Roligt Projektarbete ?? TIPS!? :)

Permalänk
Medlem

Roligt Projektarbete ?? TIPS!? :)

Tjenare på er alla!

Nu är det så att det börjar dra ihop sig till Projektarbete i skolan.
Jag går en Teknisk utbildning och skall hålla mig inom ämnet.

Har dock idé frossa och skulle vara glad över lite roliga tips på tänkvärda förslag!

Cheeers!

Permalänk
Medlem

Bygg en rörförstärkare, dom e fräcka.
bygg en matris klocka.
Htpc
Coilgun / rail gun (om du får för lärarna)

finns massor med roliga saker.

Permalänk
Medlem

Anordna ett LAN ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Re: Roligt Projektarbete ?? TIPS!? :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eacan
Tjenare på er alla!

Nu är det så att det börjar dra ihop sig till Projektarbete i skolan.
Jag går en Teknisk utbildning och skall hålla mig inom ämnet.

Har dock idé frossa och skulle vara glad över lite roliga tips på tänkvärda förslag!

Cheeers!

Några kompisar byggde en svävare, kan la va skojj?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Gör en karta till ett spel.

Permalänk
Medlem

Jag byggde ett par Högtalare

Permalänk
Avstängd

Jag skrev om vapen. Inga större problem, kunde det mesta sen innan. Det jobbigaste var dock att hitta källor till allt man skrev.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Jag byggde ett par Högtalare

Fick mig att tänka på högtalare av trasiga hårddiskar. Det vet jag att jag har sett.

Permalänk
Avstängd

Köp lego mindstorm och bygg en robot och programmera den. Googla lite på lego mindstorm.

Eller gör projektuppgift i programmering. Eller om matematik, RSA chiffer t.ex.

Permalänk

Gör något vars projektrapport är något du gärna visar upp i cv:t senare

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar, bra tips!

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis gjorde ett spel i C++ med hjälp av biblioteket SDL för grafik och input samt BASS för ljud.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Själv anordnade jag ett LAN med några polare. En annan gjorde en elgitarr från scratch.
Sen beror det lite på vilken slags teknik du är intresserad av. Nån gjorde en husritning och en modell av det.
Undersökning av barns teknikintresse.
Rusta upp en bil, behöver inte vara hela kanske motorrummet eller så.

Permalänk

Det viktiga är att du gör någonting praktiskt. Ett riktigt dåligt bygge av t.ex en elgitarr som tagit 3 timmar väger många gånger tyngre än 50 sidor välskriven gitarrhistoria. La kanske 5-6 timmar på mitt vilket ledde till ett solklart mvg.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Avstängd

Bygg ett chassi och lägg ut det på galleriet

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Bygg ett chassi och lägg ut det på galleriet

Det gjorde jag och CLD, se länken i min sign. Galleri kommer nån gång

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Bygg en rörförstärkare, dom e fräcka.
bygg en matris klocka.
Htpc
Coilgun / rail gun (om du får för lärarna)

finns massor med roliga saker.

Coilgun / rail gun <= I did! Det var kul! Iofs. sköt den inte projektilen framåt, hehe, men det blev en jävla smäll när condingarna laddades ur! Kortslöt 6kV, PANG!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jag åkte till berlin med mina polare, filmade skiten, redigerade och lämnade sedan in. Fick VG iaf. Och det var riktigt roligt, hälften fest, hälften jobb ungefär

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Var vaken så länge din kropp klarar och studera de medicinska och psykologiska effekterna.

Om du klarar två dygn har du 48p av 100 avklarade i ett smack.

Vill du det kan du ju knyta an till lanpartyn och beskriva effekterna av det.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Byggde en chipamp.. riktigt kul!

http://minhembio.com/Johanryden/75589/

Visa signatur