Permalänk
Medlem

18 wos haulin

Hej
är det någon mer än jag som spelar 18 wheels of steel haulin som kan hjälpa mig?

Jag har köpt ett släp och en lasbil.. Men jag kan inte anställa någon?
När jag trycker på driver, så kommer bara mitt namn upp..
Någon som vet?

Visa signatur

AMD 64 x2 3800+ | Twinmos 2 gb ddr | Western digital raptor 74 gb + Seagate 320 gb | XFX 7800gt | qpad xxxl | Razer diamondback Plasma | Creative SB Audigy 2 | 22" crt Samsung

Pc Mark 05: 5341 p

Permalänk
Medlem

man kan inte göra det i början

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
man kan inte göra det i början

Hur lång tid tar det då? tycker jag har spelat ett tag..

Visa signatur

AMD 64 x2 3800+ | Twinmos 2 gb ddr | Western digital raptor 74 gb + Seagate 320 gb | XFX 7800gt | qpad xxxl | Razer diamondback Plasma | Creative SB Audigy 2 | 22" crt Samsung

Pc Mark 05: 5341 p

Permalänk
Medlem

Vars kan man köpa Haulin?? Måste man beställa från usa?

Permalänk
Medlem

see min hemsida, FAQ sidan.

Permalänk
Medlem

Editor

I Consolen kan man skriva "Edit" och då kommer man till någon form av "mapbuilder" men jag får icke det att fungera som det ska, någon som har haft samma problem men lyckas lösa det så att man kan tillverka sin egen lilla värld i spelet?

Visa signatur

-[They´re all dead. They just don´t know it yet]-

Permalänk
Medlem

hej, jag har precis börjat spela. Jag tycker detta e kul som fan och jag har köpt ett släp.. nu vill jag veta var jag hittar den ?!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

I din HQ kan du köpa din släpp eller i ett garage.
Det kan ta lite tid innan den visas up, försök att vila 10 timmar eller mer tills den dyker upp. (Advance Time knappen)

Permalänk
Medlem

Är detta det jag tror det är?
En lastbils-simulator?

Kollade på några youtubefilmer och det verkade så...

Smaken är som röven, klöven.
För detta verkar helt ärligt vara bland det tråkigaste jag har sett...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

alltså det enda sättet som jag lyckas att få min trailer är att transportera den till ett sånt där parking spot och sedan sova 24h ... och förresten HQ (headQuarters) var finns det ?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Jag har inte tid att förklara hur du gör läs hjälp filen & manualen till spelt.

Föratt testa din släpp eller lastbil snabbare & enklare när du startar ett nytt spel
välj: "Singel Delivery " istället av "Compaign "
och där kan du klicka på vilken släpp eller lastbil du vill starta med.

Permalänk
Medlem

Alltså wtf är det för spel? Verkar sinnessjukt tråkigt

Såg en youtube film och det var en lastbil som körde.. och körde.. och körde.. och körde.. med nån countrymusik till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n
Alltså wtf är det för spel? Verkar sinnessjukt tråkigt

Såg en youtube film och det var en lastbil som körde.. och körde.. och körde.. och körde.. med nån countrymusik till.

spelet är en trucksimulator.. alltså det simulerar hur det e att köra lastbil på riktigt. det finns ingen som säger att du Måste älska spelet, men vi som gör det är väl lite speciella antar jag. Jag personligen tycker inte att spelet är särskillt kul, men eftersom jag har spelat igenom nästan allt annat så kom jag på detta. Det är ett chill-spel som inte kräver spec koncentration eller ansträngning... perfekt för att koppla av tex. OBS! Beroendeframkallande!!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

vet någon hur lång tid det tar innan man kan hyra chafförer från hotell i spelet ?
ja har nu spelat 3veckor(speltid) och kan fortfarande inte göra det, har en extra lasbil och trailer så ... hur länge ska jag behöva vänta ? eller kanske det är nåt speciellt jag måste klara - hjälp mig !

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

infexis har rätt spelet är bara halv färdig simulator och en del tycker
det är tråkig och en del tycket det är bra. Ibland kan det vara
bra för att koppla av och den är Beroendeframkallande.

Det var många som hade problem med att hyra chaufförer (driver) i spelet.
Jag tror man måste först göra några leveranser innan man kan hyra de.
Om det inte går så kan du använda fusk. Det måste vara en fel bug i spelet.
Jag hade postat lite tips på Min FAQ sida angående detta.
http://home.deds.nl/~equality/faq.html#hiredriveralh

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en lastbil, men om jag transporterar den till en "parking lot" så finns den inte där, fast jag vilat länge osv.
Varför?

Permalänk
Medlem

Du måste ha gjort det fel, om du gör det rätt ska det funka...

Det finns en del information i hjälp filen läs den:
C:\Program Files\18 Wheels of Steel Haulin\help.html
C:\Program Files\ValuSoft\18 Wheels of Steel American Long Haul\help.html

Haulin och ALH är samma spel det finns ingen skillnad bara menyerna och de har lagt 2 mer lastbil och 3 nya städer de är samma skit.

Citat:

Transport Vehicles
It is possible to have any of your fleet's parked vehicles transported between headquarters, garages, and parking lots. In the Transport Vehicles screen, select the vehicle which you wish to have transported, then select the destination you require and click the "Move To" button.

Manage Trucks
Use the manage trailers screen to find out where your fleet of trucks are, who is driving them, and to whom they are contracted to. You can examine each truck in your fleet by clicking the various truck names in the "Your Truck Fleet" lists. If your truck is damaged you can see the scope of the damage in the "Truck Damage" section, and may fix it by using the "Service Vehicle" button. You may also sell your trucks via this screen.

Manage Trailers
Use the manage trailers screen to find out where your fleet of trailers are, and to whom they are contracted to. You may also sell your trailers via this screen.

Manage Drivers
You may hire other drivers to drive your fleets of trucks and trailers. Drivers may be found at any of the various hotels and motels you can visit. Use the View Map button of the notebook to find such places. Once hired, you may use the driver management screen to keep track of your drivers' activities, and to dismiss them from your employment.

Info Från
C:\Program Files\18 Wheels of Steel Haulin\notebook.html

Permalänk
Medlem

JAA!! Nu har jag lyckats!
Det verkade vara så att man måste köra minst tre laster och sedan ha en ledig lastbil och eventuellt ett släp. Sedan går man till ett hotell och kollar, det ska stå chaufforens namn och vad de kostar att hyra. Good luck you guys!

ps: efter att man köpt en lastbil (ny) så ska man vänta 24h tills den transporteras till dej, samma sak med släp tror jag. Ifall man köper en beg. lastbil så varierar tiderna man ska vänta men du kan kolla upp det om du går in på "manage trucks"

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

vilket tycker ni är de bästa av 18 wos spelen ?
var kan man pimpa lastbilarna mest, var finns det mest variationer, bästa grafik osv ?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Vilken är bäst kan du avgöra själv efter att testa alla...
Jag trycker att 18ws Pedal to Metal var bäst inte på grund av grafiken nej, det var föratt att det är mycket enklare att moda i pttm och man kunde köpa accessories uppgradera enkel som finns inte i de andra 18ws spel.
Euro Truck Simulator har bäst grafik men städerna är inte många och samma enformiga hus och distansen mellan vägarna är för korta.
När det gäller fysik på lastbilarna i alla 18ws spel de är helt kassa och inte alls bra. på King of the Road gameplay och fysiken var mycket bättre.
Hoppas Rig'n'Roll kommer ut snar den kommer sopa alla 18ws spel.

Permalänk
Medlem

vad är det som gör att du tycker det ?
rig n roll kommer spöa alla ?

edit: okej nu har jag kollat upp det, och jag förstår Exakt vad du mena vet du när den kommer släppas ?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Ingen vet när Rig'n'Roll ska släppas. Även utvecklaren själv kan inte ge exakt daturm. Den har försenats och flyttas fram många gånger.
De jobbar på andra saker i deras företag och har inte tid att göra färdig spelet.
http://www.softlab-nsk.com/about.html
http://www.rignroll.com/