Radeon 4850 + Vista 64Bit = Problem.

Permalänk

Radeon 4850 + Vista 64Bit = Problem.

Halloj,

Jag har ett ganska drygt problem.
Jag har ett Radeon 4850 och använder Vista x64 men får det inte att fungera med drivrutinerna, om jag använder drivrutinerna som avser Vista x64 så vägrar Windows att fungera, såfort jag kommer till Windows Vista login-screen så slocknar skärmen och jag får "no signal".

Jag har löst problemet temporärt med att använda XP x64-drivrutiner men då kan jag inte använda Aero eller få stöd för Directx10, någon som känner igen detta felet? Både jag och min polare har detta felet.

Jag har följande:
Asus Maximus Formula
Intel E4800
2x2GB Corsair RAM
PowerColor Radeon HD 4850 512MB
Windows Vista x64

Permalänk
Medlem

Det här är inte ett problem med Vista 64Bit tror jag, jag kör ett HD4850 och det funkar utan problem,

Vilken drivrutin använder du, har du mer än en skärm ikopplad? (tex en tv), Hänger sig datorn eller tappar den bara bilden?

Permalänk

Jag har provat en hel drös olika drivrutiner, förra gången provade jag med deras senaste.

Jag har en tv och en vanlig skärm inkopplad, provat koppla bort tvn osv.
Den tappar bara bilden helt, verkar som signalen försvinner, datorn fungerar fortfarande, det blir bara helt svart, men jag kan fortfarande skriva in lösenordet och jag hör att datorn kommer in i Windows, men bilden är som sagt helt svart.
Riktigt märkligt.

Permalänk
Medlem

strömkontakter till grafikkortet e givetvis inkopplade?

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Avstängd

Vista kör väl med 3d även vid normal start??.kan ju vara så att kortet är sönder och inte kan hantera 3D applicationer ;).Starta i felsäkert läge stäng av allt lull lull och starta om..starta sen ett spel händer det likadant då är det ju 3D stödet som har ballat ur

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Halloj,

Jag har ett ganska drygt problem.
Jag har ett Radeon 4850 och använder Vista x64 men får det inte att fungera med drivrutinerna, om jag använder drivrutinerna som avser Vista x64 så vägrar Windows att fungera, såfort jag kommer till Windows Vista login-screen så slocknar skärmen och jag får "no signal".

Jag har löst problemet temporärt med att använda XP x64-drivrutiner men då kan jag inte använda Aero eller få stöd för Directx10, någon som känner igen detta felet? Både jag och min polare har detta felet.

Jag har följande:
Asus Maximus Formula
Intel E4800
2x2GB Corsair RAM
PowerColor Radeon HD 4850 512MB
Windows Vista x64

----------------------------------------------'
Tjena, jag hade problem med mitt nya XFX HD4850 som jag köpte i helgen med bland annat detta problem!
Jag kör också X64 Vista home premium.
Dels så var det drivrutinsversion 9.4 som orsakade grymma problem för mig, med konstiga färger, blåskärmar och omstarter!
Avinstallerade allt och rensade från 9.4 drivern, installerade 9.3 och fick samma problem som du upplever!
Såhär löste jag det, jag tog bort alla kablarna, till tv och andra skärmen jag har, och kopplade in skärmkabeln till dvi-port 2 och sen så tryckte jag F8 vid uppstart och använde "aktivera vga-läge 640x480" och då funkade det direkt, kom in i windows, ändrade till rätt skärm och sen höjde upplösningen till det som stämde överens med min skärm.

off topic:
Ytterligare att problem med 9.4 versionen av ati drivern ihop med mitt xfx 4850 var mycket höga temperaturer, fläktstyrningen till kortet fungerade uruselt och i idle låg jag på 60grader plus i på grafikkortet enligt atis driver.
Sen med 9.3 så funkade helt plötsligt fläktstyrningen perfekt, fläkten gick i princip ner på noll och tempsen sjönk till runt 45 grader i idle.
Visst är detta skumt?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjuppi
strömkontakter till grafikkortet e givetvis inkopplade?

Japps!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Vista kör väl med 3d även vid normal start??.kan ju vara så att kortet är sönder och inte kan hantera 3D applicationer ;).Starta i felsäkert läge stäng av allt lull lull och starta om..starta sen ett spel händer det likadant då är det ju 3D stödet som har ballat ur

3D-applikationer fungerar bra när jag använder XP x64-drivrutinerna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
----------------------------------------------'
Tjena, jag hade problem med mitt nya XFX HD4850 som jag köpte i helgen med bland annat detta problem!
Jag kör också X64 Vista home premium.
Dels så var det drivrutinsversion 9.4 som orsakade grymma problem för mig, med konstiga färger, blåskärmar och omstarter!
Avinstallerade allt och rensade från 9.4 drivern, installerade 9.3 och fick samma problem som du upplever!
Såhär löste jag det, jag tog bort alla kablarna, till tv och andra skärmen jag har, och kopplade in skärmkabeln till dvi-port 2 och sen så tryckte jag F8 vid uppstart och använde "aktivera vga-läge 640x480" och då funkade det direkt, kom in i windows, ändrade till rätt skärm och sen höjde upplösningen till det som stämde överens med min skärm.

off topic:
Ytterligare att problem med 9.4 versionen av ati drivern ihop med mitt xfx 4850 var mycket höga temperaturer, fläktstyrningen till kortet fungerade uruselt och i idle låg jag på 60grader plus i på grafikkortet enligt atis driver.
Sen med 9.3 så funkade helt plötsligt fläktstyrningen perfekt, fläkten gick i princip ner på noll och tempsen sjönk till runt 45 grader i idle.
Visst är detta skumt?

Får testa detta när jag har möjlighet, tack för tipset.

Permalänk

Hej!
Jag har också exakt samma problem, med att så fort jag kommer till Windows Vista login-screen så slocknar skärmen och jag får "no signal".
Jag har Radeon 4850 och använder Vista x64 .(Ny dator)
Jag har även provat dom senaste drivisarna men inte hjälpt.
Vad kan detta bero på? Har även bytt till ett likadant grafikort men ingen skillnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamringer
Hej!
Jag har också exakt samma problem som du, med att så fort jag kommer till Windows Vista login-screen så slocknar skärmen och jag får "no signal".
Jag har Radeon 4850 och använder Vista x64 .(Ny dator)
Jag har även provat dom senaste drivisarna men inte hjälpt.
Vad kan detta bero på? Har även bytt till ett likadant grafikort men ingen skillnad.

Tyvärr finns det ingen fix än, felet ligger i drivrutinerna.
Jag rekomenderar dig att använda XP x64-drivrutinerna (dom funkar i Vista) så länge.

Det finns en låååååång tråd på amds forum ang. problemet: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid...
Jag tror t.om. en moderator på forumet har samma problem så förhoppningsvis blir det löst snart.

Permalänk
Medlem

Ja men min funkar bra då kanske ni har fått missa nåt eller ?

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista64/com...

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadcore
Ja men min funkar bra då kanske ni har fått missa nåt eller ?

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista64/com...

Förstår tyvärr inte alls vad du försöker skriva.