Starka försäljningssiffror för AMD i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Starka försäljningssiffror för AMD i Sverige

Processortillverkaren Advanced Micro Devices tar marknadsdelar internationellt – och upplever även starkare försäljning i Sverige.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Härligt.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Avstängd

Säger jag också:D

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk

hoppas dom verkligen får till 5xxx serien.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

Trevligt att höra. Hoppas AMD gör en rejäl comeback snart, så Intel och AMD har ungefär 50 % av marknaden var.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Trevligt att höra. Hoppas AMD gör en rejäl comeback snart, så Intel och AMD har ungefär 50 % av marknaden var.

AMDs egna mål är 30% med K10 arkitekturen så hoppas dom uppnår det iaf Den dagen AMD ligger nära 40%, eller går om Intel är nog många många år framåt i tiden.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Trevligt att höra. Hoppas AMD gör en rejäl comeback snart, så Intel och AMD har ungefär 50 % av marknaden var.

Man får hoppas på Orochi (stavning?), kanske kan bli nått.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greve_Peter
hoppas dom verkligen får till 5xxx serien.

nytt processor på gång?

ATI må nog ägas av AMD som dock kvarstår som fristående bolag med produkter under eget varumärke.

internet bibeln = http://sv.wikipedia.org/wiki/ATI_Technologies (allt i bibeln är inte sant )

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
nytt processor på gång?

ATI må nog ägas av AMD som dock kvarstår som fristående bolag med produkter under eget varumärke.

internet bibeln = http://sv.wikipedia.org/wiki/ATI_Technologies (allt i bibeln är inte sant )

Jag tror inte det stämmer. ATI är bara ett varumärke nuförtiden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt ^^ hoppas dom kommer upp till 50% på både processor och grafikkortsmarknaden. Mitt nästa graffe blir nog ett ATI

Permalänk

asbra. Måste finnas konkurrens på marknaden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag tror inte det stämmer. ATI är bara ett varumärke nuförtiden.

Som sagt, bibeln har inte rätt alla gånger

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag tror inte det stämmer. ATI är bara ett varumärke nuförtiden.

Jag vet inte om det stämmer. ATI är bra ett varumärke nuförtiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
AMDs egna mål är 30% med K10 arkitekturen så hoppas dom uppnår det iaf Den dagen AMD ligger nära 40%, eller går om Intel är nog många många år framåt i tiden.

Nä, det är nog inget som händer över en natt - fast hoppas kan man ju. 30 % är nog inte fy skam det heller.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
Jag vet inte om det stämmer. ATI är bra ett varumärke nuförtiden.

Jag tycker att ATI är ett meningslöst varumärke, kan inte tänka mig att någon köper ett grafikkort för att det står ATI på kartongen och inte AMD.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Sitter med en E5200 så kunde inte rösta, men AMD Ph2 är intressant.Synd att som inte passar i mina 939 kort;)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Låter bra, tycker vi ska börja stödja AMD mer! PhenomII åt folket!
Haha, nämen köp PhenomII och ATI kort så får AMD mer pengar att utveckla med, det tjänar ju bara vi konsumenter på i längden? Mer priskrig mellan AMD, Intel och Nvidia

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

appropå försäljningen av andra chip som styrkretsar. Får AMD pengar för brädor som har stöd för Crossfire/X men som har intel krets, i form av royalty/Licensavgift, liknande Nvidia?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Köpte en ny dator för 3 veckor sedan, blev en AMD 5050E och ett Radeonkort. Underbar energisnål liten sak. Snabbare än gamla datorn men min elförbrukning har gått ner med minst en tredjedel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
appropå försäljningen av andra chip som styrkretsar. Får AMD pengar för brädor som har stöd för Crossfire/X men som har intel krets, i form av royalty/Licensavgift, liknande Nvidia?

nej crossfire är fritt, och det är en stor fördel då det blir billigare med cf moderkort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känns bra att se när man har dragit sitt strå till stacken i och med köpet av en 940 BE

Hoppas AMD tar in lite mer snart.
Nu skall man bara ut med sin geforce och in med ett nytt ATI också

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Kändes konstigt att jag röstade phenom 2.

Permalänk

Go Go AMd

Permalänk
Avstängd

Att det skulle gå bättre för AMD iom Phenom II och HD4*** känns inte som något oväntat - mycket konkurrenskraftiga produkter i rätt segment.

Med HD4770 ute så tror jag att AMD har en god chans att greppa mellansegmentet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
AMDs egna mål är 30% med K10 arkitekturen så hoppas dom uppnår det iaf Den dagen AMD ligger nära 40%, eller går om Intel är nog många många år framåt i tiden.

dom är väll på K11 nu K10 va väll vanliga Phenom eller har jag fel?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
dom är väll på K11 nu K10 va väll vanliga Phenom eller har jag fel?

Har aldrig hört talas om K11

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Röstade på i7, då jag inte är nöjd med PII's prestanda. Vill ha en i7 helt enkelt.

Dock så är PII en guldgruva om man inte sitter inne med stålarna.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haker
Röstade på i7, då jag inte är nöjd med PII's prestanda. Vill ha en i7 helt enkelt.

Dock så är PII en guldgruva om man inte sitter inne med stålarna.

Tycker du att I7 765 är värt pengarna? pris/prestanda är den

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
dom är väll på K11 nu K10 va väll vanliga Phenom eller har jag fel?

K10,5 har jag för mig att PH2 kallas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tycker du att I7 765 är värt pengarna? pris/prestanda är den

920 är också en i7.