Sponsorer till ett korpenlag i fotboll

Permalänk
Medlem

Sponsorer till ett korpenlag i fotboll

Hej!

Jag har dragit ihop ett gäng polare i 18års åldern och vi har som plan att skapa ett korpenlag i fotboll. Vi är helt seriösa i våran strävan och ett av de hinder vi har stött på gäller just de ekonomiska bitarna. Tyvärr är de flesta av oss oerfarna när det gäller det avsnittet, fast där vi saknar erfarenhet kompenserar vi i vilja och glöd.

Frågan jag har är om någon har en idé vart vi kan hitta eventuella sponsorer som kan bidra till vår aktivitet, vi är trots allt fattiga studenter.

Alla råd och förslag är välkommna, så länge de har en koppling till korpenfotboll.

// Representat för ett soon to be nystartat korpenlag

Permalänk
Medlem

Kolla med våra statliga myndigheter, kanske finns någon form av bidrag man kan äska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Kolla med våra statliga myndigheter, kanske finns någon form av bidrag man kan äska.

bra förslag! Har kollat runt lite på internet, här i stockholm kan man få ca 100 kr per medlem. Problemet är dock att vi är 7 medlemmar och priset är närmare 5000 kr sammanlagt beroende på hur mycket vi vill satsa. Sedan tillkommer en hel del byråkrati för att komma åt pengarna. Det är en lösningen, fast den är endast delvis och vi ser gärna att det finns någon smidigare och bättre lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeglos
bra förslag! Har kollat runt lite på internet, här i stockholm kan man få ca 100 kr per medlem. Problemet är dock att vi är 7 medlemmar och priset är närmare 5000 kr sammanlagt beroende på hur mycket vi vill satsa. Sedan tillkommer en hel del byråkrati för att komma åt pengarna. Det är en lösningen, fast den är endast delvis och vi ser gärna att det finns någon smidigare och bättre lösning.

Skaffa fler medlemmar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Skaffa fler medlemmar.

Matchstället per person kostar minst 235:- och det är med korpens rabatter och allt. Det är ett av kraven för att få delta i korpen, att alla ska ha ett individuellt matchställ med nummer. Med andra ord ökar kostnaden desto fler vi blir, samtidigt som dessa blir svårare att värva då de mest blir bänknötare...

(http://korpen.sporrongshop.com/Product/ProductList.aspx?MenuI...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeglos
Matchstället per person kostar minst 235:- och det är med korpens rabatter och allt. Det är ett av kraven för att få delta i korpen, att alla ska ha ett individuellt matchställ med nummer. Med andra ord ökar kostnaden desto fler vi blir, samtidigt som dessa blir svårare att värva då de mest blir bänknötare...

(http://korpen.sporrongshop.com/Product/ProductList.aspx?MenuI...)

Även fast ni är fattiga studenter så måste ni väl kunna pitcha in något av summan för matchstället. Jag antar att ni inte sliter ut ett matchställ per match?. Spara 100kr per månad om det verkligen kärvar då. Jag menar det måste väl finnas andra saker ni behöver sponsring till än enbart detta?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Även fast ni är fattiga studenter så måste ni väl kunna pitcha in något av summan för matchstället. Jag antar att ni inte sliter ut ett matchställ per match?. Spara 100kr per månad om det verkligen kärvar då. Jag menar det måste väl finnas andra saker ni behöver sponsring till än enbart detta?

Det har du helt rätt i. De summor som kommer var svåra att dra ihop är främst anmälningsavgifter till serier och kupper. Dessa kostar för att stå för kostnaden av planerna, domarna och administreringen och kan klättra upp mot några tusenlappar i värsta fall. Känns som att om möjligheten för sponsorer finns så skulle det underlätta en hel del. Vi är självklart redo att lägga ut en slant för vårt intresse, fast ibland blir slanten omotiverat stor.

Permalänk
Medlem

Bästa chansen ni har att hitta en sponsor som ska sponsra med rena pengar till cuper och anmälningsavgifter är att titta i era familjer och hos polare om någon har något företag som skulle vilja göra reklam för sig på era tröjor, tvivlar starkt på att ni kommer lyckas hitta något företag på måfå som bestämmer sig sponsra ett korpenlag, det finns liksom division 4-5 lag som knappt är sponsrade, som visserligen säkerligen lever på sina ungdomssektioner då.

Permalänk

Det här med sponsring, är inte det lite emot hela idén med korpen? Det är ju motionering. Det är ungefär som att jag skulle försöka få sponsring för att gå och träna på gymmet eller sticka ut och jogga.

Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem

bli nog inte så lätt att få sponsring till korpenlag... och särskilt nu i dessa tider, enda sätter är ju att ni känner någon osvosv

betala matchställ kan ni nog fan göra själva? så tungt är det väl inte.... köp mindre öl så är de ju fixat på nolltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundan
bli nog inte så lätt att få sponsring till korpenlag... och särskilt nu i dessa tider, enda sätter är ju att ni känner någon osvosv

betala matchställ kan ni nog fan göra själva? så tungt är det väl inte.... köp mindre öl så är de ju fixat på nolltid.

Sant, har kollat upp med olika kontakter och även tagit till mig det ni har sagt. Ser ut som att det löser sig på något sätt iaf. Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Ska ni spela hela matcher utan byten eller? Man kör väl sju-manna?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Ska ni spela hela matcher utan byten eller? Man kör väl sju-manna?

Har ingen erfarenhet av korpfotoll, så vi vet inte riktigt hur vi ska göra där. Vi vet bland annat inte om hur många byten man får göra etc. Fast det är väl fullt rimligt att vi landar runt 8-9 pers sammanlagt, för byte vid skada eller eventuella problem.

Edit: glömde bekräfta att det faktiskt är sju-manna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeglos
Har ingen erfarenhet av korpfotoll, så vi vet inte riktigt hur vi ska göra där. Vi vet bland annat inte om hur många byten man får göra etc. Fast det är väl fullt rimligt att vi landar runt 8-9 pers sammanlagt, för byte vid skada eller eventuella problem.

Edit: glömde bekräfta att det faktiskt är sju-manna.

Min kompis kör med sammanlagt 12 i laget tror jag.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"