Förbättra svarstiden på mobilt bredband.

Permalänk
Medlem

Förbättra svarstiden på mobilt bredband.

Hejsan, då jag precis har flyttat till en liten stuga uti i skogen som inte har tele indraget så måste jag köra med mobilt bredband. Måste säga att det fungerar ganska bra. Jag laddar ner i ca 0,45 mbit/sek och har uppladning på ca 30
kbit/sek. Tycker att det är ganska skapligt, men att spela spel på Internet är inte någon höjdare. Kan man på något sätt förbättra svarstiden (pingen)??

Typ delayreducer eller något liknande program.

Tacksam för svar....

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

Rent spontant skulle jag säga nej, har svårt att se att det går att påverka i någon större grad tyvärr.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig det, ingen annan som har nåt tips?

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

Flytta närmare 3gmasten

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Mja, min polare som har Telia 0,25Mbit (hur kan man kalla det bredband?) och för att kunna spela så får han stänga av allt som drar av internet, MSN, inga sidor uppe osv. Prova med det.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burken84
Flytta närmare 3gmasten

Inte för att det spelar så stor roll i transmissionsdelayen, det är ju inte precis "burk och snöre".

Dock kan ju täckningen bli bättre så han får färre retransmissions och där igenom lägre delay.

Permalänk
Medlem

Om du har dålig täckning kan det hjälpa med en extra 3G-antenn, om täckningen är bra går det väl inte att göra så värst mycket

Visa signatur

http://www.speedtest.fi/se/ - hastighetstest för bredband, 3G-internet, WLAN, grafikkort, processor, hårdskiva, allt på svenska!

Permalänk
Medlem

Har "god signal" tänkte om det fanns nåt liknande som listcheckers som finns till war3 som kan ta ner svarstiden.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

120-400ms brukar vara vanligt om du har hspa täckning, vanlig 3g täckning så kan den rusa iväg över 1000ms lätt.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.