comhems kundtjänst
Ja jag vet, ämnet har varit uppe förut men jag bara måste dela med mig av min konversation med comhems kundtjänst. Den är riktigt rolig på ett lite tragiskt sätt.
Bakgrunden är att jag har betalat en faktura lite för sent och har fått en påminnelseavgift på 50:-. jag köper det, jag var slarvig och får stå mitt kast. Däremot tycker jag att de är lite väl ivriga med sina påminnelseavgifter och det berättar jag för dem...
Hej.
Ni har påfört en påminnelseavgift på 50:- på min nästa faktura pga av jag var 5 dagar sen med betalningen på faktura med nr xxx. Jag tycker detta är en oskäligt hög avgift och skulle vilja veta hur ni motiverar den. Jag kan inte finna någonting annat i era avtalsvillkor än den smått kryptiska texten: "Vid betalning efter förfallodag utgår dröjesmålsränta enligt gällande räntelag.". Skulle ni kunna sända mig den "räntelag" som ni hänvisar till? Allternativt ta bort avgiften.
Mvh
Svaret kommer efter ett par dagar:
Tar bort denna påminnelse från er. Ert nya belopp blir 199.00 kr
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
N P
Likt förbenat kommer dock en faktura på 249:-, nu börjar det roliga...
Hej.
I meddelandet nedan säger ni att jag ska bortse från påminnelsen. Det blir svårt eftersom ni inte har tagit bort avgiften.
Hur ska ni ha det?
Mvh
Får detta lite otrevliga svar tillbaka:
Du måste betala in påminnelseavgiften. Din inbetalning kom försent till oss.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
G V
OK. Jag bryr mig faktiskt inte om 50-lappen men har man sagt A får man faktiskt säga B...
Ni kan väl inte först säga att jag ska bortse från avgiften och sedan ta tillbaka påståendet! Vänligen bekräfta detta! Om så är fallet kvarstår min första förfrågan rörande information kring den räntelag ni hänvisar till. Mvh
Nu låter de hon som kan citera finstilta avtalsvilkor svara:
Formuleringen är beklaglig, vi kommer dock se över detta dokument inom den snaraste framtiden. Vi tar ej ut en dröjsmålsränta, utan en påminnelseavgift då du betalt efter förfallodatum. Om du ej betalar får du en påminnelseavgift och ditt ärende går till inkasso. Om du inte betalar inkassot så kommer detta att generera en dröjsmålsränta.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
J T
Tonen hårdnar, nu har jag släppt sakfrågan och vill mest djävlas
Tack för ditt svar. Vänligen även bekräfta att det svar jag fick nedan inte stämmer och att man följdaktligen inte kan lita på vad comhems kundservice säger. Mvh
Efter några dagar kommer detta. Goddag yxskaft.
Ditt mail är sparat så det är den bekräftelse som vi har ifall någon annat skulle säjas
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
A J
Replik:
Det var inte svar på min fråga. Vänligen även bekräfta att det svar jag fick nedan inte stämmer och att man följdaktligen inte kan lita på vad comhems kundservice säger. Mvh
Nu blir det tyst i 10 dagar, sen kommer detta:
Hej R,
Faktura xxx har justerats ned till 199 SEK. Vi ser att du inte uppmärksammat detta när du betalade in fakturan och att du betalade in 249 SEK. De 50 SEK som är överskjutande dras av på nästa faktura.
Om det är något i detta som inte stämmer ber vi dig upplysa oss om det.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
M B
Och slutligen mitt svar på detta.
Jag fick en efaktura från er på 249:-, om ni justerar ner beloppet utan att skicka en ny faktura till mig så kan ju jag rimligtvis inte veta om det eller hur? Speciellt inte när er ni vid förfrågan om varför min faktura är för hög svarar att ni inte har justerat fakturan och inte tänker göra det heller.
För övrigt är det ju rent djävla tragiskt att jag ska behöva sända 4 meddelanden till er innan ni reder ut min relativt enkla fråga. Om det bara är 1 av 4 på comhems kundtjänst som faktiskt är kapabel att utföra arbetsuppgifter förknippade med kundvård skulle jag vilja föreslå att ni avskedar 75% av er personal.
Ha en fantastisk dag
Mvh
Nu tänker jag bara prata med comhem en gång till i mitt liv - när jag ringer för att säga upp mitt abonnemang.:p
War is Peace.
Freedom is Slavery.