Permalänk
Medlem

Duke is dead

Pengarna tog visst slut och 3drealms har redan sagt upp sina anställda

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=32584

Permalänk
Medlem

Tror inte det

http://en.wikipedia.org/wiki/3drealms

3D Realms was shut down on May 6, 2009 due to lack of funding, though the closure of the studio does not affect Deep Silver or Apogee Software, and the publishing rights to Duke Nukem Forever remain with 2K Games.[5]

Jag tror att 3DRealms slöade ner projektet av någon anledning men nu kan vi kanske se spelet inom snar framtid.

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Nooo

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Det är omöjligt?

Känner att jag måste sätta mig ner...

Åhh... nu är det väl bara vänta på ett definitivt besked om nedläggning av spelet eller vad som händer...

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

En helt overklig känsla sprider sig i kroppen.. Det här blir en sorglig dag som jag aldrig kommer att glömma. Duke, vad fan hände? Du skulle ju återuppstå ur askan och visa alla "next-gen-spel" att PC som plattform fortfarande är kungen, och att Duke är kungen av PC.

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk
Medlem

Fick höra idag att jag inte har något jobb i höst.. men detta tog nog på något underligt sätt lite hårdare.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Sötast

Ja, det var väl på tiden?

Förstår inte hur ett dött företag kunde levt så länge?

Permalänk

Hmm vet inte om jag är så lessen för det... Men skulle det inte vara grymt om dom kunnde släppa källkoden å allt dom har lyckats få fram hitils!?

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Det är ganska intressant faktiskt, men väldigt synd.

Kixer: läs här vad en av dom tidigare utvecklarna skriver i sin blog så har du din anledning.
http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/

Man börjar ju undra lite hur folket på Epic är funtade också.

Permalänk
Medlem

fasen oxå:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Hedersmedlem

även en oändlighet har tydligen en ände...

Permalänk
Medlem

Intressant att det här är top story hos BBC (UPDATE: Verkar ha tappat lite nu, men låg nyss på nr1 som most read stories.):
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/8037688.stm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Det är ganska intressant faktiskt, men väldigt synd.

Kixer: läs här vad en av dom tidigare utvecklarna skriver i sin blog så har du din anledning.
http://gamingisstupid.com/2009/05/06/the-chair-story-revival/

Man börjar ju undra lite hur folket på Epic är funtade också.

Notera att författaren gått ut (återigen, eftersom det är en ompost av någonting han skrev för några år sedan) med att hela den där historien bara är ett skämt.

EDIT:
Florerar också lite rykten om att trailern från E3 2001 bara var renderad och att den inte öht bestod av in-game content. En tidigare anställd har sagt detta. Dock är det också lögn, och den tidigare anställda har erkänt detta och även sagt att han inte var anställd på 3DRealms under 2001.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Kontot avslutas

Såg detta på Joystiq för typ en 10 minuter sedan, det var som att jorden gungade när jag läste orden att Duke dog... Man har skrattat och skämtat om den eviga utvecklingsfasen, men som alltid ändå förutsatt att spelet skulle komma ut någon gång. Det var lite samma känsla som att se vatten rinna uppåt - något jag faktiskt sett på Lieseberg för tusen år sedan nu (det var bara en illusion förstås) - en känsla av overklighet helt enkelt.

3Drealms var ju dumma som inte såg chansen att dra in lite cassh till firman genom att släppa gamla Duke3D till PSN och XBL. Jag hade glatt slantat upp för att kunna lira en klassiker igen.

Iofs har de begått så många misstag nu att det knappast spelar någon roll. Att Duke tog så lång tid att INTE avsluta beror nog mest på att personal slutat hela tiden. Det blir ingen kontinuitet, och allting sackar när en ny person måste sätta sig in i vad som hänt förut. Det får till följd att det inte händer mycket -> fler personal slutar, osv.

Dessutom sägs ju George B ha varit stor i käften och svår att ha att göra med, så kombinationen svår boss, stor personalomsättning och jättelång utvecklingsfas = katastrof.

Man borde ha insett det redan för åratal sedan förstås, jag var skraj att de skulle ha kånkat redan när de sålde av rättigheterna till Max Payne, men de levde trots allt vidare så jag försköt tankarna och utgick ifrån att något så hemskt inte kunde få lov att inträffa.

Så nu har dagen ändå kommit. En sorgens dag, måste jag säga. Jag såg fram emot Duke4E, även om han alldeles tveklöst inte hade kunnat överträffa eller ens nå upp till sin föregångare. Inget spel som det arbetats på överdrivet länge har blivit så värst värst.

Nu får vi se hur det går med Alan Wake... Han har också legat och jäst bra länge nu (fast såklart inte i närheten av Duke, förstås.)

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Fick höra idag att jag inte har något jobb i höst.. men detta tog nog på något underligt sätt lite hårdare.

Poor one

Permalänk
Medlem

Duke är ursprunget till alla riktiga action titlar, han ska inte kunna dö! tom. Half-Life serien borde läggas ner före Duke Nukem!

Så mycket biljardbollar och flaskor man har lekt med och skjutit sönder...:(...:(...buuhuuu!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Äh, tror ni seriöst att det aldrig kommer komma ett nytt Duke Nukem? Titeln är värd många miljoner och det kommer garanterat komma en uppföljare förr eller senare. Om sen 3drealms utveckling var ett skämt eller ej spelar inte särskillt stor roll.

Personligen så tror jag att det ligger mycket mer bakom detta än vad folk tror.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tror inte för 5 öre att dom lagt ner spelet alltså, dom har ju visat trailers och allting för inte så länge sedan. Det kommer komma, nån gång inom 10 år hoppas jag.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att folk bryr sig så mycket om ett företag som inte presterat ett dyft på närmare 13år. Det är i allra högsta grad tom prestige dom har levt på. Jag gillar Duke lika mycket som alla andra men DNF har aldrig sett bra ut. Någonsin!

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Avstängd

Nu sätts bara gravstenen upp, ingen skillnad övrigt..

Folk kickas lite här och var, själv är jag fortfarande anställd men inte jobbat på 4 veckor.. dock lönen kommer ändå och lite kurser får man gå..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Äh, tror ni seriöst att det aldrig kommer komma ett nytt Duke Nukem? Titeln är värd många miljoner och det kommer garanterat komma en uppföljare förr eller senare. Om sen 3drealms utveckling var ett skämt eller ej spelar inte särskillt stor roll.

Personligen så tror jag att det ligger mycket mer bakom detta än vad folk tror.

ja för hålla på 12 år och sedan gå bankrutt är ju normalt va.. ge upp..

Permalänk

Duke pissar på alla wannabies som tror att de är hjältar. Gears of war som tror de är tuffa soldater med deras stora rustning, Bionic Commando med sin robot arm och fula gröna T-shirt, Unreal soldaterna med sina b.....g färger i all dess form,Crysis soldaten med fejkad dräkt muskel mm. Nä han e hemma med sin strippa och en fet ciggar i munnen och reser sig inte ur soffan förens det finns riktiga rymdvarelser att döda och inte en massa bubuhubu let's join the mickey mouse club.

Hi my name is Duke and i like to shew bubble gum while pressing my foot to your skull.

Permalänk

Självklart tar pengarna slut när man inte ha producerat ett skit på ett årtionde... Det är ju bara patetiskt att dom har försökt hålla huvudet ovanför vattenytan såhär länge, vilka normala personer som helst hade gett upp och drunkat för längesen.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra nyhet, måste jag säga.

Företag som sysslar med vapourware förtjänar alla problem de kan få.

Gentemot investerarna är det 3DRealms sysslat med ingenting annat än rent bedrägeri.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Fast dom hade inga investerare utan betalade utvecklingen helt själva, så då är det ju inget bedrägeri. ?!

Permalänk
Medlem

......varför luktar det här otroligt mycket liknande fallout3?

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk

Man kan ju bara hoppas dom ger utvecklingen till ett lite mer kompetent team den här gången.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Kan inte påstå att jag är förvånad, är ganska säker att någon annat spelföretag kommer ta upp utvecklingen dock.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Det var rätt ganska väntat? Jag menar, kom igen 12 år

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

at last! fan va skönt!"

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv