Högljudd GTS250 (Ej fläkten som låter, utan kretsarna)

Permalänk
Medlem

Högljudd GTS250 (Ej fläkten som låter, utan kretsarna)

Jag köpte ett nytt kort för ett par veckor sedan, och den har fungerat bra, men den har börjat ge ifrån sig högfrekventa ljud i vissa program och spel (särskilt i menyer på vissa spel).

Är det något som oscillerar och på så sätt skapar ljudet, och kan det vara tecken på att något är fel?

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk

Det är normalt och inget som är sönder, det låter så för att det är "high-end" kort. eftersom fps:en kommer upp i över 300+ minst.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Just det ja, det har med frames per sekund att göra. Så var det även på andra kort jag haft, måste glömt det bara.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

det har inget med highend att göra. mitt 4670 lät likadant, och det är väl inte highend vad jag vet ^^

sätt på Vsync så försvinner det oftast. men det är inget farligt, bara lite smått irriterande att det tjuter från datorn. särskilt menyerna/introt till Crysis warhead tjuter har jag märkt, då grafikkortet pumpar ur sig typ 3000Fps eller nåt sånt! mitt grafikkort tjuter som en gris när jag startar de spelet

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Köpte ett XFX HD4830 som lät precis så, det höll inte enns en vecka innan det dog. Hela skärmen blev fylld med massor med mysko tecken och färger sen bara helt svart...inget livstecken från kortet efter det förutom en röd lysdiod som blinkade till under boot. Fick dock kortet utbytt av komplett snabbt och smidigt och bad samtidigt att dom skulle skicka ett 4830 från en annan tillverkare än xfx då kylaren var horribel...långt ifrån "tyst" som alla recensioner påstod.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.