IPREDS och TPB-domens effekt på dig

Permalänk
Medlem

IPREDS och TPB-domens effekt på dig

Laddar du ner mindre än för säg två månader sen? Eller kör du på som vanligt? Har du påverkats på något sätt?

Själv är jag som innan lagen och domen, dock så har jag tänkt byta operatör till Bahnhof.

Permalänk
Medlem

Nu röstade jag på Vet Ej för att jag tänkte fel.

För mig är det lite "vill ha vad jag inte kan få". Tidigare laddade jag inte ner jättemycket, ganska sällan faktiskt. Nu känns det lite som att jag har ett behov av att ladda ner bara för att "undgå systemet"... När jag väl letar igenom tillgängliga saker så kommer jag dock inte på något att tanka.

Men ja, jag laddar ner mindre.
Vi pratar givetvis om familjefilmer där alla rättigheter delas ut i samband med filmen.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

vet ej hur man ska räkna, laddat ner en del, dock så har de trackers jag hängt på stängt igen för tillfället så:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

Laddar inte hem något nu. Men det är mest för att jag är lat plus att jag har spotify nu.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Oförändrat, men har nästan övergett torrenter, och kör numera krypterat usenet
obegripligt att man inte gjort det tidigare egentligen då man kan maxa linan på ALLA nerladdningar (100Mbit) och i stort sett är utbudet det samma.

Spotify tar jag inte i med tång änns

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Observera att jag inte vill veta vad ni laddar ner, utan hur denna aktivitet har förändrats.

Permalänk

Har slutat ladda ner helt, min torrentsite finns kvar men jag har ett hyfsat lager med smått och gott så jag klara mig ett tag. Funderar dock på att fixa någon form av VPN tjänst då jag gillar säkerhet.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem

idag är det precis som innan ipred och tpb-domen.

Permalänk

Har nästan slutat helt. Men det beror mest på att jag hittat vettiga lagliga alternativ istället för nya lagar. Ipred kanske var sista spiken i kistan typ.

*För filmer gick jag över till CDON:s hyrfilmstjänst för nästan ett år sedan. I samband med detta drog jag ner hastigheten på bredbandet så kostnaden gick nästan på ett ut.
*Musik hinner jag inte ha koll på längre, lyssnar mest på webbradio, spotify, lastfm etc. Funkar bra.
*Spel spelar jag numera på Xbox360 istället för på datorn, det blev radikalt mycket billigare att köpa en konsol för 1500:- istället för att uppgradera datorn. Spelen kostar ca 200:- om man väntar ett par månader efter release och det kan jag tänka mig att lägga ut.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Proffsmoddare

Denna månaden har det nog varit det dubbla jämfört med innan TPB-domen. Men efter IPRED så var det oförändrat. Jag valde Mer i omröstningen.

Edit:

Ska även nämnas att jag inte spenderat en krona på varken film eller musik sen IPRED.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Mer.

Fast så åkte jag ju på att betala 100 spänn i månaden för VPN, men det får det väl vara värt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Mindre, dock inte så jäkla mkt!.

Men å andra sidan har jag heller inte förändrat mina inköpsvanor vad gäller film etc, eftersom jag inte köpte innan heller.

Permalänk

Ungefär oförändrat. Det är inte direkt så att man laddar ner något bara för att man kan.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Var ganska länge sedan jag slutade ladda ner från internet, fick jobb och det är mycket roligare att köpa grejor än att kopiera dem.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad förutom att en mp3-tracker jag använde frekvent har stängt ner.

Permalänk

Har inte tankat mycket alls även innan senaste händelserna. Har haft senaste tidens utveckling som motivation att gå från "knappt något" till "inget".

Permalänk
Medlem

Oförändrat, dock laddar jag knappt ner något, endast något tv-serie avsnitt ibland pga den urusla tillgängligheten i Sverige.

Permalänk
Medlem

Varken mer eller mindre, dvs oförändrat. Men jag laddar ner väldigt sällan. Sitter på 50/10-lina, som i nuläget känns väldigt bortkastat... dock bindningstid kvar som jag får leva med.

Använder mycket spotify idag. Och när det gäller film så köper jag istället på reor och erbjudanden, för jag vill gärna ha en skön dvd-samling till mitt "hemmabiosystem" (om jag får kalla det för det).

Men jag vill inte hävda att ipred eller tbs-domen har påverkat mig nämnvärt. Möjligen att man är lite extra försiktig bara..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har aldrig tankat speciellt mycket så för min del så är det oförändrat, men jag tankar mindre ändå eftersom sidan la ner sin tracker och piratebay är så rörig att hitta nya roliga saker på!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Lika mycket.

Permalänk
Medlem

Som vanligt.

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Blev en sida ^^

http://www.bojkottaipred.nu/

Men herregud...

Permalänk
Musikälskare

Ja du behöver inte skriva på ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Lite mindre än tidigare faktiskt. Är mest försiktig med svensk musik/film.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Lite mindre än tidigare faktiskt. Är mest försiktig med svensk musik/film.

Samma här, dock vill jag påpeka en viktig sak, jag har inte och planerar inte att spändera mer än vad jag gjorde innan.

Jag skulle då våga säga att detta är negativt för industrin då de får mindre "åskådare".

Permalänk
Medlem

Oförändrat. Fildelade väldigt lite innan och väldigt lite nu. Kanske bara nån dokumentär då och då eftersom den inte kommer till Sverige, men annars nästan ingenting.

Permalänk
Medlem

aningen mindre detta beror på att massa trackers gått ner.

hittar jag ett vettigt alternativ så blir de helt klart oförändrat.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Ja du behöver inte skriva på ^^

Nej jag skriver inte på något som aktivt jobbar mot musik och filmindustrin. Att sluta betala för film och musik kommer inte påverka ipredlagen överhuvudtaget...

On Topic: Jag laddar ner någon serie då och då (genom Graboid om möjligt), och köper lika mycket som förut.