Ny typ av kundvagn, universitetsprojekt

Permalänk
Medlem

Ny typ av kundvagn, universitetsprojekt

I kursen Utvecklingsmetodik vid LTH har vi utvecklat en kundvagn utrustad med en sits. Tanken är att personer av olika anldeningar kan använda den för sätta sig ner och vila. Vi skulle vara tacksamma om du svarade på en kort undersökning rörande våran produkt.
http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=WBUFVrX2WNkapgqK0ofrPg_...

Permalänk
Medlem

Har svarat på undersökningen

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker på att den där redan finns. Det finns helt klart utan sittplats och jag är tämligen säker på att jag sett sådana med hylla också. Känns över lag inte sådär särkilt innovativt.

Sen måste jag ifrågasätta hela grund-designen. Hela tanken med sådan där vagn är att det skall gå att lasta mycket på den. Er sittplats blockerar dock hela sektionen mellan handtagen vilket gör att mycket av denna funktionalitet går förlorad. Fortfarande gott om utrymme att lasta till exempel väskor på, men en bordsskiva eller liknande blir svår att få på.

Svarade på undersökningen dock

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag svarade på undersökningen

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Bara jag som fastnade för hur cool skissen var?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det är en broms på sitsen, dvs kroppsvikten gör att någon liten spak spänner sig och bromsar vagnen. Lite jobbigt om man måste sita och hålla i bromsen på handtaget hela tiden..

Permalänk
Medlem

Svarat, men var ingen direkt produkt för mig.
Men alltid bra med respons till ert projekt

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

De va inte mycket som skiljde sig mot en konventionell vagn direkt, näe lite bättre får ni nog fundera.

Permalänk
Medlem

Kul ide. Men har ni tänkt på att det är omöjligt att lasta lite större, höga saker på den då sitsen kommer vara i vägen då.
Som t.ex när man köper 3-4 garderobsstommar på ikea.

Permalänk
Medlem

Tycker undersökningen var så kass så svarar här istället, det är en bra ide vid flygplatser tror jag, men i vanliga butiker (typ ICA Maxi etc) tror jag den är värdelös.

Permalänk
Medlem

Det finns ju redan.

Permalänk
Medlem

Svar till estoves om tog bort sitt inlägg

Är det en sån du menar?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det fattas ju mugghållare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Svar till estoves om tog bort sitt inlägg

Är det en sån du menar?

http://i22.photobucket.com/albums/b302/look4gina/SNC00966.jpg...

Tog inte bort inlägget.
Killen har korspostat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Det finns ju redan.

Jag är inte helt uppmärksam idag märker jag.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

min första tanke var en serie jag läste i Metro för nått år sen.
Elvis ser hur folk går framåtlutade med IKEAvagnen och skrattar, tar en själv och märker att han sparkar på vagnen hela tiden.
nästa bild går han framåtlutad och andra tittar på honom.

alltså: förläng handtagen så man kan gå normalt. behöver du testa det i verkligheten så besök närmsta IKEAaffär.

Permalänk
Medlem

spontant känns det som att det är äldre som behöver sittplats, och då blir den låga lasthöjden inte speciellt bra.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
min första tanke var en serie jag läste i Metro för nått år sen.
Elvis ser hur folk går framåtlutade med IKEAvagnen och skrattar, tar en själv och märker att han sparkar på vagnen hela tiden.
nästa bild går han framåtlutad och andra tittar på honom.

alltså: förläng handtagen så man kan gå normalt. behöver du testa det i verkligheten så besök närmsta IKEAaffär.

Ikea har gjort det på sina nya vagnar, de handtagen är snett vinklade bakåt.
Så nu slipper man gå och sparka in i vagnen hela tiden.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanslagna*

Det är INTE tillåtet att posta trådar om samma ämne i olika delar av forumet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||