlantis är kul att kolla på, lite skämt här o där.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

"Behind The Scenes On Stargate Universe"

Edit:

Eli Wallance = nya McKay?

Permalänk
Hedersmedlem

Två timmars premiär plot "Air" av SG:U ikväll. Avsnittet är uppdelat i tre delar, de två första kommer visas ikväll på SyFy, och den sista delen sänds den 9/10.

*Hoppas på något bra*

GateWorld har gjort en liten review på avsnittet, och ska man göra en summering:

- Annan stil, lite "Firefly/BSG" över det.
- Annan musik
- Mycket bättre effekter.
- "Modernare"
- Karaktärsbaserat
- Utomjordingar är väldigt alien