Permalänk
Medlem

Företagsnamn.

Tjabba! hallå!

Nu är det så att jag pluggar ABL (Allmän Behörighet 0-1kV)

Vet inte om vi har några andra elektriker här, men då får jag alltså veva igång en firma - som även är planen.

Men, vad ska det heta? Jag heter ju då Tommy, jag vägrar ju något trist, som "Tommys EL", gud så tråkigt. men det är idétorka å det grövsta måste jag säga.

så, kläm fram några bra förslag om ni har det.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ju klassiska exempel på hur man kan göra namnet mera intressant:

Permalänk
Medlem

Re: Företagsnamn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Tjabba! hallå!

Nu är det så att jag pluggar ABL (Allmän Behörighet 0-1kV)

Vet inte om vi har några andra elektriker här, men då får jag alltså veva igång en firma - som även är planen.

Men, vad ska det heta? Jag heter ju då Tommy, jag vägrar ju något trist, som "Tommys EL", gud så tråkigt. men det är idétorka å det grövsta måste jag säga.

så, kläm fram några bra förslag om ni har det.

Första som dök upp i mitt huvud:
Umeå -> Norrland -> Norrlands-el -> elektricitet -> ljus -> Norrlandsljus -> Norrsken -> Norrskensel?

Kanske inte det mest orginella eller ens så roligt överlag, men värre finns ju.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hmm.. belga, du har något där. Men det lät lite klurigt, dock fick jag en idé där.. NorrEL ..?

NorrEL .. NorrEL .. ja, låter ju inte helt åt helvete.. men de tål att funderas på, och fler förslag lär väl komma. Finns då inget NorrEL här uppe vad jag vet, ska kolla med bolagsverket.

Elgot, hahahhah! Satte mig med kaffekoppen, va bara ogjort att jag målat skärmen med kaffe.. lol!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Affärsdata ger följande träffar på sökordet "Norrel":

FÖRENINGEN NORRELEN KRISTIANSTAD 838201-7815 Norr-El i Täby Installationsaktiebolag VALLENTUNA 556215-2388

Edit: Nu ljög jag. De där träffarna är de enda jag tyckte var relevanta. De övriga hade namn som började med "Norreljungs" och "Norrelunds".

Permalänk
Medlem

El-Tommy?

Om det gäller även datanätverk, och inte bara vanlig 240v-kabeldragning så kanske något i stil med Umenet [Ume-nät] eller något annat klatshigt vore på sin plats?

Lycka till!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Umel

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

ålidhems gangster-el

: P : P ::P

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
El-Tommy?

Om det gäller även datanätverk, och inte bara vanlig 240v-kabeldragning så kanske något i stil med Umenet [Ume-nät] eller något annat klatshigt vore på sin plats?

Lycka till!

El Tommy kan ju vara ett alternativ annars. Då har han ju ett perfekt tema för hela företagtet också. Kan trycka upp annonser som ser ut som klassiska Wanted-posters, ha på sig sombrero vid installationer och ha en sexig latino-sekreterare. Glöm inte börja odla mustachen snart så den hinner växa till sig ordentligt innan du startar.