Lost, Installationsproblem

Permalänk
Medlem

Lost, Installationsproblem

Hej! Jag har lite problem med att installera spelet, Lost:Via Domus. Jag kan nämligen inte starta installationsprogrammet då den säger att min Windows-version inte är gilltig. Just nu kör jag Windows 7 RC1 64-bit, innan så körde jag Windows Vista 64-bit, och hade samma problem även där. Nån mer som haft samma problem och löst det?

Rutan som kommer upp när jag ska installera:

Jag har provat att sätta det i kompabilitetsläge men det fungerar inte, samma problem. Jag har även provat att köra det som administratör men det fungerar inte heller.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Om du läser vad som står så ser du nog problemet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

jo, fast spelet ska funka med både 32- och 64-bitarsversionen.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Kanske finns två .exe-filer i installationsmappen. Kolla om det finns en för 64-bitars.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario