Tack för att du betalar din internet-avgift!

Permalänk

Tack för att du betalar din internet-avgift!

http://internetavgift.se/

Har ni betalt än?

Permalänk
Avstängd

Jag fattar inte. =/

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jag fattar inte. =/

Betala in 1 krona och de får massor av jobb för hanteringen av denna krona = kostar dem pengar. Kräv sedan tillbaka denna krona = kostar dem ännu mer pengar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Betala in 1 krona och de får massor av jobb för hanteringen av denna krona = kostar dem pengar. Kräv sedan tillbaka denna krona = kostar dem ännu mer pengar.

Och det vill man alltså göra för att...?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Och det vill man alltså göra för att...?

För att Danowsky och gänget skall förlora pengar. Det är egentligen bara ett aningen mer sofistikerat sätt att hämnas för att de står på media-industrins sida.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Mycket lustigt, som vanligt så faller det hela på att det finns en hemsida där man i detalj beskriver att man bara är ute efter att jävlas med advokatbyrån.

Varför tror någon överhuvudtaget att det skulle hålla? Advokatbyrån bestrider att de måste betala tillbaka något för att personen gör det medvetet för att öka advokatbyråns kostnader. Slut på sagan.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Men för dem som bryr sig om sin integritet, så är det väl dumt att ge sina personuppgifter till dessa?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Mycket lustigt, som vanligt så faller det hela på att det finns en hemsida där man i detalj beskriver att man bara är ute efter att jävlas med advokatbyrån.

Varför tror någon överhuvudtaget att det skulle hålla? Advokatbyrån bestrider att de måste betala tillbaka något för att personen gör det medvetet för att öka advokatbyråns kostnader. Slut på sagan.

De förlorar ändå mer på hanteringen av 1-kronorsinsättningar än värdet av insättningarna så även om amn inte kräver tillbaka det så lär de gå back. Fortfarande barnsligt dock.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
De förlorar ändå mer på hanteringen av 1-kronorsinsättningar än värdet av insättningarna så även om amn inte kräver tillbaka det så lär de gå back. Fortfarande barnsligt dock.

Förklara gärna hur hanteringen av denna krona kostar dem mer om du inte kräver tillbaka den? Vilket du aldrig skulle få godkänt då advokatbyrån skulle hänvisa till att det är trakasserier.

Rent symboliskt så kan man tänka sig att det ökar deras arbetsinsats för att de för in det i bokföringen men det är ju inte precis en hel dags arbete och de kan föra in en mängd andra saker i bokföringen också.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Förklara gärna hur hanteringen av denna krona kostar dem mer om du inte kräver tillbaka den? Vilket du aldrig skulle få godkänt då advokatbyrån skulle hänvisa till att det är trakasserier.

Rent symboliskt så kan man tänka sig att det ökar deras arbetsinsats för att de för in det i bokföringen men det är ju inte precis en hel dags arbete och de kan föra in en mängd andra saker i bokföringen också.

Dom behöver väll inte ens ta med det i bokföringen då det kan betraktas som gåva?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Förklara gärna hur hanteringen av denna krona kostar dem mer om du inte kräver tillbaka den? Vilket du aldrig skulle få godkänt då advokatbyrån skulle hänvisa till att det är trakasserier.

Rent symboliskt så kan man tänka sig att det ökar deras arbetsinsats för att de för in det i bokföringen men det är ju inte precis en hel dags arbete och de kan föra in en mängd andra saker i bokföringen också.

Nej, 1 enda insättning gör inte någon skillnad. Men vad skulle hända när det blir 100.000 stycken? Det stämmer ju faktiskt det som står på sidan att de måste bokföra och hantera det hela och det görs inte av sig själv... någonstans sitter det någon stackare som de måste avlöna för att göra det, och någonting säger mig att denne människa kostar dem mer än 1kr för det arbete som utförs än den 1kr som satts in.

Sen kan man ju säga att det var fel och kräva tillbaka den. För dem att bestrida det kostar nog en del det med. Själv har man förlorat 1kr och de måste bestrida varenda enkrona som någon säger att de vill ha tillbaka.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej, 1 enda insättning gör inte någon skillnad. Men vad skulle hända när det blir 100.000 stycken? Det stämmer ju faktiskt det som står på sidan att de måste bokföra och hantera det hela och det görs inte av sig själv... någonstans sitter det någon stackare som de måste avlöna för att göra det, och någonting säger mig att denne människa kostar dem mer än 1kr för det arbete som utförs än den 1kr som satts in.

Jag lovar att de har nog en hel tomtearmé med ekonomer som sköter bokföringen. Nån av dem tycker säkert det är roligt att få 5mins extra jobb att föra in lite extra i bokföringen. Alternativt väntar de och för in betalningarna i klump som gåva helt enkelt. Ekonomen går miste om nån minuts porrsurfande på sin höjd.

Bara hänvisa till sidan och peka på att det är ett försök till trakasserier och att kronan är att ses som en gåva.

*** EDIT ***

Det kostar inget alls att bestrida. Skicka bara tillbaka kravet på kronan och skriv med en stor röd penna "Bestrides i sin helhet" och så får vi se hur många som vill gå till rätten med sitt krav på återbetalning.

Även här så får de väl bekosta ca 24kr på en stämpel(förmodligen äger de redan en sån) som säger "Bestrides i sin helhet" och så kan nån prao-elev eller ekonom sitta och slöstämpla dessa när denne inte har nåt annat att göra.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det hela är lite väl mycket "kill the messenger". Om man hatar IFPI och mediaindustrin är det väl dessa man ska försöka gå efter, snarare än en advokatbyrå som grupperna anlitade? De gör ju trots allt bara sina jobb... Kan man acceptera att advokater försvarar mördare, pedofiler etc. så bör man väl acceptera även dessa.

Sånt här riskerar bara att än mer försämra allmänhetens bild av oss piratsympatisörer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Jag lovar att de har nog en hel tomtearmé med ekonomer som sköter bokföringen. Nån av dem tycker säkert det är roligt att få 5mins extra jobb att föra in lite extra i bokföringen. Alternativt väntar de och för in betalningarna i klump som gåva helt enkelt. Ekonomen går miste om nån minuts porrsurfande på sin höjd.

Bara hänvisa till sidan och peka på att det är ett försök till trakasserier och att kronan är att ses som en gåva.

Och en tomtearmé av ekonomer jobbar gratis förstår jag? Och de kan inte heller bara godtyckligt samla på sig pengarna och säga att "vi fick de här". De måste kunna redovisa var pengarna kom ifrån. Och även om de får behålla pengarna som sätts in så måste de fortfarande få det godkänt för varje betalning som någon säger att de vill ha tillbaka, de kan inte klumpa ihop allting och säga att alla som betalat in pengar till dem har gjort det som en gåva.

Men det är som jag säger oavsett vad väldigt barnsligt. De gör sitt jobb, man ska inte skjuta budbäraren.

Edit**
Du bara tror att säker sker av sig själv gratis eller? Även om de redan har en stämpel så kostar både den stackare som stämplar (eller maskinen om de har en sådan) och portot. Hanteringen av 1 enda krona lär garanterat kosta dem mer än den som satte in den oavsett vad som händer med den.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Och en tomtearmé av ekonomer jobbar gratis förstår jag? Och de kan inte heller bara godtyckligt samla på sig pengarna och säga att "vi fick de här". De måste kunna redovisa var pengarna kom ifrån. Och även om de får behålla pengarna som sätts in så måste de fortfarande få det godkänt för varje betalning som någon säger att de vill ha tillbaka, de kan inte klumpa ihop allting och säga att alla som betalat in pengar till dem har gjort det som en gåva.

Men det är som jag säger oavsett vad väldigt barnsligt. De gör sitt jobb, man ska inte skjuta budbäraren.

Tomtearmén finns där oavsett om någon sätter in pengar eller inte. Du vet det är en stor advokatbyrå. Givetvis kan de redovisa inbetalningarna i klump. "Denna månad gåvor á 1kr = X" Varför skulle det vara nåt problem med det? Kräver skatteverket en redovisning på dessa gåvor så sparar man all information om insättningar och uttag redan automatiskt och kan peka på vars dessa kr kommer ifrån. Vilket knappast kommer att hända och även då så är det bara att skicka in dessa till skatteverket.

Nej de måste inte få något godkänt. De bestrider återbetalningskravet. Ingen kommer gå till domstol för att få tillbaka sin krona. (Ja om de gör de så kommer de förlora) och något mer är det inte med det. Helt verkningslöst.

Jag förstår inte vem som kan ha fått för sig att detta skulle vara en kostnad för advokatbyrån?

Folk jobbar där 8-16, vanliga kontorstider. Givetvis kan man rent teoretiskt prata om nån slags vinst om det skulle vara så att folket där verkligen jobbar konstant hela tiden. Riktigt så är det inte. En bestridan behöver man inte skicka tillbaka. Kommer inte betalningen in så är det bara att gå till rätten och kräva den. Tror du någon kommer att göra det?

*** EDIT ***

Du tror inte detta skulle vara ett ypperligt sätt att sänka olika företag om detta skulle funka? Eller att det ens är första ggr någon tänkt på den här saken om det skulle fungera? Suck.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Tomtearmén finns där oavsett om någon sätter in pengar eller inte. Du vet det är en stor advokatbyrå. Givetvis kan de redovisa inbetalningarna i klump. "Denna månad gåvor á 1kr = X" Varför skulle det vara nåt problem med det? Kräver skatteverket en redovisning på dessa gåvor så sparar man all information om insättningar och uttag redan automatiskt och kan peka på vars dessa kr kommer ifrån. Vilket knappast kommer att hända och även då så är det bara att skicka in dessa till skatteverket.

Nej de måste inte få något godkänt. De bestrider återbetalningskravet. Ingen kommer gå till domstol för att få tillbaka sin krona. (Ja om de gör de så kommer de förlora) och något mer är det inte med det. Helt verkningslöst.

Jag förstår inte vem som kan ha fått för sig att detta skulle vara en kostnad för advokatbyrån?

Aja, Jag undrar om jag kan göra likadant med förningens redovisning...
"Pengar in = Xkr"
"Pengar ut = Ykr"

Klappat och klart...

Edit**
Jag fattar inte vad du hugger som en piraya för. Jag har redan vid två tillfällen uttryckt att detta är en puckad idé, jag stödjer den inte för fem jävla öre. Du spekulerar minst lika mycket som jag så ingen av oss kan med säkerhet veta vad som stämmer.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Aja, Jag undrar om jag kan göra likadant med förningens redovisning...
"Pengar in = Xkr"
"Pengar ut = Ykr"

Klappat och klart...

Edit**
Jag fattar inte vad du hugger som en piraya för. Jag har redan vid två tillfällen uttryckt att detta är en puckad idé, jag stödjer den inte för fem jävla öre. Du spekulerar minst lika mycket som jag så ingen av oss kan med säkerhet veta vad som stämmer.

Så om du får 1000 gåvor så sitter du där och skriver in "Åke +1kr" "Bertil +1kr" osv? Vad spelar det för roll vart pengarna kom ifrån bara du har kvar dokumentent (som givetvis sparas automatiskt) om skattemyndigheten undrar.

"Ja hej ni har gåvor på över 100 000 , de måste ni redovisa" "Jajamen det är lugnt, det var några idioter som förde över 1kr i mängder ena månaden av någon underlig anledning, bifogar här bankredovisningen så ni kan se"

Klart och betalt.

Jag hugger inte som piraya, jag finner det roligt att folk tror att detta skulle fungera utan att tänka efter logiken i sammanhanget. Hur många företag hade inte gått i konkurs om ett annat företag kunde lura dem genom 1krs transaktioner t.ex.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Aja, Jag undrar om jag kan göra likadant med förningens redovisning...
"Pengar in = Xkr"
"Pengar ut = Ykr"

Klappat och klart...

Tror du inte att det går att bara redovisa alla udda pengar mot ett 399x-konto för erhållna gåvor? I annat fall torde de kunna redovisa det mot något skuldkonto som man gör med condictio indebiti. Ja, vilket konto kan säkert någon ekonom klura ut, men det jag tänker är att man helt enkelt summerar insättningarna (dvs. kopierar från internetbanken rakt in i Excel eller Calc), drar bort de riktiga insättningarna (de torde vara tämligen enkla att finna i havet av ettor) och bokför hela månadens mikroinbetalningar i ett svep per månadens sista dag.

Det ändrar inte resultatet. Det ändrar inte månadsredovisningen. Skatten blir helt rätt och information till ledningen blir helt rätt. Jag kan inte så mycket om god redovisningssed, men så drakonisk tror jag inte den är.

Vet någon om revisorn skulle ta fram riset om ovanstående inträffade?

Permalänk
Entusiast

Tänk om alla skulle ta till hämnd när vi anser oss orättvist behandlade.

Detta är utomordentligt barnsligt och är knappast någon bra reklam för de som jobbar för att skydda våran integritet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
För att Danowsky och gänget skall förlora pengar. Det är egentligen bara ett aningen mer sofistikerat sätt att hämnas för att de står på media-industrins sida.

Då kan vi ju lika gärna börja trakassera asen som försvarar våldtäcktsmän och pedofiler.

Idioti kallas detta...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det har de ett begränsat antal gratis överföringar till sitt konto, så får det tillräckligt många överföringar så får de betala ~2:- per överföring vilket betyder att om tillräckligt många skickar dem en krona så gå de 1:- back per överföring. Oavsett eventuella egna administrations kostnader eller om man kräver tillbaks sin krona.

Inte för att jag tycker det är en bra ideé att tackrasera personer för deras åsikter.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

om folk ansträngde sig lika mkt för att pressa politiker att inte rösta igenom FRA o IPRED lagarna istället:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Tomtearmén finns där oavsett om någon sätter in pengar eller inte. Du vet det är en stor advokatbyrå. Givetvis kan de redovisa inbetalningarna i klump. "Denna månad gåvor á 1kr = X" Varför skulle det vara nåt problem med det? Kräver skatteverket en redovisning på dessa gåvor så sparar man all information om insättningar och uttag redan automatiskt och kan peka på vars dessa kr kommer ifrån. Vilket knappast kommer att hända och även då så är det bara att skicka in dessa till skatteverket.

Har du koll på redovisning eller är detta bara ren spekulation från din sida?

Om jag råkar föra över pengar av misstag till ett företag, tror du då att företaget helt sonika bokför detta på ett gåvokonto?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Har du koll på redovisning eller är detta bara ren spekulation från din sida?

Om jag råkar föra över pengar av misstag till ett företag, tror du då att företaget helt sonika bokför detta på ett gåvokonto?

Nu är de nog på det klara med att det handlar om trakasserier. Om du begär tillbaka dina pengar och hävdar att det är en miss under normala omständigheter så kommer företaget garanterat att hjälpa dig. Du jämför äpplen och päron.

När de märker att det ramlar in X st inbetalningar på 1kr samt ser hemsidan som de så snällt snickrat ihop så är det mycket enkelt att vänta till slutet av månaden t.ex. och bokföra allt då istället , trots att det inte är god bokföringssed men med tanke på det relativt unika läget.

Hade det varit ett äkta misstag så är det ju självklart att du skulle kunna få igen dina pengar. Men då hade det som sagt inte regnat in insättningar på exakt samma belopp och förmodligen med en mängd roliga insättningsmeddelanden i stil med "FRA for Life! Advokatjävel, IPRED SUGER" och alla andra djupa filosofiska tankar som man vill sprida med detta.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Då kan vi ju lika gärna börja trakassera asen som försvarar våldtäcktsmän och pedofiler.

Idioti kallas detta...

Skillnaden skulle väl kanske vara att dom advokaterna inte går ut i media och kallar våldtäktsoffrena för tråkiga bitterfittor som inte släpper till. Jag kan tänka mig att de flesta sådana advokater heller inte är medlemmar i en förening, tillsammans med domaren i våldtäktsrättegången, som förespråkar att våldtäkt ska bli lagligt. Det är skillnad på att vara advokat och föra ett korståg mot en hel generation.

Visst är det lite löjligt, men när mediemaffian tar till alla medel för att tvinga på folk sin vilja tycker jag alla motmedel är tillåtna. Det tjatas ju ständigt om att svenskar borde vara mer lika fransmännen, är inte det här en bit på vägen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Nu är de nog på det klara med att det handlar om trakasserier. Om du begär tillbaka dina pengar och hävdar att det är en miss under normala omständigheter så kommer företaget garanterat att hjälpa dig. Du jämför äpplen och päron.

När de märker att det ramlar in X st inbetalningar på 1kr samt ser hemsidan som de så snällt snickrat ihop så är det mycket enkelt att vänta till slutet av månaden t.ex. och bokföra allt då istället , trots att det inte är god bokföringssed men med tanke på det relativt unika läget.

Hade det varit ett äkta misstag så är det ju självklart att du skulle kunna få igen dina pengar. Men då hade det som sagt inte regnat in insättningar på exakt samma belopp och förmodligen med en mängd roliga insättningsmeddelanden i stil med "FRA for Life! Advokatjävel, IPRED SUGER" och alla andra djupa filosofiska tankar som man vill sprida med detta.

Visst har du rätt till viss del, men fortfarande så är jag övertygad om att det ställer till en del trubbel.

Till exempel så skall väl varje affärshändelse kopplas till en verifikation (en insättning på banken är ingen verifikation). Således ställer det till trubbel när det inte finns några verifikationer att matcha mot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Visst har du rätt till viss del, men fortfarande så är jag övertygad om att det ställer till en del trubbel.

Till exempel så skall väl varje affärshändelse kopplas till en verifikation (en insättning på banken är ingen verifikation). Således ställer det till trubbel när det inte finns några verifikationer att matcha mot.

Jag arbetar inte med redovisning. Jag har dock läst redovisning både på gymnasiet och högskola. Det är inte så svårt att lista ut att ett gäng arga ungar skulle ha kommit på det perfekta vapnet mot företag genom denna lilla aktion.

En verifikation kan vara ett kontoutdrag t.ex. I detta fall gör man givetvis en bokföringsorder.

*** EDIT ***

Vad exakt tror du att detta leder till för omkostnader egentligen? På sin höjd kan det handla om någon tusenlapp i extra arbete. Och då gäller det att det blir några 100 000. Eller tror du som sagt att dessa personer som står bakom den här hemsidan har kommit på ett revolutionerande sätt att ekonomiskt straffa företag alternativt sätta mindre företag i konkurs?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd

Jag trodde tråden handlade om SVT, SR och URs horribla iver att få in licenspengar för datorinnehav.

Märkligt. De förstår tydligen inte "för obeställt material ansvaras ej".

Kan inte jag starta en webbsida och begära pengar av varenda kotte som har internet varhelst i universum?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Som politisk satir är idén ganska rolig. Artificiell samhällsnytta genom att skapa mer arbete för Danowsky & Partners Advokatbyrå KB och därigenom fler arbetstillfällen, samt ökade inkomster för bankerna. I praktiken är det dock slöseri med både tid och pengar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Keeper of the Bamse

Såg sidan på facebook, jävla vänsterpack som kommer på sådant. Vad är det för barnsligt skit att hålla på med sådant?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com