Permalänk
Medlem

Lagga lr inte?

Hej

Tror ni att om man spelar på min 26" wudescreen med http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=368359 så kommer spel att lagga på höga inställningar? Om man tar t.ex. krävande spel som FC2, COD4 och kanske Modern Warfare 2 när den kommer ut

Annars har jag amd dualcore 6000+ och 4gb ram i min burk.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

vad har du för grafikkort?hur stort minne på grafikkortet?

Permalänk

Ja! Det kommer lagga, inte lite heller!

Permalänk

du behöver helst 1 gb minne på grafikkortet för 1920x1200 om det är det du har men visst kommer det funka. Jag har kört crysis på 19x12 med ett 4870 på tweakade very high utan problem, dock utan AA

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Antagligen kommer det inte fungera så bra eftersom att ett 4770 är ganska mycket sämre än ett 4870 vilket man knappt kan köra Crysis @max laggfritt!

Permalänk

han länkade till ett 512mb 4870

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
han länkade till ett 512mb 4870

Oj, såg det nu!:P

Ja, jag säger som ovanstående 1gb skulle behövts!

Permalänk

Cod4 kan du köra utan lagg på ett x800 256 mb grafikkort med medel inställningar

Det spelet är ju anpassat för äldre kort, likt dem äldre spelen i samma serie. Allt handlar ju om hur bra du tweakar allt. Vet dock inte hur dem andra spelen funkar på 4870 kortet...

Permalänk
Antielefant

Betydligt bättre kort, och billigare dessutom.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=430543

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
du behöver helst 1 gb minne på grafikkortet för 1920x1200 om det är det du har men visst kommer det funka. Jag har kört crysis på 19x12 med ett 4870 på tweakade very high utan problem, dock utan AA

med ett 4870 512mb eller 1gb?

Permalänk

1gb så klart! Speciellt med stor skärm och hög upplösning!

Permalänk

Jo, 1gb, crysis använder drygt 800mb grafikminne med dom inställningarna under hamnuppdraget.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Antagligen kommer det inte fungera så bra eftersom att ett 4770 är ganska mycket sämre än ett 4870 vilket man knappt kan köra Crysis @max laggfritt!

Vadå "knappt"? Crysis på max 1920x1080 kan man ju inte köra ens på GTX295 laggfritt. Med min rig i sign. (4870 1GB) så kör jag på High@1680x1050 med ca 40fps, vilket ju inte är laggfritt, iaf inte i mina ögon.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Re: Lagga lr inte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av madzime
Hej

Tror ni att om man spelar på min 26" wudescreen med http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=368359 så kommer spel att lagga på höga inställningar? Om man tar t.ex. krävande spel som FC2, COD4 och kanske Modern Warfare 2 när den kommer ut

Annars har jag amd dualcore 6000+ och 4gb ram i min burk.

Tacksam för svar!

För det första, lagga och hacka är två helt skilda saker (även om sveriges ungdom verkar föra ihop dem och göra dem till samma begrepp). Lagga beror på internetuppkopplingen/servern, dvs hög latency, medans hacka är rätt begrepp i den här tråden, dvs tidvis låg fps eller konstant låg fps.
För att svara på din fråga, som många har gjort före, så lär du inte ha några större problem med Cod4, som för övrigt inte är nått "krävande" spel i sammanhanget. Är inte alls inläst på FC2, så vet inte riktigt hur det kommer se ut i fullhd på ditt system.

Om nått mot förmodan skulle hacka, så är det dags att uppgradera. Om man ser på ditt system så är din processor näst i ledet för uppgradering. HD4870 (512mb eller ej) står sig bra i dagsläget, så Phenom II/ Core i7 (om du har gott om pengar) är nästa steg.

Hoppas detta svarade din fråga.

Mvh

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lagga lr inte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saodie
För det första, lagga och hacka är två helt skilda saker (även om sveriges ungdom verkar föra ihop dem och göra dem till samma begrepp). Lagga beror på internetuppkopplingen/servern, dvs hög latency, medans hacka är rätt begrepp i den här tråden, dvs tidvis låg fps eller konstant låg fps.
För att svara på din fråga, som många har gjort före, så lär du inte ha några större problem med Cod4, som för övrigt inte är nått "krävande" spel i sammanhanget. Är inte alls inläst på FC2, så vet inte riktigt hur det kommer se ut i fullhd på ditt system.

Om nått mot förmodan skulle hacka, så är det dags att uppgradera. Om man ser på ditt system så är din processor näst i ledet för uppgradering. HD4870 (512mb eller ej) står sig bra i dagsläget, så Phenom II/ Core i7 (om du har gott om pengar) är nästa steg.

Hoppas detta svarade din fråga.

Mvh

Jag kan hålla med om att min processor börjar bli lite för gammal nu, men inte än ska den bytas för har inte så bra med pengar i nuläget:) Allmänt tycker jag att det klarar sig bra, speciellt om man klockar den.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Lagga lr inte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av madzime
Jag kan hålla med om att min processor börjar bli lite för gammal nu, men inte än ska den bytas för har inte så bra med pengar i nuläget:) Allmänt tycker jag att det klarar sig bra, speciellt om man klockar den.

Helt rätt, klockar du den så står den sig även den relativt bra idag. Poängen med mitt inlägg var att endå poängtera att processorn är den "mest svaga länken" i ditt system. Jag tvivlar inte på att du kommer klara dig ett bra tag framöver (så länge du kör moderata upplösningar)!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |