Permalänk
Medlem

Kritik på webbsida

Har suttit och jobbad mig blind på denna layout. Den måste bli professionell. Önskar feedback!

UPDATE 2:
Har jobbat med att få den att se enkel och logisk ut

Direktlänk för rätt storlek:
http://img151.imageshack.us/img151/1430/startsidavers9nonsens...

Versionen innan:
http://img7.imageshack.us/img7/8539/startsidanonsense2w.jpg

Första versionen
http://img213.imageshack.us/img213/562/startsidanonsensed.jpg

Permalänk
Medlem

Vad är det för sajt? Ser mest ut som en reklampelare

Permalänk

Nä, detta var alltför rörigt. Minst halva sidan tas ju upp av reklamen.

Permalänk
Avstängd

Mjo håller med folket ang. reklamen. Se till att minska reklamgrejset så att de ligger som smala banners högst upp på sidan.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

vad ska de bli för typ av sida?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Avstängd

Usch, vad mycket reklam.

Permalänk
Inaktiv

Ursäkta min dåliga franska;

vilken skitsida!!

Ska du köpa en sida, köp en annan.

Permalänk
Medlem

Finns det ens någon hemsida bakom all reklam?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Tyckte den såg relativt bra ut.

Möjligtvis att du tar bort reklampelaren till vänster om högra reklampelaren.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Sidan kommer att vara reklamfinansierad som så många andra sidor på nätet, vet inte varför reklamen skulle vara ett problem här. Men jag är glad för era kommentarer och tipsa gäran på hur man kan förbättra, utan att göra reklamfinansiärerna missnöjda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Ursäkta min dåliga franska;

vilken skitsida!!

Ska du köpa en sida, köp en annan.

Kan du utveckla det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazman
Tyckte den såg relativt bra ut.

Möjligtvis att du tar bort reklampelaren till vänster om högra reklampelaren.

Ja det är en fin balansgång, miniannonserna innebär mycket pengar. Frågan är om användarna störs så mycket av det att användarantaler sjunker till den grad att värdet på de andra annonserna minskar för annonsörerna, mer än värdet av miniannonserna, om du är med

Jag ska testa att byta ut den översta miniannonsen till en inforuta, kanske man man få ner intrycket av den reklamen då.

Ni får gärna kommentera även andra delar av sidan. Har fått annan feedback på att färgerna är för gälla. Sitter på en lappy och redigerar men ska se över det när jag kommer hem till en riktig skärm.

Även layout och position är mycket viktigt. Sidan skall se professionell ut och får inte verka "vilja men inte kunna", som jag är orolig för att den gör nu.

Permalänk

Vad är det för typ av sida? Sökmotor eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Vad är det för typ av sida? Sökmotor eller?

Frågan som ska ställas för att kunna ge mig relevant kritik är snarare vilken målgrupp sidan har. Tjänsten kommer i huvudsak användas av personer 18-30 år, men kommer även ha användare upp till 50-60 och ska därför vara logisk och lättanvänd, utan att verka muppig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Achryl
Frågan som ska ställas för att kunna ge mig relevant kritik är snarare vilken målgrupp sidan har. Tjänsten kommer i huvudsak användas av personer 18-30 år, men kommer även ha användare upp till 50-60 och ska därför vara logisk och lättanvänd, utan att verka muppig.

Då får du vara utan. För enligt mig ser sidan ut som en popup-sida i stil med "YOU JUST WON 1.000.000 DOLLAR! CLICK HERE TO GET YOUR MONEY!". Har ett perfekt svar till varför den gör det också men det tänker jag inte säga om du inte säger vad syftet med sidan är. För om det är meningen att det ska vara en popup-sida med massa irriterande reklam så är den ganska lyckad. Ska det vara en sökmotor eller en sida som det är tänkt att man ska besöka längre än 5 sekunder så tycker jag att den är åt skogen. Ursäkta mig väldigt mycket men tyckte att ditt svar var idiotiskt samt att sidan inte ser bra ut om den nu är till för det jag tror att den är.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Achryl
Frågan som ska ställas för att kunna ge mig relevant kritik är snarare vilken målgrupp sidan har. Tjänsten kommer i huvudsak användas av personer 18-30 år, men kommer även ha användare upp till 50-60 och ska därför vara logisk och lättanvänd, utan att verka muppig.

Föresten. Vad ser du för samband med det du vill ha svar på och vad för åldersgrupp som ska använda sidan? Är det bara en viss åldersgrupp som kan tycka att den är irriterande medan andra inte gör det?

Permalänk
Medlem

Lite små tips bara.

Lorem Ipsum är till för att fylla ut längre texter, det skulle ta dig lika lång tid att fylla i menyerna på riktigt istället för lorem. Det skulle även medföra att det är lättare att förstå sig på sidan för andra om du ber om hjälp. Just nu vet jag inte vad som ska vara huvudmeny och undermeny (om du ens ska ha det). Det gör även så att du ser helheten lite bättre.

Sedan kan vi ta upp färgintensiteten. Saken är inte att du har för gälla (intensiva) färger. Man kan ha sjukt intensiva färger utan att det blir för mycket. Bara man begränsar användningen av dom beroende på intensitet.

Ikonerna du har (bilen husen och datorn o.s.v.) följer inte samma intensitet. Detta gör så att dom inte ser ut att höra ihop. Det ser ut som du har klistrat in dom från någon annan sida vilket aldrig är bra. Vi säger att du väljer en färg med en specifik intensitet så är det bara att dra den vidare till en annan färg när du gör nästa ikon. Så vet du vad samma intensitet är.

Din sök "bar": Ta bort den fula bevel effekten. Kör den bara gradient. En lite ljusare färg under och en liiiiiiite mörkare ovanpå. Kör en innerglow med den ljusare färgen.

Dina "bordrar" är liiite för ljusa. Kan vara på skärmen jag sitter på (inte hemma) men blir ingen struktur i sidan när dom är så ljusa så att man knappt kan se dom.

Sedan som alla andra säger. på tooook för STOR reklam. Behöver du verkligen ha så himla bred reklam till höger? Finns bra mycket smalare reklam banners som du kan använda dig av.

Så det var mina förslag. Hoppas jag inte var för taskig

Permalänk
Medlem

Jag tycker den ser schysst ut rent generellt, men reklamen tar för mycket plats.

Gör reklamen mindre (eller själva innehållet större är kanske mer realistiskt).
Man kan inte riktigt se var reklamen börjar och slutar, vilket kan bero på att sidan inte har något innehåll än, och det stör en del. Jämför du med tex Sweclockers så sticker menyerna och länkarna som hör till sidan här ut mycket mer, trots att reklamen är inblandad (den ligger tom mellan avdelningarna till höger). Här kan man se tydliga avgränsningar, men på din sida är det mer diffust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Lite små tips bara.

Lorem Ipsum är till för att fylla ut längre texter, det skulle ta dig lika lång tid att fylla i menyerna på riktigt istället för lorem. Det skulle även medföra att det är lättare att förstå sig på sidan för andra om du ber om hjälp. Just nu vet jag inte vad som ska vara huvudmeny och undermeny (om du ens ska ha det). Det gör även så att du ser helheten lite bättre.

Sedan kan vi ta upp färgintensiteten. Saken är inte att du har för gälla (intensiva) färger. Man kan ha sjukt intensiva färger utan att det blir för mycket. Bara man begränsar användningen av dom beroende på intensitet.

Ikonerna du har (bilen husen och datorn o.s.v.) följer inte samma intensitet. Detta gör så att dom inte ser ut att höra ihop. Det ser ut som du har klistrat in dom från någon annan sida vilket aldrig är bra. Vi säger att du väljer en färg med en specifik intensitet så är det bara att dra den vidare till en annan färg när du gör nästa ikon. Så vet du vad samma intensitet är.

Din sök "bar": Ta bort den fula bevel effekten. Kör den bara gradient. En lite ljusare färg under och en liiiiiiite mörkare ovanpå. Kör en innerglow med den ljusare färgen.

Dina "bordrar" är liiite för ljusa. Kan vara på skärmen jag sitter på (inte hemma) men blir ingen struktur i sidan när dom är så ljusa så att man knappt kan se dom.

Sedan som alla andra säger. på tooook för STOR reklam. Behöver du verkligen ha så himla bred reklam till höger? Finns bra mycket smalare reklam banners som du kan använda dig av.

Så det var mina förslag. Hoppas jag inte var för taskig

Jättebra, tack för konstruktiva kommentarer!

Jag gjorde en loremipsumversion för att inte avslöja sidans inriktning såhär tidigt.

Kul med sökbaren, den är det enda jag rippat (från tradera) för jag tyckte att det skulle bli proffsigt http://www.tradera.com/

har du nån tanke om varför det ser bra ut där men inte för mig? Kanske har med färgen att göra. Ska gå igenom alla färger när jag kommer till en dator med riktig skärm och följa ditt råd med ikonerna, ska testa olika reklamformat med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Jag tycker den ser schysst ut rent generellt, men reklamen tar för mycket plats.

Gör reklamen mindre (eller själva innehållet större är kanske mer realistiskt).
Man kan inte riktigt se var reklamen börjar och slutar, vilket kan bero på att sidan inte har något innehåll än, och det stör en del. Jämför du med tex Sweclockers så sticker menyerna och länkarna som hör till sidan här ut mycket mer, trots att reklamen är inblandad (den ligger tom mellan avdelningarna till höger). Här kan man se tydliga avgränsningar, men på din sida är det mer diffust.

också bra infallsvinkel med avgänsingarna. jag skulle ju kunna göra som sc och lägga nån grånyans på bakgrunden och höja sidan lite.

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot kommentarer på loggan också. bifogar en större version här:

Permalänk
Medlem

Jag personligen har väldigt svårt för när alla länkar är understrukna, tycker det känns väldigt mycket som reklam då, och eftersom 50% av sidan redan är reklam så är det ju lite trist om resten av sidan ska se ut som det! Men det är bara jag.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Lägg till reklam efter att du börjat få besökare. Bara ett tips.
Just nu känns det dock som "hjälp mig tjäna pengar på en hemsida", så jag håller med de som skrivit liknande tidigare;
Beskriv mer syfte och mål med sidan för att ialla fall jag ska vara intresserad av att hjälpa till!
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Förutom reklamen (som förstör det mesta i dagsläget) och de understrukna länkarna som miFFhoe tog upp så tyckte jag om den. Stilren och antagligen enkel att navigera på, och jag gissar att det är en av tankarna bakom layouten.
Möjligt att man kunde ersätta den äckelgröna färgen där sökrutan återfinns, men det är ingenting jag stör mig på särskilt mycket.

Permalänk
Medlem

Vad alla klagar på reklamen, hört talas om Adblock Plus?

Tycker den ser bra ut i övrigt.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Loggan får mig att tänka på Blocket...
Annars så måste jag förstå syftet med sidan innan jag kan ge feedback.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

...så man kan väl dra en slutsats: Kom tillbaka igen när du kan avslöja sidans syfte, som i dagsläget enligt mig och många andra är extremt svårt att förstå.

Blir ju oseriöst om du inte motiverar vad hemsidan ska göra för syfte och smackar upp en sida med en massa reklam...du behöver ju inte räkna med speciellt många seriösa svar.

Men när du är beredd att avslöja syftet och tar bort 90 % av all reklam, så kan jag med flera hjälpa till med mer konstruktiv kritik, tills dess så får du nöja dig med "dum fråga, dumt svar".

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem

Layouten är lika reklampackad som Aftonbladet, men denna saknar helt innehåll och syfte till skillnad från AB.

Vad är det egentligen du vill ha kritik på? En design skapar man inte för en målgrupp, en design skapar man utefter ett syfte. Den enda funktion målgruppen har är att begränsa teknikval samt tvinga fram användbarhetsaspekter och hur besökaren uppfattar webbplatsen.

Att inte vilja avslöja din webbplats "inriktning" är ju dummare än dummast. Vad tror du din idé är värd? Jag tog upp den frågan i min tråd här, inställning nummer 5.

Slutsats; du kommer inte få någon användbar hjälp innan du gör två saker:

1) Berättar vilket webbplatsens syfte är
2) Tar åt dig av all kritik emot att reklamen tar upp så mycket yta

Permalänk
Medlem

Tack för feedbacken hittils!

Det är inte aktuellt att visa sidans innehåll, tror de flesta har överseende med detta!

Jag har gjort en del ändringar för reklamen och färgerna. Jag funderar på de senaste kommentarerna om att ta bort understrykningen av länkarna. Hur skall man istället skapa intrycket av att de är klickbara? Jag tycker inte det är tydligt om man bara tar bort sträcket. Jag tänker mig att knapparna blir lite mörkare vid mouse over, finns det andra metoder här?

Jag lägger upp den nya versionen senare!

EDIT:
Jo en till grej: Jag tycker kategoritexterna ser jävlligt oproffsiga ut, men vet inte riktigt varför. Har testat sharp/soft osv i photoshop på fonten, finns det nån annan webfont som är bättre? Vad är felet?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad det är du vill få ut. Det är inte så mycket layout att snacka om (förutom var reklamen ligger). Det enda som egentligen spelar nån roll är övertoningar på rektanglarna och en grön sök list som du tagit från tradera.

Jag skulle nog börjat om från början, enligt mig ska annonser aldrig vara med i en mockup på sidan, måste du bestämt ha annonser så tycker jag du ska lägga dom där det finns plats efter du har gjort en snygg och funktionell sida.

Visa signatur

Dur ru - dum.