Permalänk
Medlem

Dålig bild på TVn.

Hej!

Jag har kopplat mitt grafikkort med DVI till HDMI rätt in i min TV (Philips Full HD), och kör extended desktop för att kunna titta på filmer och dylikt på TVn.

Oftast fungerar allt klockrent, men ibland när man startar upp allt så är bilden jättedålig, precis som om den inte har alla färger eller nått. Det hjälper då inte bara att starta om systemet för det blir lika dant igen. Men sen dagen efter så fungerar allt perfekt igen.

Någon som har en idé vad detta kan bero på? Jag börjar bli lite irriterad

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

glapp i någon kontakt eller nått sånt kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zebolt
Hej!

Jag har kopplat mitt grafikkort med DVI till HDMI rätt in i min TV (Philips Full HD), och kör extended desktop för att kunna titta på filmer och dylikt på TVn.

Oftast fungerar allt klockrent, men ibland när man startar upp allt så är bilden jättedålig, precis som om den inte har alla färger eller nått. Det hjälper då inte bara att starta om systemet för det blir lika dant igen. Men sen dagen efter så fungerar allt perfekt igen.

Någon som har en idé vad detta kan bero på? Jag börjar bli lite irriterad

Tack på förhand!

----------------------------------
För lång kabel och dålig sådan utan avstörningar..typ clas ohlssonkabel 5m för 79kr?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Inaktiv

Har för mig jag sett ett par poster som denna...varför söker du inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Har för mig jag sett ett par poster som denna...varför söker du inte?

För att jag är dålig

Nej, det var faktiskt en ganska dyr kabel från Hifi-klubben, 10m dock.. men kanske glapp i den som Shay sa. Får väl köpa en till och se om det fungerar bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zebolt
För att jag är dålig

Nej, det var faktiskt en ganska dyr kabel från Hifi-klubben, 10m dock.. men kanske glapp i den som Shay sa. Får väl köpa en till och se om det fungerar bättre.

---------------------------
hifiklubben *fnys*..köp då likväl en 79kr kabel och kolla istället...bara för att ha kollat liksom och retat tvärtomgudarna;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(