Permalänk

Smartphone-program

Halloj allihopa!

Har knåpat ihop mitt första smartphoneprogram så det är inte mycket att hurra för. Fick problem förut när vi skulle köra hinderbana med skolan och vi skulle ta tid hur lång tid det tog att springa. Insåg att min HTC Touch Diamond inte ens har ett tidtagarur!

Skulle sedan ta tid för hur lång tid en kompis kunde lösa en rubikskub och slå rekord. Då kom jag på idén med ett tidtagarur som håller koll på vilka tider man har tagit. Man kan lätt få fram sin snabbaste och långsammaste tid inom olika tabeller.

Så man skapar en användare och en tabell. T.ex. Kurt och rubiks så kan man spara mina resultat där så får jag se hur jag förbättras.

Ville bara kolla vad ni tyckte om programmet och om jag borde ändra/lägga till något?

Det är för windows mobile 6.0 proffessional och kräver compact .net framework 3.5 som kan tänkas här: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=E382...

Programmet hittar ni här:
http://rapidshare.com/files/232546930/KurtsTime.CAB.html

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Av lathet orkar jag inte ladda ner och prova. Frågar istället hur gränssnittet ser ut. Hur startar och stoppar man tiden? Det som fångade mitt intresse var kuben som nämndes och jag skulle behöva ett mobilt program för att mäta tider (och spara) när jag löser kuben. En vanlig tidtagare är dock värdelös i det här fallet. Tar det 1-2 sekunder att starta samt stoppa tiden så är det för stor felmarginal på tiderna. En HTC Diamond som jag själv har bjuder på en del intressant lösningar på det. Tex skulle det kanske vara möjligt att starta/stoppa med att lägga handen på den (tänk en stor knapp på hela skärmen), eller kanske genom att knuffa till och använda g-sensorn eller så.

OT: Vad har din kompis för tider på kuben? Själv har jag medel runt 23s.

Permalänk

just nu styrs av och på med knappen nere till vänster (touch).
Tror inte att hela handen är en särskilt bra ide men just med g-sensorn skulle ju kunna vara något att spinna vidare på! Borde inte vara alltför svårt att bygga. Kan inte en kompis tima dig?

Vet ej faktiskt, det var ett tag sen men låg runt 30 eller nåt då.. Kommer inte ihåg

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase