Permalänk
Medlem

undersökning om språk :D

hej jag har en svenska uppg. att jag ska undersöka lite om svordomar bland alla olika åldersgrupper. så om ni skulle vilja svara på mina frågor hade det varigt super.

Frågor:
1. Hur ofta svär du?
*<-20 gånger per dag
*20-50 gånger per dag
*50-> gånger per dag
*vet inte

2. Vad är den värsta svordomen tycker du?

3. svara så att om du är ung så svarar du på vad du tror om äldre och vise versa.
a)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland äldre?
b)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland yngre?

4.Hur många år är du?
*<-30
*30-60
*60->
5. är du kille/tjej?
*kille
*tjej

hoppas någon tycker det är intressantare än mig;D;D

M.V.H.Martin B

EDIT:la till en fråga:P

EDIT2: la till svarsalternativ

Permalänk
Medlem

Men du, borde du inte fråga äldre personer vad de oftast använder och yngre vad de oftast använder och på så sätt ta reda på 3 och 4? Eller är du verkligen intresserad av vad andra TROR är den vanligaste svordomen bland äldre och yngre?

Dessutom blir det nog svårt att sammanställa utan några svarsalternativ.

1. Då och då.
2. Ingen speciell.
3. Jadu, har ingen aning.
4. Se 3.
5. 27 år.
6. Man

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

ok håller på med en uppdatering av frågorna nu men det var min lärare som ville att jag skulle ha med dom frågorna för att se lite vad vi(unga) tror om äldre och vise versa.

men tack för svar och ider iaf

Permalänk

1. 50+ varje dag, när man har växt upp me en massa svordomar och "fult" språk så blir det en del av ens språk.
2. Ingen.
3.
4. Seckstånn
5. Pojke.

Permalänk

Frågor:
1. Hur ofta svär du?
*20-50 gånger per dag

2. Vad är den värsta svordomen tycker du?
Hmm, hora eller bög. Just för att det används i kränkande syfte.

3. svara så att om du är ung så svarar du på vad du tror om äldre och vice versa.
a)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland äldre?
Fan kanske.

4.Hur gammal är du?
*<-30

5. är du kille/tjej?
*kille

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

1. Hur ofta svär du?
*<-20 gånger per dag

2. Vad är den värsta svordomen tycker du?
Fy bubblan!
Jag är ung, och tror att äldre också tycker det.

3.
a)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland äldre?
Lymmel

b)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland yngre?
För bövelen

4.Hur många år är du?
*<-30

5.
*Kille

Permalänk
Medlem

1. Det händer oavsiktligt ibland, men det minskar för var dag. Fastställd målsättning och en nypa disciplin ger resultat!
2. Könsord: Kuk, fitta o.s.v. Oavsett genus och preferens på den som framlägger "jävla fitta" (eller kuk), hur ska det tolkas egentligen?
3. (Ung? Definiera!) Äldre: Vet ej. Yngre: CP.
4. <-30

OT: Betraktar mig själv som en språkfascist och prefererar följaktligen ett vårdat språkbruk framför det motsatta (subjektivt javisst). Mina fördomar säger mig att den verbala kommunikationen fastställer individens karaktär.

Permalänk
Medlem

hmm om vi gör så att ung <-50 och äldre 50->

men nu har jag iaf något att gå på så jag tackar er enormt mycket då alla har så bråttom när dom hanlar och mer eller mindre är otrevlig mot en.

aja kommer fortvarande kolla så fortsätt skriv och fråga om det är något mer

Permalänk

1. Aldrig (varför jag då heller inte svarar på fråga 2 och 3)
4. <30 (28)
5. pojk

Visa signatur

*Ave Crux Spec Unica*
-Skriver ni till mig - citera!

Permalänk
Medlem

Frågor:
1. Hur ofta svär du?
*20-50 gånger per dag

2. Vad är den värsta svordomen tycker du?
Socialt sett lär det vara rasistiska skällsord. Av de mer vanliga svordomarna skulle jag säga könsord.

3. svara så att om du är ung så svarar du på vad du tror om äldre och vise versa.
a)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland äldre?
Satan

b)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland yngre?
Skit

4.Hur många år är du?
*<-30

5. är du kille/tjej?
*kille

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är komiskt att han skriver "Hur många år är du?", när det handlar om en svenska uppgift? Det är ju en grovt talfel

förlåt mig alltså, inget illa ment.. Men dagens ungdom stavar och skriver som kråkor -.-

Permalänk
Medlem

Re: undersökning om språk :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
hej jag har en svenska uppg. att jag ska undersöka lite om svordomar bland alla olika åldersgrupper. så om ni skulle vilja svara på mina frågor hade det varigt super.

Frågor:
1. Hur ofta svär du?
*<-20 gånger per dag
*20-50 gånger per dag
*50-> gånger per dag
*vet inte

2. Vad är den värsta svordomen tycker du?

3. svara så att om du är ung så svarar du på vad du tror om äldre och vise versa.
a)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland äldre?
b)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland yngre?

4.Hur många år är du?
*<-30
*30-60
*60->
5. är du kille/tjej?
*kille
*tjej

hoppas någon tycker det är intressantare än mig;D;D

M.V.H.Martin B

EDIT:la till en fråga:P

EDIT2: la till svarsalternativ

1. Mindre än 20 gånger per dag (om något alls)

2. CP/Mongo/Sär-/Bög/Hora och fitta/kuk. De första eftersom det är kränkande och fitta/kuk är inte en svordom enl. mig då jag förknippar det med trevliga saker

3. Vad jag tror om äldre: "Helvette!"

4. Under trettio

5. Kille

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Re: undersökning om språk :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
hej jag har en svenska uppg. att jag ska undersöka lite om svordomar bland alla olika åldersgrupper. så om ni skulle vilja svara på mina frågor hade det varigt super.

Frågor:
1. Hur ofta svär du?
*<-20 gånger per dag
*20-50 gånger per dag
*50-> gånger per dag
*vet inte

2. Vad är den värsta svordomen tycker du?

3. svara så att om du är ung så svarar du på vad du tror om äldre och vise versa.
a)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland äldre?
b)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland yngre?

4.Hur många år är du?
*<-30
*30-60
*60->
5. är du kille/tjej?
*kille
*tjej

hoppas någon tycker det är intressantare än mig;D;D

M.V.H.Martin B

EDIT:la till en fråga:P

EDIT2: la till svarsalternativ

1 50+
2 ingen är tillräckligt illa
3 a hellvette
4 30-
5 kille

Permalänk
Medlem

1. 20-50
2. Någonting rasistiskt eller personligt.
3. Fan
4. >30
5. Kille

Permalänk
Medlem

1. 20-50
Pratar rätt ofta för mig själv och då blir det lätt ett antal "va fan" o.s.v.

2. ipredare
3. satan (morsans/morfars favorit)
4. 26
5. Man

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

haha ni är bara grymma här asså vill hjälpa alla men idag ska jag skriva klart så nu får ni börja rösta om ni vill se arbetet eller inte:D

kanske lägger upp det senare men tro inte att det är mvg på det:P

M.V.H.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo0oHaN
Är det bara jag som tycker det är komiskt att han skriver "Hur många år är du?", när det handlar om en svenska uppgift? Det är ju en grovt talfel

förlåt mig alltså, inget illa ment.. Men dagens ungdom stavar och skriver som kråkor -.-

haha jag vet men det är så världen är och jag vet att jag stavar sämre än kråkor och man kan tro att man har något fel men det kanske är helt rätt bara att man är lat och därför har jag inte det bästa betyget i svenska men jag klarar mig så då funkar det bra tycker jag

men notera också att jag inte klagar på dyslexi som jag tror många andra gör så ni får ta mina posts med en nypa salt

Permalänk
Medlem

1. *<-20 gånger per dag
2. "Könsord"
3. Djävulstema (Jävlar, fan etc)
4. *<-30
5. kille

Permalänk
Medlem

det är lite kul för mina källor jag har kollat i säger faktiskt ungefär samma som ni tycker och det är lite kul att dom har så rätt ibland:D

Permalänk
Medlem

1. Hur ofta svär du?
20-50

2. Vad är den värsta svordomen tycker du?
Ingen speciell. Vad som räknas är känslorna bakom orden, sen gör det egentligen ingen skillnad vad ordet är. Känslorna förändras ju inte för det.

3. svara så att om du är ung så svarar du på vad du tror om äldre och vise versa.
a)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland äldre?
Fasiken, fanken eller nåt sånt. En lättare version av "fan", eller något annat sånt.
b)Vad tror du är den vanligaste svordomen bland yngre?
I svenskfinland, vittu. Gäller finska Finland också.

4.Hur många år är du?
20, alltså under 30 (aningen dumma brackets).

5. är du kille/tjej?
Kille

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum