vart får man tag i sli-bryggor egentligen?

Permalänk
Medlem

vart får man tag i sli-bryggor egentligen?

Har letat förgäves efter sli-bryggor. Tänkte flasha om mitt bios så det stödjer sli nämligen

Permalänk
Hedersmedlem

De följer med grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
De följer med grafikkort.

I många fall gör det inte det, är endast dom dyrare korten där det följer med crossfire/sli brygga/bryggor, är iallafall vad jag har varit med om.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

har för mig att sli-bryggorna följer med moderkorten som stödjer sli. crossfire-bryggorna förjer med atis grafikkort

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
De följer med grafikkort.

nej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr3d4tor
har för mig att sli-bryggorna följer med moderkorten som stödjer sli. crossfire-bryggorna förjer med atis grafikkort

det följde ej med mitt moderkort

någon som har ett vettigt svar?

Permalänk

köpte hos liontech's butik i sthlm

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Undrar också över detta. Har köpt ett demo-moderkort samt ett begagnat 8800 Ultra. Kan behöva SLI-bryggare senare :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Undrar också över detta. Har köpt ett demo-moderkort samt ett begagnat 8800 Ultra. Kan behöva SLI-bryggare senare :S

Mmm, jag har en kaffebryggare, men ingen SLI-bryggare faktiskt

Skämt åsido så tror jag de finns på de flesta datorbutiker (alltså inte typ OnOff men kanske Alina Systems eller nåt)

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

har en sli brygga över,, skicka pm om du vill ha den
de är en 70mm brygga

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Mmm, jag har en kaffebryggare, men ingen SLI-bryggare faktiskt

Skämt åsido så tror jag de finns på de flesta datorbutiker (alltså inte typ OnOff men kanske Alina Systems eller nåt)

Finns inte på Alina eller någon annan stans vad jag vet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

förlåt, men klart trådskaparen inte fick med en sli-brygga då hans moderkort inte ens stödjer sli, ifall man inte flashar det

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Var i allsindar får man reda på avståndet mellan pci-e slottarna då?!?! :S
Utan att försöka sätta sig med linjal dvs

Permalänk
Medlem

Varken till mitt moderkort (P6T Deluxe) eller till mitt grafikkort (GTX 295) fick jag SLI-brygga. Fick en Crossfire-brygga till moderkortet, men det hjälper inte mig?

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjofritz
Var i allsindar får man reda på avståndet mellan pci-e slottarna då?!?! :S
Utan att försöka sätta sig med linjal dvs

Ett Moderkort från Nvidia som har stöd för 3-way SLI. Har redan måtten för det. Du behöver inte oroa dig över att korten inte kommer passa med bryggan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Ett Moderkort från Nvidia som har stöd för 3-way SLI. Har redan måtten för det. Du behöver inte oroa dig över att korten inte kommer passa med bryggan!

Men mammakortet han har stödjer ju inte SLI, är det samma mått då?

Permalänk
Medlem

det är ju alltid två platser som räknas till ett grafikkort?! 2 slots... alltid samma mått, därav man kan ta bort skyddet på chassiet som passar för varje slot

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Jag har en Flex SLi brydda.. Alltså, Böjbar.. Pm om du e intresserad även här..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Men mammakortet han har stödjer ju inte SLI, är det samma mått då?

OM dom inte stödjer SLI. Så funkar det inte att köra SLI. Om jag inte har misstolkat Nvidias teknik utveckling av SLI!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
OM dom inte stödjer SLI. Så funkar det inte att köra SLI. Om jag inte har misstolkat Nvidias teknik utveckling av SLI!

Moderkortet stödjer visst sli. Men man måste flasha

Permalänk
Medlem

Alla moderkort som klarar sli får bryggan med.

Men det går självklart köpa bryggor som är längre och mer flexibla.